ایده های مشتری مداری در تکمیل فرآیند رشد یک استارتاپ نقش بسیار مهمی را ایفا مینمایند.
ایده های مشتری مداری و توجه به اهمیت رضایت مشتری باعث بالا بردن کشش یک استارتاپ و یا کسب و کار نوپا خواهد شد.
منظور از کشش بالای یک استارتاپ، در حقیقت، انتخاب خدمات و محصولات مناسب برای جامعه هدف صحیح با استراتژی دقیق و مناسب خواهد بود.
ایده های مشتری مداری
آموزش راه های جذب مشتری و توجه به اهمیت رضایت مشتری از جمله نکاتی است که میبایست به پرسنل در یک مجموعه آموزش داده شود.
در ابتدا میبایست اهمیت رضایت مشتری برای پرسنل به صورت کامل تشریح شده و راه های جذب مشتری به آنان طی یک دوره آموزش داده شود.
برخی از مهمترین نکات و راه ها و ایده های مشتری مداری طی مقاله پیش رو مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت؛
با اطمینان و محکم سخن بگویید!
حس اطمینان در گفت و گو به مشتری انتقال مییابد و در زمانی که نسبت به گفته خود تردید دارید، شرایط را کنترل نمایید تا تصمیمگیری مشتری تحت تاثیر عدم آگاهی شما قرار نگیرد.
رعایت ادب و احترام
تحت هر شرایطی رعایت احترام و حقوق مشتری را سرلوحه کار خود قرار دهید.
زمانیکه مکالمه با مشتری منجر به خرید وی شد، حتما بابت انتخاب خدمات مجموعه خود از وی تشکر و قدردانی نمایید.
شناخت شرایط و آگاهی از درخواست مشتری
اطلاعات دقیق و کاملی از مشتری خود دریافت نمایید تا بتوانید بهترین خدمات و محصولات را با توجه به نیازهای شناسایی شده در اختیارشان قرار دهید.
زمان شما در متقاعد نمودن مشتری کوتاه بوده و میبایست بهترین ایده ها و پیشنهادات خود را به آنان ارائه نمایید.
بالاتر از سطح انتظار مشتریان خدمت رسانی کنید!
همواره نیازهای مشتریان را شناسایی نموده و خدماتی فراتر از نیازشان ارائه دهید با این روش، مشتریان همیشگی و وفادار خواهید داشت.
نام تجاری خود را در ذهن مشتری حک کنید!
مشتریان را پس از فروش محصول خود رها نکنید و با ارسال پیام تبلیغاتی پیشنهادات ویژه خود را برای خدمت رسانی بهتر به آنان ارائه دهید.
ارسال پیامک مناسبت
در تاریخ تولد و یا مناسبهای این چنینی پیام تبریک برای مشتریان خود ارسال نمایید و اهمیت و ارزش آنان را یادآور شوید.
استفاده از امکانات سامانه پیامک و پنل اس ام اس فراپیامک شما را در این امر یاری میرساند.
واحدی با هدف حمایت از حقوق مشتریان تشکیل دهید!
این مورد اهمیت بسیار بالایی داشته و مشتریان ناراضی همواره شکایات و گلایههای خود را با واحدی مرتبط مطرح نموده و اطمینان دارند تا به مورد آنان رسیدگی خواهد شد.
تقسیم بندی مشتریان
مشتریان ویژه خود را در گروه خاصی قرار دهید تا به صورت دورهای نیازهایشان را بررسی نموده و خدمت رسانی بهتر و دقیقتری را به انجام رسانید.
دریافت بازخورد از مشتریان
یکی از ایده های مشتری مداری برقراری تماسهای دورهای و نظر سنجی از مشتریان در خصوص خدمات پس از فروش و نحوه پاسخگویی کارمندان میباشد.
این روش، اهمیت و ارزش رضایت مشتری را به وی یادآوری نموده و در صورت بروز کوچکترین مشکلی این مورد توسط واحد حامیان مشتری بررسی و مرتفع خواهد شد.
موارد ذکر شده برخی از مهمترین تکنیکها و راه های مشتری مداری میباشند، وفاداری مشتریان با توجه به نکاتی در خصوص اهمیت رضایت مشتری مستحکمتر خواهد شد.