وبلاگ فراپیامک
مشتری مداری

مشتری مداری و رضایت مشتری

مشتری مداری می‌تواند از اصلی ترین خطوط مشی در تمامی حوزه ها و کسب و کارها باشد؛

این خط مشی قادر است مسیر رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای مختلف را هموار کند تا مشتریان وفادار داشته باشند؛

چرا که مشتری وفادار، خود بهترین تبلیغ برای جذب مشتری جدید می‌باشد.

انجام برخی روشهای ساده باعث می‌شود که سازمان به رضایت مشتری توجه ویژه نشان دهد و بقای خود را تضمین نماید.

تمامی کسب و کارها با هدف مشتری مداری شروع به فعالیت می نمایند؛

اما در مسیر رشد، گاهی از مسیر اصلی خود دور شده و فقط بر سودآوری متمرکز می‌شوند و رضایت مشتری را فراموش می نمایند.

روش سازمان های موفق در مشتری مداری

شرکت ها و سازمانهای موفق، تمرکز اصلی خود را بر روی مشتری مداری قرار خواهند داد.

این شرکت ها، رضایت مشتری را سرلوحه ارائه خدمات/ محصولات و رشد سازمان خود می دانند.

آن ها برای جلب رضایت مشتری، به خواسته های آنان، از طرق مختلف (مانند ارسال پیام کوتاه) پاسخ می‌دهند؛

علاوه بر احترام گذاشتن به پیشنهاد یا خواسته مشتری، سعی در برآورده نمودن نیازهای آنان نیز دارند.

با استراتژی مشتری مداری، مخاطبان خود را حفظ نموده و در مسیر رضایت مشتری به صورت مداوم گام برمی دارند؛

بدین ترتیب، مشتریان وفادار برای سازمان خود به ارمغان می‌آورند.

سازمان ها و شرکت ها، زمان و هزینه هنگفتی را صرف تحقیق و بررسی خواسته و نیاز مشتریان می نمایند.

اما در نهایت، از این اطلاعات و دستاوردها بهره لازم را نمی‌برند.

مدیران اجرایی با استفاده از نتایج تحقیقات، باید در مورد روشهای مشتری مداری، اعمال تغییرات و ارائه خدمات بهتر کوشا باشند.

مدیران باید قادر به تامین نیاز مشتری، با توجه به تغییرات روز دنیا باشند.

تا هم رضایت مشتری را بدست آورند و هم به روز بودن خود را در مسیر مشتری مداری حفظ نمایند.

در برخی موارد مدیران، به جای توجه به پیشنهاد و خواسته مشتری، سعی دارند تا مشتری را با ارائه خدمات و محصولات کنونی قانع نمایند.

این کار صرف وقت و هزینه اضافی خواهد بود؛

در صورتی که می‌توان با ایجاد تغییری مثبت و تحول فکری در مسیر مدیریت، راهکار بهتری برای مشتری مداری ایجاد نمود؛

و در مسیر رضایت مشتری گام های استوارتر و بهتری برداشت.

راهکارهایی در جهت رضایتمندی مشتری

نوآوری، راهکاری مناسب جهت تغییر طرز فکر حاکم بر سازمان و خلق خدمات و محصولات نوین جهت رضایت مشتریان است.

شریک نمودن مشتری در ارائه ایده برای سازمان شما، می‌تواند حرکتی رو به جلو در مشتری مداری باشد.

برقراری ارتباط هرچه بیشتر با مشتری، دریافت نظرات و پیشنهادات ایشان و به کار بردن این نظرات در ارائه خدمات/ محصولات می‌تواند اعتماد و رضایت مشتری را جلب نماید.

موارد فوق، احساس مهم بودن را به مشتری القا می‌نماید؛

بدین صورت است که مسیری که برای مشتری مداری در پیش گرفته‌اید، حفظ خواهد شد.

برای اینکه در مسیر مرتفع ساختن نیاز مشتریان گام بردارید، می بایست یکسری از راهکارها را به صورت منظم تکرار نمایید.

در این صورت، به نتیجه مطلوب و آمار بالایی از مشتریان وفادار می‌رسید؛

نتیجه این فعالیت ها، شما را به عنوان شرکتی که مشتری مداری را مهم ترین هدف خود قرار داده است، مطرح می‌نماید.

الگوی فراپیامک در مسیر مشتری مداری با ارائه خدمات مختلف، به شما کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه، پنج روش ساده برای تمرکز بر مسیر مشتری مداری و جلب رضایت مشتری ارائه خواهد شد:

۱- از ابتدا آغاز نمایید؛

واحد رضایت مشتری یا حامیان مشتری را جزو مهم ترین بخش های سازمان خود قرار دهید؛

درنتیجه، کارمندان شما نیز میزان اهمیت مشتری مداری را درک خواهند کرد.

کارمندان، باید رضایت مشتری را در برخوردهای ساده و برآوردن خواسته های پیش پا افتاده در نظر بگیرند تا سازمان به داشتن مشتریان وفادار مفتخر گردد.

۲- توجه مدیران به مشتری و رضایت مشتری

رضایت مشتری در گرو معطوف بودن توجه کل سازمان به این مقوله است.

پس مدیران سازمان، در تمامی سطوح، می‌بایست به صورت منظم، زمانی را برای رسیدگی به مشتریان و نیازهایشان در نظر بگیرند.

مواردی را که کارمندان قادر به مرتفع ساختن آن نبوده اند را نتیجه‌ی مطلوب ببخشند؛

تا همه مدیران در مسیر مشتری مداری سهیم باشند و مشتری را به قرارگیری در زمره مشتریان وفادار سوق دهند.

۳- استفاده از اطلاعات در دسترس

نتیجه تحقیقات از مشتریان و نیازهایشان را در جلساتی با مدیران بخش های مختلف و کارمندانشان بررسی نمایید؛

این کار باعث می‌شود تا علایق و گرایشات کارمندان خود را نیز بیشتر بشناسید؛

بدین صورت می‌توانید برای مشتری مداری، راهکارهای جدید به پرسنل ارائه دهید.

در نتیجه، کارمندان واحد پشتیبانی شما مطلع و به روز پرورش خواهند یافت.

۴- دعوت از مشتری

هر از چند گاهی، به مناسبت های مختلف، مشتریان خود را به یک همایش یا انجمن دعوت نمایید.

حتی اگر پیرامون ارسال پیام کوتاه متنی یا صوتی با ایشان گفتگو کنید!

در نتیجه‌ی این جلسات گروهی، ضمن آشنایی با نیازها و نظرات مشتریان، بقای خود را در مسیر مشتری مداری تضمین خواهید نمود.

جهت دعوت مشتریان خود به همایش، می توانید از پنل پیامک جهت ارسال پیام کوتاه یا سامانه باشگاه مشتریان فراپیامک برای مدیریت مشتریان خود استفاده نمایید.

۵- استفاده از کارمندان در جهت مشتری مداری

در مسیر مشتری مداری از کارمندان خلاق و دارای ایده استفاده کنید؛

اجرای روش های جدید برای رضایت مشتری را به این افراد بسپارید تا رفتار و بینش کارمند شما نیز با توجه به این راهکار جدید تغییر یابد.

برگزاری انواع مسابقات و نظر سنجی از طریق سامانه پیامک و ارسال پیام کوتاه از راهکارهایی است که کارمندان می توانند پیشنهاد دهند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

تینا مشیری

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک