وبلاگ فراپیامک

۴ راه برای حفظ برند خود در بازاریابی پیامکی

4 راه برای حفظ برند خود در بازاریابی پیامکی

قبل از اینکه یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق را راه‌اندازی کنید، باید برند خود را به شکلی جذاب معرفی نمایید. برای شروع، چهار مرحله‌‌ای که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم را دنبال کنید:

پیامک ابزاری موثر برای بازاریاب‌ها و برندهایی است که می‌خواهند به مخاطبان به صورت هدفمند دست یابند، آمار و ارقام موفقیت کمپین در بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی ایمیلی گویای مطلب هستند. بیش از ۹۸ درصد متون در بازاریابی پیامکی خوانده می‌شوند. متوسط ​​نرخ کلیک مشتریان حدود ۱۷% است و بهتر از همه، هر تلفنی (چه هوشمند و چه ساده) پیام‌های متنی را از اپراتورهای مختلف دریافت می‌کند.

متن‌ها قدرتمند هستند؛ در واقع، آن‌ها حتی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری نیز نقش بزرگی داشته و دارند. بنابراین، اگر کسب و کار شما چه در تجارت الکترونیکی، چه در زمینه سیاست و چه در حوزه املاک و مستغلات کار می‌کند، بهترین ابزار برای استفاده و معرفی برند، بازاریابی پیامکی است.

مانند هر بازاریاب دیگری، قبل از شروع عجولانه، به یک برنامه و استراتژی نیاز دارید. اولین قدم مهم هنگام برقراری ارتباط از طریق پیامک، ایجاد و حفظ الگو ثابت است. در این مقاله همه چیز را در این مورد توضیح خواهیم داد.

چرا ثبات در معرفی برند در بازاریابی پیامکی اهمیت دارد؟

این طبیعت انسان است که به دنبال الگوها و سازگاری‌ها باشد. انجام دادن کارها به روشی مشابه یا پایبندی به یک ایده کارآمد، یک ابزار متقاعدسازی قدرتمند است. هر چه در معرفی برند خود سازگارتر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید مشتریان بالقوه و مخاطبان جدید را متقاعد کنید.

حتی با محدودیت کاراکتر و رابط کاربری ساده، متن اس ام اس شما باید محتوایی داشته باشد که شخصیت برند شما را منعکس کند.

مانند افراد با شخصیت‌های مختلف، می‌توانید شوخ، باز، جدی یا مقتدر به نظر برسد. حتی می‌توانید معرفی برند خود را به عنوان طعم غذا در نظر بگیرید. می‌توانید از اصول اولیه (شیرین، ترش، تلخ و شور) شروع کنید و با بازی با ترکیب‌های مختلف به طعم منحصر به فرد خود برسید.

شما می‌توانید اعتماد و اعتبار و در عین حال کمی طنز در محتوای خود بگنجانید یا می‌توانید آن را رسمی و ماجراجویانه بنویسید؛ برای نوشتن بهترین متن پیامک می‌توانید به مقاله” چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم؟ ” مراجعه کنید.

این ۴ گام موثر باید به شما کمک کند تا فرآیند معرفی برند تثبیت شده را در متن اس ام اس های خود ایجاد و حفظ کنید.

مرحله ۱: رسالت برند خود را مشخص کنید و صاحب آن باشید!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که هدف و ماموریت شما از خلق یک برند چیست، ماموریت خود را به عنوان شعار خود در نظر بگیرید که به تعیین اینکه چه کسی هستید و چه چیزی باید به بازار ارائه دهید، کمک می‌کند. اگر نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، می‌توانید از برندهای مختلفی مثل آمازون الهام بگیرید:

“هدف ما این است که مشتری محورترین شرکت زمین باشیم، جایی که مشتریان می‌توانند هر چیزی را که ممکن است بخواهند، آنلاین بخرند، پیدا و کشف کنند.”

شرکت آمازون در واقع به فلسفه شعار برند خود وفادار مانده و این برند را از فروشنده کتاب به یک رهبر جهانی در فروشگاه‌های آنلاین تبدیل کرده است. به دنبال مثال آن‌ها، شعار شما باید از این سه اصل مختصر، مطمئن و قانع‌کننده پیروی کند.

شعار شما باید به عنوان یک راهنمای برند عمل کند که هر زمان که به مخاطبان خود رسید، بدون توجه به پلتفرم یا کمپین بتواند به آن روی بیاورد.

قبل از راه‌اندازی یک کمپین پیامکی، از خود بپرسید: «آیا این پیامک با ارزش‌ها و هدف اصلی برند ما مطابقت دارد؟» اگر پاسختان مثبت است، روی دکمه ارسال کلیک کنید! اگر پاسخ منفی است، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید پیام خود را برای پیشبرد مأموریت برند و اهداف شرکت خود دوباره از نو بنویسید.

مرحله ۲: مخاطبان بازاریابی خود را شناسایی کنید!

هنگامی که متن پیام خود را نوشتید، وقت آن است که گیرندگان پیامک خود را بشناسید. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا پیام خود را به طور مؤثر منتقل کنید و به زبانی صحبت کنید که گیرندگان شما بتوانند آن را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند.

با محدود کردن اطلاعات جمعیتی خود به الگوهای خاص شروع کنید. از سوالات زیر به عنوان راهنما استفاده کنید:

  • مخاطبان شما چه شکلی هستند؟
  • سن آن‌ها چقدر است؟
  • آن‌ها چه شغلی دارند؟
  • سرگرمی‌ها و علایق آن‌ها چیست؟
  • معمولا چه ساعتی از روز گوشی خود را چک یا از آن استفاده می‌کنند؟
  • چه چیزی آن‌ها را در شب، بیدار نگه می‌دارد؟
  • آن‌ها در برند شما به دنبال چه چیزی باید بگردند؟

هنگامی که با موفقیت مخاطبان خود را شناسایی کردید، خود را به جای آن‌ها قرار دهید و پیام‌های متنی خود را که برای آن‌ها تنظیم کرده بودید، دوباره بررسی کنید. اگر با توجه به روحیات آن‌ها صحبت کنید، احتمالاً تأثیر ماندگارتری از خود به جای خواهید گذاشت.

برای شناسایی مخاطبان خود از نیچ مارکتینگ نیز می‌توانید استفاده کنید.

بازاریابی پیامکی

مرحله ۳: پیامک خود را شخصی کنید!

پس از مشخص کردن ماموریت و هدف اصلی برند خود و شناسایی ویژگی‌های منحصر به فرد مخاطب هدف خود، گام بعدی شما این است که یک پیام کوتاه شخصی و قابل ارتباط ایجاد کنید.

با وجود همه تبلیغات و رقبایی که برای جلب توجه مخاطبان شما رقابت می‌کنند، باید معرفی برند منحصربه‌فردی داشته باشید که به راحتی قابل تشخیص باشد و مشتریان احساس کنند که مستقیما با آن‌ها صحبت می‌کنید. وقتی فردی پیام شما را می‌خواند، باید احساس کند که پیام شما فقط برای او آماده شده است، حتی اگر آن را همزمان برای هزاران مشترک ارسال کنید.

مقاله چگونه با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنیم برای کمک به شما در این مرحله نوشته شده است.

می‌توانید از ترجیحات و کیفیت الگوهایی را که از مخاطبان پیامک خود در مرحله قبل ساخته‌اید، به عنوان بستر استراتژی پیام رسانی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر در فهرست مشترکین خود متخصصان جوان ۲۲ ساله و مدرنی دارید، ممکن است بخواهید با آن‌ها به گونه ای ارتباط برقرار کنید که به نظر سرگرم کننده، دوستانه و جذاب باشد. حتی می‌توانید از اختصارات متنی رایج بین جوانان استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر برای حقوقدانان حرفه‌ای و باتجربه، پیامک ارسال می‌کنید، احتمالا پیام شما باید رسمی‌تر و مودبانه‌تر به نظر برسد و شاید استفاده از کلمات اختصاری ایده خوبی نباشد.

در نهایت، فراموش نکنید که با استفاده از ویژگی فیلدهای سفارشی، نام گیرنده را در ابتدای متن وارد کنید. احتمال بیشتری وجود دارد که گیرندگان شما با پیام‌هایی که مستقیما به آن‌ها خطاب می‌شود، درگیر شوند.

مرحله ۴: یک امضای منحصر به فرد در پیامک بگذارید!

آخرین باری که از یک فرستنده ناشناس پیامک دریافت کردید را یادتان می‌آید؟ حتما دریافت آن باعث شد احساس ناراحتی کنید؛ به همین دلیل، مهم است که هنگام ارسال پیامک خود را معرفی کنید. حتی اگر کسب و کار شما یک کد کوتاه اختصاصی داشته باشد، ممکن است مشترکان شما، شماره شما را ذخیره نکرده باشند.

بگذارید بدانند این شماره متعلق به شما است! انجام این کار باعث می‌شود تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید و به آن‌ها بفهمانید شما علاقه‌مند به ایجاد یک رابطه بلندمدت با آن‌ها هستید و آن‌ها با فردی مشتاق برای فروش سریع روبرو نخواهند شد.

پیام های متنی دارای محدودیت کاراکتر هستند، بنابراین امضاهای خود را متمایز و دقیق نگه دارید. یک پیتزا فروشی ممکن است با چیزی ساده مانند «هی، پیتزا اینجاست» باز شود یا آن‌ها می‌توانند با جمله “دوستان به شعبه جدیدمون بیاید”، از مخاطبان خود استقبال کنند.

همچنین، می‌توانید با استفاده از بازاریابی MMS خلاقیت بیشتری به دست آورید که توانایی گنجاندن شخصیت‌ها و تصاویر بیشتر را ارائه می‌دهد.

تسلط بر معرفی برند در بازاریابی پیامکی

پیام خاصی که باید ارسال کنید ممکن است روزبه‌روز تغییر کند، اما شعار شما باید ثابت بماند. مهم است که همه چیز را در پیام‌های متنی کوتاه و دقیق نگه دارید، اما با پیام‌رسانی گسترده، بازاریابی MMS و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، هنوز فضای زیادی برای معرفی خودتان وجود دارد. مراحل ساده بالا را دنبال کنید و در کمترین زمان به بهترین شعار برای برند خود برسید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک