وبلاگ فراپیامک

چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم؟

چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم؟

وقتی از یک ارسال پیامک تبلیغاتی موثر صحبت می‌کنیم، یعنی این پیامک باید اصولی و خلاقانه نوشته شده باشد. تفاوت یک متن با چاشنی خلاقیت، با دیگر متون در جذب مشتری، می‌تواند از زمین تا آسمان باشد. در این مقاله بیشتر به اینکه چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم می‌پردازیم؛ همراهمان باشید!

اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه چیست؟

باید گفت که نوشتن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در دو دسته قرار می‌گیرد:

  • اصول نگارشی پیامک
  • اصول محتوای پیامک

اصول نگارشی در متن پیامک تبلیغاتی چه مواردی هستند؟

برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، محدودیت کاراکتر وجود دارد (پیامک فارسی ۷۰ کاراکتر، پیامک انگلیسی ۱۶۰ کاراکتر). مزیت این محدودیت کاراکتر این است که شما باید در انتخاب کلمات دقت زیادی داشته باشید. باید برای نوشتن متن، از موثرترین کلمات استفاده کنید.

درباره اصول نگارشی در متن اس ام اس
اصول نگارشی در متن پیامک تبلیغاتی

بسیاری از گوشی های تلفن همراه، پیامک‌های دو صفحه‌ای (یعنی بیشتر از ۷۰ یا ۱۶۰ کاراکتر) را نمایش نمی‌دهند و اگر پیامک شما بیشتر از یک صفحه باشد، این اتفاق برایتان اصلا خوب نیست.

از طرف دیگر، مخاطبین، نوشته های طولانی را نمی‌خوانند؛ بنابراین، بهترین انتخاب این است که متن خود را در ۷۰ کاراکتر جمع‌بندی کنید و در همین تعداد اندک، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. موارد زیر را در متن پیامک تبلیغاتی کوتاه به کار گیرید تا نتیجه مطلوبی کسب نمایید:

  • خوب است که کلمات هدف را برجسته کنید؛ می‌توانید از کاراکترهایی چون  ” * { در متن خود استفاده نمایید.
  • استفاده از علامت های ؟ و ! می‌تواند تاثیرگذار باشد.
  • باید از همان ابتدا، وارد اصل مطلب شوید. اولین کلمات در متن پیامک بسیار تعیین‌کننده هستند. جملات کوتاه باشد و حداکثر هر سطر، دارای ۴ کلمه.

اصول محتوایی در متن پیامک تبلیغاتی کدامند؟

شاید متن پیامک با یک محتوای جذاب، بدون اصول نگارشی نیز تاثیر خوبی داشته باشد؛ اما پیامک با نگارش درست، بدون محتوای جذاب، هیچ است! در واقع، هیچ تاثیری را بر روی مخاطب نخواهد گذاشت. برای نوشتن محتوایی که با چند کلمه مخاطب را هیپنوتیزم کند، موارد زیر را به کار ببرید:

مهم ترین کاری که در اصول محتوایی برای جذب مشتری باید انجام گیرد، شروعی عالی و جذاب است. پیامکتان را جذاب شروع کنید تا مخاطب تا انتها آن را بخواند و در ذهنش ثبت کند.

در نوشتن متن پیامکی خود، ضرورت را ایجاد کنید. حسی را به مشتری القا کنید که اگر عجله نکند و از فرصتی که در اختیارش قرار داده‌اید، استفاده ننماید، پشیمان می‌شود و اصطلاحا، سرش بی‌کلاه می‌ماند. همه افراد کارهای زمان دار را به عقب می‌اندازند.

درباره نحوه نوشتن متن پیامک
اصول محتوایی در متن پیامک

با مشتری خود تعامل برقرار کنید. خواسته مشخصی را از مشتری خود داشته باشید. در این صورت، بازدهی پیامک شما بیشتر خواهد شد. برای مثال، برای اینکه بتواند از تخفیف استفاده کند، باید کدی را بفرستد یا می‌توانید او را به بازدید از سایت دعوت نمایید.

از استراتژی های مهم در ارسال پیامک و متن پیامکی، ایجاد فضای ارتباطی مثبت با مخاطبین است. با مشتریان خود رابطه‌ای صمیمی برقرار سازید. در متن اس ام اس، شخص مشتری را مخاطب قرار دهید. ارسال پیامک هدفمند و سودمند برای مشتریان خود انجام دهید. هنگامی که پیامکی برای مخاطب مناسب نباشد، حس خوبی در او ایجاد نمی‌شود.

چگونه متن پیامکی جذاب بنویسیم؟

پیش از این هم اشاره کردیم که برای اینکه پیامک تبلیغاتی را جذاب بنویسیم، باید خلاقیت ایجاد کرد. استفاده از خلاقیت و شناخت مخاطبین باعث می‌شود که شما را از دیگر رقبا متمایز کرده و جلو بیاندازد. خلاقیت نه فرمول خاصی دارد و نه محدودیت، فقط باید برای جذب مشتری، روش خاص را بیابید.

وجود تصاویر و یا ویدئو در متن پیامک تبلیغاتی
چگونه متن پیامکی جذاب بنویسیم؟

مورد دیگر که باید در پیامک تبلیغاتی کوتاه و جذاب مد نظر داشته باشید، این است که به شخصیت مخاطب اهمیت دهید. بهترین فرمول را باید برای مشتریان خود پیدا کنید. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید یک پیامک تبلیغاتی کوتاه و جذاب بنویسید، می‌توانید از نظرات و راهنمایی کارشناسان فروش سامانه پیامکی فراپیامک استفاده کنید و با شماره ۰۲۱۲۴۸۱۴ تماس حاصل نمایید.

ساده و قابل فهم بودن متن پیامکی

برای اینکه یک متن پیامکی جذاب و تاثیرگذار باشد، باید تا آنجا که می‌توانید از کلمات ساده و قابل فهم استفاده نمایید. این را بدانید که مخاطبین شما، ترکیبی از اقشار مختلف جامعه هستند و ممکن است حوصله و وقت خواندن مطالب سنگین و طولانی را نداشته باشند.

ساده بودن متن پیامکی
ساده و قابل فهم بودن متن پیامکی

نمونه هایی از متن پیامکی کوتاه و جذاب

تا به اینجا با اصول محتوایی متن و اصول نگارشی متن آشنا شدیم. بهتر است از این فرمول ها در متن پیامکی خود استفاده نمایید. البته در اینکار، نیاز مبرم به خلاقیت دارید. خلاقیت و شناختتان از مخاطبین دو عامل مهم در ایجاد یک متن پیامکی جذاب است. در ادامه، چند نمونه از متن های پیامکی برای آشنایی ذهن شما بیان می‌شود:

متن پیامکی برای تخفیف دادن

فست فود ***** یه تخفیف ویژه داره!

با نشان دادن این پیامک تا آخر هفته تخفیف ۱۵% بگیرید.

سیدخندان

** ** ** ۰۲۱

نمونه پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر

امشب شام چی بخوریم؟

غذای مورد علاقتو با یه سالاد سزار اقتصادی رایگان از ***** بخر.

همین حالا تماس بگیر!

** ** ** ۰۲۱

سخن آخر

نوشتن یک متن خوب تبلیغاتی کاری راحت و آسان نیست. باید زمان و تفکر زیادی برایش خرج کرد. برای اینکه یک پیامک تبلیغاتی کوتاه و جذاب بنویسیم، باید به مواردی چون شناخت مشتری، خلاقیت و تجربه و آشنایی با اصول محتوایی متن اهمیت دهیم. فقط باید کمی تکرار و تمرین داشته باشید و ایده های مختلف را ببینید تا ذهنتان خلاق شود.

اگر برای نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه نیاز به کمک دارید، کارشناسان و متخصصین سامانه پیامکی فراپیامک می‌توانند شما را راهنمایی کرده و مشاوره‌های لازم را ارائه دهند. با استفاده از خدمات ارسال پیامک انبوه و خرید پنل اس ام اس از فراپیامک، کسب و کارتان را رونق داده و مخاطبین و مشتریان زیادی را جذب خرید محصولات و خدماتتان گردانید. همین حالا تماس بگیرید! ۰۲۱۲۴۸۱۴

سوالات متداول چگونه یک پیامک تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟

چرا پیامک های تبلیغاتی باید دارای طول متن استاندارد باشند؟

طبق تجربه ثابت شده است که پیامک هایی که طول استاندارد دارند، تاثیرگذاری بیشتری داشته و عملکرد بهتری در جذب مشتری خواهند داشت. از طرفی، هزینه های کمتری نیز خواهند داشت.

پیامک های تبلیغاتی می‌توانند شامل چه محتوایی باشند؟

اس ام اس های تبلیغاتی می‌توانند شامل کلمات، اموجی ها، شماره تلفنی که قابل کلیک کردن باشد و یا لینک وبسایت باشند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک