وبلاگ فراپیامک

هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ارسال اس ام اس تبلیغاتی که یکی از بهترین روش های بازاریابی تبلیغاتی می‌باشد، نسبت به ارسال ایمیل یا سایر روش های تبلیغاتی بسیار شخصی‌تر است؛ بنابراین، باید در این نوع بازاریابی بسیار با احتیاط قدم بردارید. نباید تصور کنید فقط به این دلیل که توانایی ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به مشتریان بالقوه خود را دارید، لزوماً می‌توانید فروشتان را افزایش داده یا ترافیک وب سایت را چندین برابر کنید. بازاریابی پیامکی تنها در صورتی می‌تواند بسیار قدرتمند باشد که اصول و قواعد آن را به درستی رعایت کنید؛ در غیر اینصورت، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، به کسب و کارتان ضرر برساند.

درباره ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر بدانیم!

قوانین ساده‌ای وجود دارد که اگر برای بازاریابی پیامکی کسب و کارتان، در نظر بگیرید، ارسال پیامک تبلیغاتی برای شما به خوبی نتیجه خواهد داشت. در ادامه، بسیاری از نکاتی که باید برای ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

فقط به این دلیل که پنل پیامکی خریداری کردید، شروع به ارسال پیامک تبلیغاتی نکنید!

تصور نکنید چون شماره تلفن تعداد زیادی از مخاطبین را در اختیار دارید، می‌توانید با یک تبلیغات عجولانه و بدون برنامه ریزی به هدف خود برسید! ممکن است وسوسه شوید که به سرعت از امکاناتی که در پنل پیامکی دارید، به عنوان مثال ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبین در یک منطقه خاص یا در یک صنف خاص، استفاده کنید؛ اما واقعاً بازاریابی پیامکی بدون داشتن استراتژی مناسب، ایده نادرستی است!

قبل از اینکه روی گزینه ارسال اس ام اس انبوه کلیک کنید، دست نگه دارید. به این فکر کنید که آیا متن مناسبی برای اس ام اس تبلیغاتی خود نوشته‌اید؟ آیا گروه سنی که برای آنها پیامک ارسال می‌کنید، مناسب شغل شما است؟ آیا مخاطبین هدفتان را به درستی فیلتر کرده‌اید؟ و در نهایت، آیا زمان مناسبی را برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی انتخاب کرده‌اید؟

مطمئن شوید که پاسخ تمامی سوالات بالا را در ذهنتان دارید و اگر پاسخ های شما با استراتژی های بازاریابی کسب و کارتان همسو بود، می‌توانید با خیال راحت روی ارسال پیامک کلیک کنید.

 اهداف ارسال اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

اهداف ارسال اس ام اس تبلیغاتی، برای هر برند متفاوت است. بنابراین، قبل از ارسال اس ام اس انبوه، دلایل و اهداف خود را از این نوع بازاریابی مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر به زودی در فروشگاه شما قرار است محصولات جدیدی به فروش برسد، می‌توانید از مشتریان بخواهید که یک پیامک به سرشماره خاصی ارسال کنند تا از محصولات جدیدی که به زودی می‌رسد، مطلع شوند.

اهداف ارسال پیامک تبلیغاتی
تعیین اهداف ارسال پیامک

اگر فکر می‌کنید مشتریانتان باید به جای مراجعه به فروشگاه حضوری از سایت اینترنتی شما خریدهای خود را انجام دهند که موجب صرفه جویی در وقت آنها می‌شود، می‌توانید لینک سایت خود را در اس ام اس تبلیغاتی درج و آنها را به خرید آنلاین از سایت دعوت کنید.

 متن اس ام اس تبلیغاتی را تا حد امکان، کوتاه کنید!

همه ما می‌دانیم که محدودیت ۷۰ کاراکتری برای پیام های متنی فارسی وجود دارد، پس برای متن تبلیغاتی خود، پیامی در نظر بگیرید که کمتر از این تعداد کاراکتر داشته باشد. از طرف دیگر، مخاطبین معمولا برای خواندن اس ام اس های تبلیغاتی، وقت زیادی صرف نمی‌کنند؛ پس پیام شما باید در ۵ ثانیه، نظر آنها را به خود جلب کند. به خاطر داشته باشید هر چه مفید و مختصرتر، بهتر!

پیام های تبلیغاتی را تا حد امکان، سفارشی سازی کنید!

به جای ارسال یک پیام تبلیغاتی برای همه مخاطبین، پیامک ها را تا حد امکان برای گروه های مختلف سفارشی‌سازی کنید. مطمئنا نتایج بهتری خواهید گرفت. اگر راهی برای سفارشی سازی به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید به شغل، منطقه جغرافیایی یا رده سنی هر گروه در ابتدای پیامک اشاره کنید و سپس، متن تبلیغاتی را شروع کنید.

شخصی سازی پیام تبلیغاتی
سفارشی سازی پیام های تبلیغاتی

اگر به اسم مخاطبین خود دسترسی دارید، بهتر است نام هر مخاطب را با یک کلمه احترام آمیز مانند “آقای/خانم … گرامی/ عزیز” شروع کنید. (روش ارسال پیامک هدفمند)

برای ارسال پیامک تبلیغاتی، یک فراخوان در نظر بگیرید!

بهترین روشی که می‌توانید از ارسال پیامک تبلیغاتی به نفع کسب و کار خود استفاده کنید، مشخص کردن یک اقدام و تشویق خوانندگان به انجام آن است. به اقداماتی که می‌توانید از مخاطبین هدفتان بخواهید که پس از خواندن پیامک انجام دهند، فکر کنید؛ سپس، این اقدام را با یک جایزه ترکیب نمایید.

نیازی نیست به جوایز گرانقیمت فکر کنید. می‌توانید پیشنهادات ویژه یا اطلاع یافتن از محصولات جدید را به آنها پیشنهاد دهید یا تاکید کنید که اگر با لینک ارسال شده وارد سایت شوند و خرید کنند، به آنها تخفیف می‌دهید.

از اصطلاحات تخصصی در متن اس ام اس تبلیغاتی استفاده نکنید!

سعی کنید متن پیامک تبلیغاتی را به صورت محاوره‌ای بنویسید، از لحن دوستانه استفاده کرده و از تبلیغات بیش از حد خودداری نمایید. منظورمان این نیست که مخاطبین را فریب دهید تا متوجه نشوند که این پیامک، برای تبلیغ شرکت شما نیست، اما سعی کنید صرفا از کلمات و شعارهای بازاریابی استفاده نکنید و کمی خودمانی‌تر باشید.

از اصطلاحات تخصصی نباید استفاده کرد
استفاده نکردن از اصطلاحات تخصصی در پیامک تبلیغاتی

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی برخی از نکات بسیار مهم در زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی اشاره کردیم. شما دانستید پنل پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین روش های معرفی انواع کسب و کار به افراد مختلف و همچنین، افزایش فروش محصولات یک شرکت می‌باشد. در نتیجه، استفاده از پنل پیامکی فراپیامک برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی انبوه یکی از بهترین روش های بازاریابی بوده که شما با مراجعه به سایت فراپیامک می‌توانید از این نوع خدمات بهره‌مند شوید.

سوالات متداول درباره ارسال پیامک تبلیغاتی

  1. چند بار در هفته بهتر است پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟
    ارسال پیامک تبلیغاتی توسط کسب و کار بهتر است فقط یک بار در هفته یا حتی کمتر باشد. تعداد دفعات به نحوه استفاده شما از پیام‌های متنی در کسب‌وکارتان و اطلاعاتی که هر پیام ارائه می‌کند، بستگی دارد. “هر چقدر کمتر، بهتر!” یک قانون سرانگشتی خوب است.
  2. آیا بازاریابی پیامکی در سال ۱۴۰۲ موثر است؟
    اگر به نقاط قوت و ضعف این روش بازاریابی واقف باشید، مخاطبین هدفتان را بشناسید و با نحوه ارسال اس ام اس تبلیغاتی برای مخاطبانتان هماهنگ باشید، بازاریابی پیامکی می‌تواند تا چندین سال آینده نیز بسیار موثر باشد.
  3. زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی چه وقت است؟
    بهتر است پیامک تبلیغاتی را در ساعات کاری ارسال کنید و ترجیحا از ارسال آن در ساعات استراحت مانند اواسط ظهر یا نیمه شب خودداری نمایید.
2 2 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک