وبلاگ فراپیامک

نکات ساده برای ایجاد کمپین‌های پیامکی موثر

نکات ساده برای ایجاد کمپین‌های پیامکی موثر

بازاریابی پیامکی روشی موثر برای دستیابی سریع و مستقیم به مخاطبان بزرگ و دریافت بازخورد فوری از مشتریان است. همچنین، می‌تواند روشی موثر برای ایجاد مشتری وفادار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها قصد دارند هزینه‌های بازاریابی پیامکی را افزایش دهند.

۸ نکته ساده برای ارسال پیامک که باید بدانیم!

برای کمک به شما در اجرای کمپین‌های پیامکی مؤثر، ما چند نکته آسان برای بازاریابی پیامکی را ذکر کرده‌ایم:

  1. از سبک مکالمه شخصی استفاده کنید!

به کسب و کار خود شخصیت دهید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با متون خود آن‌ها را درگیر و متقاعد کنید. با درج نام گیرندگان و سایر جزئیات سفارشی با استفاده از ویژگی‌هایی که در مقاله “چگونه با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنید؟” گفته شده است، کمپین‌های پیامکی خود را در ذهن مخاطب موثر سازید.

  1. از پیوست‌های پیامکی بیشتری استفاده کنید!

ثبت لینک در پیامک می‌تواند تاثیر خوبی در خروجی کمپین شما داشته باشد. این لینک می‌تواند لینک دانلود کاتالوگ یا بروشور شما یا لینک یک صفحه از سایت شما باشد. با این روش، علاوه بر گزارش‌هایی که در پنل پیامکی خود دریافت می‌کنید، می‌توانید میزان کلیک بر روی لینک را نیز از طریق ابزارهای آنالیز بازدید وب سایت بسنجید.

 چه چیزی می‌تواند در یک پیامک ارسال شود؟
چه چیزی می‌تواند در یک پیامک ارسال شود؟
  1. استفاده از Call to Action

فراخوانی برای اقدام (CTA) یک درخواست است که به کاربر می‌گوید برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. یک فراخوان معمولاً به عنوان یک دستور یا عبارت عملی مانند «ثبت نام کنید» یا «اکنون بخرید» نوشته می‌شود و عموماً به شکل یک دکمه یا لینک است.

استفاده از CTA در کمپین های پیامکی، باعث افزایش اثربخشی و نرخ تبدیل کمپین ها خواهد شد. وجود CTA در متن پیامک می‌تواند آغازگر سفری باشد که برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اید.

  1. پیام‌ها را با نام کسب و کار خود ارسال کنید!

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه برخی از کسب و کارها می‌توانند یک پیام متنی با نام تجاری به جای یک شماره تصادفی ارسال کنند؟ این کار باعث می‌شود که پیام حرفه‌ای‌تر به نظر برسد. با توجه به مقدار توجه بسیار کم خوانندگان، ضروری است که نام کسب و کار، محصول یا خدمات خود را در اولین خط، برجسته کنید. پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند با نام کسب و کار شما شروع شوند.

  1. کمپین‌های خود را برنامه‌ریزی کنید!

کمپین موثر، به ارسال دسته‌ای از اس ام اس‌ها در بازه‌های زمانی خاص اشاره دارد و اگر انتظار پاسخ یا تماس از سوی گیرندگان خود را دارید، ممکن است مفید باشد. گیج‌کننده بودن پیام‌ها منجر به پاسخ‌های مبهم خواهد شد؛ بنابراین، فشار بر مراکز تماس و تیم‌های پشتبانی خدمات مشتری به حداقل می‌رسد.

به عنوان مثال، اگر در کمپین پیامکی، پیشنهاد صبحانه در روز جمعه ظهر ارسال شود، فرصت استفاده از آن از بین می‌رود! عجله لحظه آخری، خطاها و تأخیرها اغلب می‌تواند هزینه گرانی برای کمپین شما داشته باشد. توصیه می‌کنیم کمپین‌ها را حداقل یک روز قبل به طور کامل تنظیم و برنامه‌ریزی کنید تا از هر گونه خطا جلوگیری شود.

  1. کمپین‌های خود را گروه‌بندی کنید!

اگر می‌خواهید کمپین پیامکی شما به تدریج به مشتریان تحویل داده شود، می‌توانید انتخاب کنید که دسته‌ای از پیام‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص ارسال نمایید.

اگر انتظار پاسخ یا تماس از گیرندگان خود را دارید، زمانبندی جداگانه می‌تواند مفید باشد؛ زیرا مانع از ازدحام تماس‌ها یا پاسخ‌های یکباره کارکنان پشتیبانی شرکت شما می‌شود. ارسال یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر و جذاب، باعث هجوم بیش از حد تماس‌ها، سؤالات و سفارشات می‌گردد، با زمانبندی کمپین خود در طی چند ساعت، از ایجاد ترافیک فروش و پشتیبانی جلوگیری کنید.

  1. پیامک‌های دوره‌ای را به صورت زمانبندی ارسال کنید!

ارسال دستی پیشنهادهای تولد شخصی، هشدارهای سبد خرید رها شده و یادآوری‌های اشتراک می‌تواند بسیار مهم باشد.

سرویس پیامکی فراپیامک چندین گزینه برای دستیابی به مخاطبان شما از زمان‌بندی ساده گرفته تا پیامک‌های تکرارشونده پیچیده‌تر و پیام‌های ایجادشده درباره مناسبت‌های روز ارائه می‌دهد، ما سهولت و انعطاف‌پذیری را برای کمپین‌های پیامکی شما فراهم می‌کنیم.

ارسال پیامک های دوره ای در کمپین های پیامکی موثر خواهد بود
ارسال پیامک های دوره ای در کمپین های پیامکی موثر خواهد بود
  1. اندازه‌گیری، آزمایش و بهینه‌سازی نتایج کمپین های پیامکی

در اجرای کمپین های تبلیغاتی، اندازه گیری نتایج یکی از مهمترین بخش ها است. شما می‌توانید با تغییر در پارامترهای زیر، نحوه تاثیر هر یک را اندازه گیری نمایید:

  • محتوای پیام
  • نوع پیشنهاد
  • زمان ارسال
  • وجود نام نام تجاری
  • وجود CTA

مهم است که بتوانید عملکرد کمپین پیامکی خود را اندازه گیری کنید. با صرف نظر از اینکه کمپین پیامکی شما چقدر عالی به نظر می‌رسد، کیفیت آن را اندازه‌‌گیری کنید، بدون اندازه‌گیری، آزمایش و بهینه‌سازی، هرگز مطمئن نخواهید بود که کمپین شما به درستی کار می‌کند یا خیر.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما فهرستی از شاخص ها را برای اندازه گیری کمپین‌های پیامکی، گردآوری کرده‌ایم:

  • نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک، درصد مشترکینی را اندازه می‌گیرد که با کلیک کردن روی لینک موجود در پیامک، اقدامی را آغاز کرده‌اند و به مکان دیگری هدایت شده‌اند که ممکن است خرید یا توضیح درباره یک محصول، خدمات یا اطلاعات بیشتری کسب کنند. این به شما بینش مستقیمی می‌دهد که بدانید چه تعداد از افراد در لیست شما با محتوایی که ارسال کردید، درگیر هستند و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند یا پیشنهاد شما می‌باشند.

  • نرخ انصراف

هیچ کمپین پیامکی فاقد گزینه انصراف نیست. همیشه برخی از مشترکین وجود خواهند داشت که پس از دریافت پیامک بازاریابی، صرف نظر از اینکه نرم افزار پیامک یا کمپین شما چقدر خوب است، انصراف می‌دهند. این می‌تواند نشانه‌ای از تعدادی از مشکلات در پیام‌های متنی انبوه شما مانند زمان‌بندی ضعیف و هدف‌گیری مخاطب، فرکانس بالا یا محتوای پیام نامربوط باشد.

  • نرخ تبدیل(CR)

نرخ تبدیل نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که با پاسخ دادن به یک فراخوان، اقدام ارزشمندی انجام می‌دهند. این پاسخ می‌تواند، تماس تلفنی، ثبت نام، خرید یا صرفاً بازدید از سایت شما باشد. اندازه‌گیری نرخ مکالمه شما را قادر می‌سازد تا درک بهتری از محصولات، خدمات یا پیشنهادهایی داشته باشید که به طور فعال مخاطبان شما را درگیر می‌کنند و باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شوند.

  • نرخ رشد

نرخ رشد به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی خود و مخاطبان را گسترش دهید و موقعیت بهتری در صنعت داشته باشید. با توجه به اینکه همیشه امکان انصراف وجود خواهد داشت، مهم است که به افزایش فهرست مشترکین خود و حفظ آن توجه کنید. از روی ارقام، می‌توانید متوجه شوید که لیست مشترکین خود با چه سرعتی رشد می‌کند.

  • هزینه هر اشتراک پیامکی

قبل از اینکه کمپین پیامکی خود را موفقیت آمیز بدانید، باید هزینه دقیق را مشخ کرده و تعیین کنید که آیا سودآور خواهد بود یا خیر. پیگیری مبلغی که برای هر مخاطبی که به مشتری تبدیل‌شده، خرج می‌کنید به شما کمک می‌کند تا بازدهی سرمایه خود در هر کمپین اطلاع یابید.

سوالات متداول

پیام‌های کوتاه تبلیغاتی در یک کمپین، معمولا با چه لحنی نوشته می‌شوند؟

پیامک یک کانال ارتباطی معمولی در زندگی شخصی ما است، بنابراین استفاده از لحن معمولی در پیام‌های بازاریابی پیامکی مناسب است. پیامک بیش از حد رسمی و حرفه ای یک لحن می‌تواند سرد یا غیر منتظره به نظر برسد. با این حال، از استفاده بیش از حد کلمات محاوره‌ای به دلیل معمولی بودنشان، خودداری کنید. از اختصارات یا اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید، مگر اینکه بخشی از برند تجاری شما باشد.

چه چیزی می‌تواند در یک پیامک تبلیغاتی ارسال شود؟

SMS یا Short Messaging Service همانطور که از نام آن مشخص است، در درجه اول مبتنی بر متن است. بنابراین، عناصر اصلی آن کلمات هستند. اما، گزینه‌های دیگری نیز در دسترس دارد، بسیاری از برندها و شرکت‌ها از بازاریابی پیامکی برای تکمیل سایر تکنیک‌های بازاریابی که استفاده کرده و یک کمپین بازاریابی بین رسانه‌ای پیچیده ایجاد می‌کنند. یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید با پیامک انجام دهید این است که مشتریان خود را با ارسال URL همراه با فراخوان مناسب برای ایجاد یک اقدام به وب سایت خود بفرستید. در همان زمان، پیامک به شما امکان می‌دهد کوپن، آدرس ایمیل و شماره تلفن ارسال کنید.

نرخ تبدیل پیامک چطور محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه نرخ تبدیل خود، از تعداد مشترکینی که اقدام می‌کنند شروع کنید و سپس، آن را بر تعداد کل مشترکین کمپین تقسیم کنید.

نرخ رشد پیامک چطور محاسبه می‌شود؟

برای تعیین نرخ رشد خود، تعداد مشترکین قبلی را از تعداد مشترکین فعلی خود کسر کرده و آن را بر تعداد مشترکین قبلی تقسیم کنید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک