وبلاگ فراپیامک

راهنمای استفاده از ایموجی ها در پیامک تجاری

راهنمای استفاده از ایموجی‌ها در پیامک تجاری

بازاریابی با استفاده از ایموجی‌ها در پیامک تجاری یک راه عالی برای افزایش نرخ کلیک و تعامل است. به همین دلیل است که ما این مقاله را تهیه کردیم تا به شما کمک کنیم، ایموجی‌های مناسب برای کمپین پیامکی خود را پیدا کنید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

ایموجی‌ها، جایگزین شکلک‌ها شده‌اند. در حالی که شکلک‌ها در استفاده محدود هستند، ایموجی‌ها توانایی نمایش صدها چهره، وسایل و نمادهای متفاوت را دارند. این ایموجی‌ها در سراسر جهان محبوب هستند و یکی از تنها فرم‌های ارتباطی هستند که در کلیه فرهنگ‌ها و زبان‌ها قابل فهم است.

شکلک‌ها مجموعه‌ای از علائم نگارشی، حروف و اعدادند که برای جمع‌آوری چهره‌های مختلف کنار هم چیده می‌شوند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

🙂 ← شاد

🙁 ← غمگین

:/ ← مطمئن نیستم

😀 ← هیجان زده

:۰ ← متعجب

ایموجی‌ها با افزودن احساسات و شخصیت به متن، نوعی تغییر بزرگ در نحوه ارتباط ما از طریق متن ایجاد می‌کنند. این نمادهای کوچک، یک ابزار فوق‌العاده برای اضافه کردن تنوع و شخصیت، روشن کردن لحن پیام و بخشی از متن خود را جذابتر کنند. با اینکه معمولاً از ایموجی‌ها به طور عادی استفاده می‌کنیم، استفاده از این تصاویر کوچک در کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند تاثیر بزرگی در فروش، تعامل و تبدیل کردن مخاطب به مشتری داشته باشد.

نقش ایموجی‌ها در کمپین‌های پیامکی

ما معتقدیم که ایموجی امروزه سریع‌ترین زبان در حال رشد در جهان است. طبق گزارشات، ۹۲ درصد از جمعیت جهان از ایموجی استفاده می‌کنند. همه با ایموجی صحبت می‌کنند و این یک خبر عالی برای برندها و مشاغل است. معمولاً به جز استفاده از ایموجی، راهی برای بهبود ارتباطات تجاری وجود ندارد که برای همه سنین، مکان‌ها و هویت‌های جنسیتی کارآمد باشد.

می‌دانید که ارسال پیامک در بازاریابی بسیار موثر است. اما محدودیت کلمه دارد. اگر از پنل پیامکی استفاده می‌کنید، حتما می‌دانید که جملات طولانی گزینه خوبی نیستند، همچنین، القای شخصیت برند در پیامک، تنها با ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی و ۷۰ کاراکتر فارسی ممکن است دشوار باشد، درباره محدودیت‌های اپراتورهای مختلف در ارسال پیام بیشتر بدانید.

ایموجی‌ها زبان بدن در دنیای دیجیتال است که می‌تواند، لحن، معنا و احساس را با یک شکلک به پیامک شما اضافه کند. اما به یاد داشته باشید، مانند زبان بدن و شوخی‌های معمول، ایموجی‌ها نیز می‌توانند اشتباه تفسیر شوند. زمان و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار مهم است.

اگر هنوز صحبت کردن با شکلک‌ها را شروع نکرده‌اید، اکنون زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. به خصوص، اگر از پیامک برای صحبت با مشتریان خود استفاده می‌کنید.

چگونه ایموجی‌ها مکالمات مشتری را تغییر می‌دهند؟

قبل از اینکه بخواهیم به چگونگی آن بپردازیم، در اینجا چند مورد از آمار بازاریابی ایموجی افراد، آورده شده است:

۷۲ درصد از مصرف کنندگان نسبت به برندهایی که از شکلک استفاده می‌کنند، احساس مثبتی دارند.

۶۰ درصد از کاربران اگر ایمیل‌ها یا اعلان‌هایی را حاوی ایموجی‌های مورد علاقه‌شان ببینند، بی‌درنگ باز می‌کنند.

۴۴ درصد از کاربران به احتمال زیاد محصولاتی را که با استفاده از ایموجی‌ها تبلیغ می‌شوند خریداری می‌کنند.

بازاریابی پیامکی

چگونه و چه زمانی از شکلک‌ها و ایموجی‌ها در بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟

استفاده از شکلک‌ها و ایموجی‌ها در تلاش‌های ارتباطی شما مزایای زیادی دارد. بیایید نگاهی به چند مورد از آن‌ها بیندازیم:

  1. پیامک خود را با یک شکلک لبخند شروع کنید!

مخاطبان وقتی یک ایموجی را در ابتدای پیام می‌بینند، به جای یک کاراکتر متن، یک احساس را خواهند دید. دانشمندان کشف کردند که وقتی به شکلک‌ها نگاه می‌کنیم، همان قسمت‌هایی از مغزمان فعال می‌شود که وقتی صورت انسان را می‌بینیم. حتی ممکن است خودمان شروع به لبخند زدن کنیم.

در واقع، ۸۸ درصد از کاربران گزارش کردند که در صورت استفاده از ایموجی، احساس همدلی بیشتری نسبت به آن کسب و کار دارند، همچنین، ۷۵ درصد از افراد احساس می‌کنند با پیام‌هایی که از ایموجی استفاده می‌کنند، ارتباط بیشتری خواهند گرفت.

قرار دادن ایموجی در پیامک می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا واقعی‌تر و انسانی‌تر به نظر برسد. وجود شکلک‌ها توجه را جلب می‌کند و مشتری شما را وادار می‌کند که هنگام خواندن پیام شما چیزی را احساس کند که می‌خواهید. ایموجی‌ها و شکلک‌ها یک راه عالی برای شخصیت دادن به برند شما و پیام‌های شما هستند.

قبل از استفاده از ایموجی‌ها، مطمئن شوید که ایموجی شما با مخاطبین شما تناسب دارد. ۴۳ درصد از مصرف کنندگان ۲۵ تا ۴۴ ساله پیام‌هایی را ترجیح می‌دهند که شامل ایموجی‌ها باشد. مخاطبان جوان‌تر، پیام‌هایی را ترجیح می‌دهند که شامل نوعی علامت یا شکلک باشد.

  1. ارتباط خود را با استفاده از شکلک‌ها حفظ کنید!

روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ایموجی ارسال می‌شود. آن‌ها بخش بزرگی از نحوه ارتباط ما هستند که هنگام ارسال پیامک و صحبت آنلاین ارسال می‌شوند. مردم در مکالمات روزانه خود استفاده از آن‌ها را انتظار دارند.

استفاده از ایموجی‌ها به عنوان یک کسب و کار فرصتی است تا با مشتریان خود صحبت کنید و نشان دهید که آن‌ها را درک می‌کنید.

پیام‌های متنی طولانی و سنگین توجه مشتریان را جلب نمی‌کند. شکلک‌ها به راحتی می‌توانند هدف یک متن را جمع‌آوری و زمینه را برای خواننده فراهم کنند.

در متون پرمخاطب، ایموجی‌های سنگین می‌توانند حذف شوند، بنابراین، قبل از زدن دکمه ارسال، متن خود را دوبار بررسی کنید که هر یک از نمادها هدفی داشته باشند.

  1. شخصیت و خلاقیت را به پیام خود اضافه کنید!

کسب و کار شما چیزی فراتر از لوگو و شعار است. برندها و مشاغل مدرن، دارای شخصیت هستند. این یکی از دلایلی است که مشتریان شما به سمتتان برمی‌گردند و وفادار هستند. می‌توانید از ایموجی‌ها در کمپین‌های پیامکی خود استفاده کنید تا به مردم نشان دهید نام تجاری شما چیست و شما چه کسی هستید و اگر ایموجی وجود دارد که نشان دهنده محصول یا خدمات شما باشد، باید از آن به خوبی استفاده کنید.

به عنوان مثال رستوران Taco bell شکلک Taco را انتخاب کرده و آن را مال خود کرده است. آن‌ها از این ایموجی در همه جا از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا کمپین‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این شکلک بخشی از DNA برند آن‌ها است. اخیراً، به مناسبت روز جهانی تاکو، از مشتریان خواستند تا بدانند که شکلک تاکو چه طعمی دارد. مشتریانی که پاسخ درست می‌دهند، یک تاکو رایگان جایزه می‌گرفتند.

استفاده از ایموجی در کانال‌هایی مانند ایمیل و رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش نرخ باز شدن و نرخ پاسخ می‌شود که نشان‌دهنده خوبی است که ایموجی‌ها بر بازاریابی پیامکی تأثیر مثبت دارند. بسیاری از ما در حال حاضر روزانه از آن‌ها در پیام‌های متنی خود استفاده می‌کنیم، پس می‌توانیم از آن‌ها در ارتباطات تجاری با مشتری استفاده کنیم.

  1. مکالمه با مشتری با ایموجی

بهترین خدمات مشتری این است که مشکلات افراد را حل کرده و در طول تجربه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. ایموجی‌ها به شما کمک می‌کنند تا مکالمات معتبری با مشتریان داشته باشید، تنش را کاهش داده و پیام‌ها را شفاف سازی کنید. همچنین، باعث می‌شود به نظر برسد که پیام‌ها توسط یک انسان نوشته شده‌اند، نه یک ربات، حتی اگر پاسخگویی اولیه خودکار باشد.

استفاده از ایموجی‌ها در متون تجاری
استفاده از ایموجی‌ها در متون تجاری

چه زمانی از ایموجی‌ها استفاده نکنید؟

هنگامی که در حال گفتگوی جدی با مشتریان هستید، ایموجی‌ها را کنار بگذارید. اگر باید به مشتری خود در مورد پرداخت ناموفق، صورت‌حساب عقب افتاده یا اخطار، پیامک ارسال کنید، سعی کنید از ایموجی‌ها استفاده نکنید.

بهترین روش‌های بازاریابی با ایموجی

قبل از اینکه در کمپین بازاریابی بعدی خود از شکلک‌ها استفاده کنید، بهترین روش‌ها را در نظر بگیرید:

  • قبل از استفاده از ایموجی بدانید که معنی آن ایموجی چیست (از برخی ایموجی‌ها معمولاً سوءاستفاده می‌شود)
  • به اجبار از ایموجی غیر مرتبط استفاده نکنید (اگر ایموجی با لحن یا سبک پیام شما مطابقت ندارد، از تصویر دیگری استفاده کنید)
  • هنگام استفاده از ایموجی‌هایی که نشان دهنده افراد هستند، تنوع را در نظر بگیرید.
  • بیش از حد از شکلک‌ها استفاده نکنید (به ازای هر ۳۵ کاراکتر یک ایموجی کافیست)
  • از اتکای زیاد به ایموجی‌ها برای انتقال پیام خود اجتناب کنید.
  • از ایموجی‌ها برای جایگزینی متن استفاده نکنید.
  • متن‌های خود را قبل از ارسال آزمایش کنید تا مطمئن شوید که ایموجی‌ها در پیام خوب به نظر می‌رسند. (این مورد را در سیستم عامل‌های اندروید و iOS جداگانه تست کند)

کمی جذابیت به کمپین پیامکی خود اضافه کنید!

شکلک‌ها و ایموجی‌ها، راه ساده‌ای برای ارتقای تلاش‌های بازاریابی پیامکی شما، افزودن رنگ به متن شما و ایجاد شخصیت و ارتباط بیشتر باعث پیشرفت و دیده شدن برند شما می‌شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک