وبلاگ فراپیامک

نیچ مارکتینگ چیست؟

با ظهور بیش از ۲٫۴ میلیون خالق کسب و کار در بازار، فرصت‌های بی‌پایانی برای کسب‌وکارها، کارآفرینان و اینفلوئنسرها به وجود آورده است تا خود را به‌عنوان برندی مناسب برای مخاطبان خود قرار دهند و این یک واقعیت است که به دلیل سطح بالای رقابت بین کسب و کارها، بازار نیز در حال اشباع شدن است.

از این رو، قبل از اینکه به فکر راه‌اندازی ایده‌تان باشید، باید به این فکر کنید که ایده خود را طوری بیان کنید که در ذهن مخاطب هدف شفاف باشد و با نمایش ارزش‌های پیشنهادی منحصربه‌فرد، راه را برای کسب و کار متمرکزتر هموار کند.

به این ترتیب، می‌توانید جایگاه خود را از رقبا متمایز کنید. علاوه بر این، با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی هدفمند، می‌توانید با استفاده از پنل پیامکی، پیام خود را مستقیما به مشتریان بالقوه و مشتریان ایده‌آل به روشی جذاب برسانید.

در این مقاله، ما به طور عمیق در مورد نیچ مارکتینگ، نحوه انتخاب جایگاه و استراتژی برای افزایش سرسام آور رشد برند بحث خواهیم کرد.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ را می‌توان به عنوان تامین نیاز بخشی از مصرف کنندگان تعریف کرد که ویژگی‌های مشترکی دارند و به دلیل این ویژگی‌ها، محصول یا خدمات خاصی را خریداری می‌کنند.

نیچ مارکتینگ شکلی از بازاریابی است که برای هدف قرار دادن یک گروه مخاطب خاص، با نیازها، ترجیحات و هویت متحد، انجام می‌شود. در ساده‌ترین مفهوم، نیچ مارکتینگ بخش خاصی از جمعیت و مخاطبان هدف بازار است.

عوامل مختلفی وجود دارد که بتوانید جامعه هدف خود را نسبت به کسب و کار، انتخاب و نیچ مارکتینگ یا به مفهوم ساده‌تر تقسیم بندی بازار را انجام دهید:

  • قیمت محصولات در بازار هدف
  • سطح کیفیت محصولات در بازار هدف
  • جمعیت شناسی شامل جنسیت، سطح درآمد و سطح تحصیلات بازار هدف
  • موقعیت جغرافیایی بازار هدف

نیچ مارکتینگ زمانی اتفاق می‌افتد که کسب و کار، گامی به سمت تخصصی شدن در یک محصول یا خدمات خاص برمی‌دارد و سپس، تلاش‌های بازاریابی خود را حول محور این گروه‌ها انجام می‌دهد.

خدمات تبلیغاتی پیامکی منبع مهمی برای شرکت‌هایی است که هدفشان دسترسی به بخش‌های مصرف‌کننده است. پایگاه‌های اطلاعاتی هدفمندی با طرح‌های نیچ مارکتینگ و ایده‌های تبلیغاتی موجود است. این روش‌های موثر و اثبات شده، می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله “هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟” مراجعه کنید.

چه چیز‌هایی یک نیچ را می‌سازد؟

پیدا کردن یک جایگاه می‌تواند مستلزم تحقیقات زیادی باشد، به خصوص اگر کسی قبلا وارد بازار نشده باشد. اما گاهی اوقات می‌توان به راحتی یک جایگاه مناسب پیدا کرد.

به عنوان مثال، یک محصول گسترده مانند ژاکت را در نظر بگیرید. بازار هدف برای ژاکت‌ها به معنای واقعی کلمه همه انسان های روی زمین هستند، اما همانطور که شروع به نام بردن انواع ژاکت می‌کنید، تقسیم بندی‌ها ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال، ژاکت‌های زنانه قدیمی یک بازار خاص هستند، زیرا این محصول محدود به زنان است و کت‌های قدیمی سبکی است که تنها عده خاصی از زنان از پوشیدن آن لذت می‌برند. بنابراین، این بازار بسیار کوچکتر از بازار اصلی ژاکت است.

نیچ‌ها می‌توانند حتی با طرح‌ها و مدل‌ها کوچکتر شوند، اما پیدا کردن این بازار می‌تواند کار شما را سخت کند، اما موثر هستند!

آنچه مشخص است این است که یک نیچ مارکتینگ بسیار مستقیم و کوچک است، بنابراین کسب سود می‌تواند سخت باشد. یکی از راه‌های مبارزه با این موضوع، صرف زمان برای شناخت مخاطبان و سرمایه‌گذاری برای دستیابی به آن‌ها در هر پلتفرم ممکن است. فروش به یک بازار خاص می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست.

چرا از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم؟

چرا از نیچ مارکتینگ استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر می‌خواهید در فروش در یک بازار خاص موفق شوید، شناخت مخاطبان خود و نحوه انجام این کار بسیار مهم است. تحقیقات با توجه به اندازه بازار مورد نیاز است و مراحل دیگری نیز باید دنبال شود.

قبل از اینکه انتخاب کنید چه چیزی بفروشید، باید به رقبا نگاه کنید و نحوه ارتباط آن‌ها با بازار را بیابید. شاید بازار بیش از حد اشباع شده باشد و تقاضا کم باشد و فروش در آن بازار را برای شما سخت کند.

هنگامی که محصول خاص خود را به بازار عرضه کردید، با افرادی که در جایگاه خریدار مناسب هستند، تماس بگیرید و از آن‌ها دعوت کنید تا محصولات شما را آزمایش کنند. بازخوردی جمع آوری کنید که می‌تواند به درک بهتر بازار شما کمک کند و انتقادات را مثبت ارزیابی کنید.

آزمایش و تحقیق کاربر را به طور مداوم کاوش کنید تا پیشنهاد ویژه شما همیشه برای بازارش مناسب باشد. این کار تضمین می‌کند که می‌توانید به سمت بازارهای جدید حرکت کنید یا قبل از رقبای خود، چیزهای بیشتری به بازار موجود ارائه دهید.

مزایای نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ با جلب توجه زیاد مواجه شده است و ایجاد پایگاهی وفادار از مشتریان و حتی باز کردن درها برای گسترش کسب و کار در بازارها، ارزش بسیار زیادی برای برند شما فراهم می‌کند. چه یک کسب و کار کوچک باشید و چه کسب و کار بزرگ، با بازاریابی خاص، می‌توانید با نام‌های برجسته‌تری در این صنعت رقابت کرده و برند خود را نیز برجسته کنید.

در زیر پنج مزیت مهم نیچ مارکتینگ آورده شده است:

  1. نیاز به سرمایه کمتری دارد
  2. مشتری وفادار ایجاد می‌کند
  3. برای همه کسب و کارها امکان پذیر است
  4. از منابع، استفاده موثر می‌کند
  5. حاشیه سود بالایی دارد
  • نیاز به سرمایه کمتری دارد!

نیچ مارکتینگ بر روی گروه خاصی از کاربران متمرکز است که احتمالا محصول را خریداری می‌کنند. کیفیت درجه اهمیت بالاتری از کمیت دارد و به این ترتیب است که منجر به بازگشت سرمایه می‌شود.

نیچ مارکتینگ نیز به دلیل هزینه کمتر در بازاریابی و محدودیت مخاطب، بسیار مفید است. با کمک استراتژی‌های هدفمند بازاریابی، این دامنه گسترده‌تر می‌شود و در نهایت، به فروش مطلوب می‌رسید.

  • مشتری وفادار ایجاد می‌کند!

نیچ مارکتینگ نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد وفاداری مشتری دارد. مشتری احساس می‌کند که به آن‌چه می‌خواهد می‌رسد و قصد خرید محصول یا خدمات را دارد. همچنین، با تمرکز بر پیشنهاد فروش منحصر به فرد، شما نسبت به رقبا برتری خواهید یافت.

  • امکان پذیر برای همه کسب و کارها

یکی از مهم‌ترین مزایای نیچ مارکتینگ این است که برای همه برندها، مشاغل و شرکت‌ها، صرف نظر از اندازه و صنعت آن‌ها، سودمند است. حتی اگر کسب و کار شما منابع محدودی دارد، بازاریابی تخصصی می‌تواند به شما کمک کند تا در بازار پیشرفت کنید.

  • استفاده مؤثر از منابع

از آن‌جایی که نیچ مارکتینگ بر خدمات رسانی به چند مشتری متمرکز است، برندها می‌توانند به طور گسترده از منابع موجود در بازار هدف خود استفاده کنند. این کار منجر به اثربخشی بازاریابی بهتر و استفاده کارآمد از منابع می‌شود.

  • کسب سود بیشتر

تحت بازاریابی تخصصی، شرکت‌ها فشار رقابتی کمتری دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد محصولات و خدمات خود را با بهترین قیمت‌ها بفروشند و به نوبه خود حاشیه سود بیشتری کسب کنند. این شرکت از پیشنهادات و تخفیف‌هایی بر روی محصولات استفاده می‌کند که می‌تواند مشتریان را وادار به پرداخت قیمت‌های دلخواه برای دریافت کیفیت بیشتر کند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک