وبلاگ فراپیامک

راهنمای اتصال پنل پیامکی به سایت های وردپرسی واختصاصی

راهنمای اتصال پنل پیامکی به سایت های وردپرسی واختصاصی

در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به جای ایمیل به کاربران سایت خود پیامک ارسال کنم، باید بگوییم بله؛ با خرید یک پنل پیامکی حرفه ای و استفاده از یکی از افزونه‌های متعدد پیام کوتاه وردپرس یا API می‌توانید به راحتی برای کاربران وب سایت خود پیامک ارسال کنید.

اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما از گوشی‌های هوشمند خود برای تعامل با سایت، رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های ایمیل و موارد دیگر استفاده می‌کنند، ارسال پیامک یک حرکت هوشمندانه برای کسب و کار شما خواهد بود.

چرا برای کاربران سایت پیامک ارسال کنید؟

ارسال پیامک می‌تواند در بازگرداندن مشتریان به وب سایت شما بسیار موثر باشد. به ویژه، هنگامی که همراه با سایر ابزارهای بازاریابی، مانند خبرنامه ایمیلی و ترافیک جستجو، کسب و کار خود را معرفی می‌کنید.

همچنین، ممکن است بخواهید از پیامک برای ارسال رسید، ورود کاربر یا به‌روزرسانی سفارش استفاده کنید. در ادامه آموزش نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

با ارسال پیامک در سایت خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

امکان ارسال پیامک برای کاربران سایت یکی از مواردی است که باعث می‌شود کاربران به سایت شما بازگردند و سایت شما را به خاطر بسپارند. از این طریق، می‌توانید تبلیغات محصولات جدید خود را برای کاربران و مشتریان ارسال کرده و آن‌ها را به بازدید از وب سایت تشویق کنید.

وب سرویس پیامکی

ارسال پیامک توسط وب سرویس پیامکی

اگر سایت شما به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده باشد، برای آن‌که بتوانید از طریق وبسایت پیامک ارسال کنید، به یک وب سرویس پیام کوتاه نیاز خواهید داشت. وب سرویس‌های پیام کوتاه، قطعه کدهایی هستند که با پیروی از قوانین استاندارد به انتقال دیتا می‌پردازند.

فراپیامک به عنوان یک مجموعه کامل و پیشگام در ارائه خدمات تخصصی و فنی پیام کوتاه توانسته است در جهت ارسال و دریافت پیامک از طریق وب سرویس و API، امکانات خاص و خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

شما با استفاده از وب سرویس می‌توانید هر گونه امکانی را که لازم دارید، به صورت اختصاصی برای سایت‌تان پیاده سازی کنید. سامانه پیامکی فراپیامک با ارائه نمونه کدهایPHP ، سی شارپ، VB6 ،  قابلیت فعال سازی API در سایت‌های اختصاصی شما را می‌دهد.

ارسال پیامک از طریق سایت‌های وردپرسی

اگر سایت شما با استفاده از وردپرس پیاده سازی شده باشد، کار راحت‌تری نسبت به cmsهای اختصاصی خواهید داشت. شما با نصب افزونه و پلاگین‌ها می‌توانید به راحتی سایت خود را به یک پنل ارسال پیامک مجهز کنید.

پس از فعال سازی افزونه، باید چند مرحله اولیه را انجام دهید. در ابتدا یک پنل ارسال پیامک انتخاب کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که برای استفاده از این افزونه، نیازمند نصب و فعال سازی افزونه ووکامرس نیز هستید.

تنظیمات افزونه به چه صورت است؟

پس از نصب افزونه در سایت وردپرسی خود، مشاهده می‌کنید که بخشی به نام پیامک به پنل مدیریت وردپرس یا در قسمت ووکامرس شما اضافه می‌شود که از طریق آن می‌توانید این افزونه را با توجه به اطلاعات پنل پیامکی و متون دلخواه خود پیکربندی کنید.

افزونه اتصال پیامک به وردپرس

تنظیمات افزونه باید قابل دسترسی باشد، در تنظیمات افزونه تب‌های مختلفی وجود دارد که از هر قسمت می‌توانید با توجه به افزونه نصب شده خیلی سریع آن را پیکربندی کنید.

تنظیمات و پیکربندی افزونه

مهم‌ترین قسمت تنظیمات افزونه، انتخاب درگاه اس ام اس است. نام درگاهی که از آن خرید وب سرویس پیامکی خود را انجام داده‌اید، انتخاب کنید.

در ادامه باید اطلاعات وب سرویس ارائه شده، نام کاربری، کلید API و رمز عبور API را وارد کنید. (همان نام کاربری و رمز عبور پنل) همچنین، گزینه‌های نوار ابزار بالای صفحه را بررسی کرده و اطلاعات تماس و شماره را کامل کنید و همانطور که در بالا گفتیم، می‌توانید با استفاده از خدمات وب سرویس پیامکی، اطلاع‌رسانی محصولات، خبرنامه و ورود کاربر را با ارسال اس ام اس مدیریت کنید.

پنل اس ام اس در وردپرس

تنظیمات خبرنامه پیامکی وردپرس

بخش دیگری در این افزونه به شما امکان ایجاد یک خبرنامه را می‌دهد. در این بخش می‌توانید یک خبرنامه بسازید و برای اعضای خبرنامه خود پیامک ارسال کنید. قسمتی به نام نمونه متن وجود دارد که فضایی برای وارد کردن متن پیامک دلخواه در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید متن‌های پیامکی خود را تنظیم و ویراست کنید.

ورود کاربر

در قسمت دیگری، همچنین می‌توانید فیلد شماره موبایل را به قسمت فرم ثبت نام خود اضافه کنید.

فیلد افزودن شماره موبایل: اگر این گزینه را فعال کنید، زمانی که کاربر بخواهد در وب سایت شما ثبت نام کند، فیلدی به نام شماره موبایل به فرم ثبت نام اضافه می‌شود.

همچنین، می‌توانید به کاربر اجازه دهید تا هر بار با یک کد یکبار مصرف وارد سایت شود یا با فعال کردن فیلد تلفن همراه احراز هویت و ورود کاربر را به صورت دو مرحله‌ای تنظیم کنید.

پنل اس ام اس در وردپرس

اطلاعیه‌های مدیریت سایت

می‌توانید هنگام ارسال پست‌های جدید، نظرات جدید، ثبت‌نام کاربر جدید و ورود کاربران، پیامی را برای اعلان به خود دریافت کنید. پس باید متن پیام را در کادرهای مربوط به هر قسمت بنویسید و ذخیره کنید.

وضعیت‌های مختلف: اگر گزینه‌های مختلف را فعال کنید، هنگام انتشار نظرهای جدید، خبرنامه پیامکی، عضویت جدید یا ثبت سفارشات، پیامک دریافت خواهید کرد. می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که پیامک فقط به مدیریت یا فقط به کاربر یا به هر دو ارسال شود.

کلام آخر

همانطور که هر روزه ما بیشتر به سمت بازاریابی در همه کانال‌ها پیش می‌رویم، ضروری است که سایت‌های ما نیز به همین روند ادامه دهند.

یک افزونه پیام کوتاه وردپرس یا یک API به شما کمک می‌کند تا یک مسیر مستقیم برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید و به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را در مورد تمام اتفاقات مهم مرتبط با وب سایت خود، مانند مقالات جدید، خدمات، محصولات یا هر چیز دیگری که ممکن است ارائه دهید، مطلع کنید.

با گنجاندن یک سیستم پیام کوتاه در روال بازاریابی خود، می‌توانید با کاربران و مشتریان خود به روشی سریع‌تر و ساده‌تر از هر روش دیگری ارتباط برقرار کنید. ارسال پیامک به نوبه خود، می‌تواند به شما کمک کند وفاداری پایگاه مشتری خود را تقویت کنید. این‌ها دلایل کافی برای دریافت افزونه‌ای مانند WP SMS و Digits و شروع کار بر روی استراتژی پیام متنی مخصوص کسب وکار خود در اسرع وقت هستند.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک