وبلاگ فراپیامک

تفاوت پنل اس ام اس با وب سرویس پیامک

تفاوت پنل اس ام اس با وب سرویس پیامک

همانطور که می‌دانید در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که نقش اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و مجازی در زندگی‌ ما پررنگتر از سابق شده است. قطعا برای شما نیز اتفاق افتاده که خرید خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام داده باشید و پس از آن، پیامک هایی در مورد خریدهای شما و … به شماره تلفن همراهتان ارسال شده باشد. این پیامک ها از طریق پنل اس ام اس یا وب سرویس پیامک برای شما ارسال می‌گردند.

امروزه، اکثر فروشگاه ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی به پنل اس ام اس یا سامانه‌ وب سرویس پیامک متصل بوده و کارهایی مانند: ارسال کدهای ثبت نام، ارسال رسید خریدها، اطلاع رسانی، سایر خدمات و تبلیغات را از طریق یکی از این دو، یعنی پنل اس ام اس یا وب سرویس سامانه پیامکی، به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

پنل اس ام اس چیست؟

پنل اس ام اس در حقیقت، یک نرم افزار تحت وب است که به شما این امکان را می‌‌دهد تا مشتریان‌ خود را مدیریت کرده و برای آن ‌ها اس ام اس های انبوه ارسال کنید. فرقی نمی‌کند مشتریان شما یک نفر باشند یا کل دانش آموزان و یا در مقیاسی بزرگ ‌تر، اهالی شهر یا یک کشور. به عبارت دیگر، شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی، می‌توانید مشتریان را دسته‌‌بندی کرده و اس ام اس ‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

api یا همان وب سرویس
وب سرویس پیام کوتاه

پنل اس ام اس چیست؟

پنل اس ام اس برای ارسال، دریافت و مدیریت پیامک ‌ها به صورت انبوه کاربرد فراوان داشته و در عین سادگی، از سرعت بالایی برخوردار بوده، از پشتیبانی باکیفیت و زیرساخت قدرتمندی نیز بهره می‌برد. پنل پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که اس ام اس های تبلیغاتی یا خدماتی خود را به صورت انبوه به مشتریان ارسال کنید. از طریق پنل پیامک می‌توانید ارسال اس ام اس ها را زمانبندی کرده یا مخاطبین خاصی را انتخاب کنید تا پیامک ها فقط برای آن دسته خاص، ارسال شوند. این پنل ها را می‌توانید به وب سرویس پیامک متصل کرده و از طریق چند خط کدنویسی، اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت اس ام اس های خود در اپلیکیشن یا وب سایت نمایید.

وب سرویس پیامک چیست؟

وب سرویس ‌ها، همانطور که در بالا گفته شد، برنامه‌ های تحت وبی هستند که از طریق پروتکل ‌های استاندارد به مبادله و انتقال دیتاها با سایر برنامه‌‌ها می‌پردازند. وب سرویس های تحت وب یا ای پی آی (API)، کاربرد بسیاری برای برنامه نویسان و طراحان وب دارد و به آنها کمک می‌کند تا با استفاده از سرویس های تحت وب و با خط‌های خریداری شده پیامکی، پیامک‌های خود را ارسال یا دریافت نمایند.

با استفاده از مستندات آنلاین وب سرویس پیامکی و API پیامک و نمونه کدهای آن که برای بیش از ۱۴ زبان برنامه نویسی، کاربرد دارد، به سادگی می‌توانید نرم افزار یا وب سایت خود را به وب سرویس پیامک متصل کرده و در زمان های دلخواه خود، اس ام اس های هدفمند ارسال کنید.

طرز کار وب سرویس های پیامک
نحوه کار وب سرویس پیامک

طرز کار وب سرویس پیامک چگونه است؟

طرز کار با وب سرویس های پیامکی بسیار ساده است؛ کافی است که مشتری وارد سایت شده و پروفایل کاربری خود را راه‌اندازی کند که نیازمند به اطلاعاتی نظیر نام، شماره تلفن و آدرس است. پس از آن، این اطلاعات به صورت خودکار در سامانه پیامکی فروشگاه شما ثبت شده و از این به بعد، کارها بر عهده وب سرویس های پیامکی است. این وب سرویس ها به صورت کاملا خودکار، هر آنچه را که مورد نیاز مشتری یا کاربر است مانند کد فعال سازی، رسیدهای ثبت سفارش و… را به شماره تلفن ثبت شده مشتری، ارسال می‌کنند.

کاربردهای وب سرویس پیامک چیست؟

همانطور که می‌دانید، اتصال سامانه ارسال پیامک یا پنل اس ام اس به وب سرویس از طریق یک سری از نمونه کدها و توسط اضافه کردن آدرس وب سرویس به پروژه و یا برنامه مدنظر، انجام می‌شود. به صورت کلی، در همان قسمت آدرس ارسال و دریافت وب سرویس ها، نمونه های ارسال یا دریافت بسیاری با توضیحات و روال‌های مختلف و متغییر ارسال، وجود دارند.

کاربرد های وب سرویس پیامک
کاربرد وب سرویس پیامک

البته حالت و قابلیت دیگری نیز وجود دارد که به آن، لینک ارسال می‌گویند. اگر شما از نرم افزاری که قبلا نوشته شده است و یا برنامه‌ای که قابلیت اتصال به وب سرویس را دارد، استفاده می‌کنید، ارسال از طریق لینک های ارسال، گزینه‌های مناسب‌تری برایتان به حساب خواهند آمد. در استفاده از لینک ارسال کافی است که یک خط، شامل لینک ارسال را با تمامی پارامترهایش به برنامه یا نرم افزار خود اضافه کنید. در واقع، در استفاده از قابلیت لینک ارسال، تمامی فاکتورها و شاخصه ها ثابت، تکراری یا یکسان بوده و تنها دو شاخص از متن ارسالی شامل پیامک و شماره گیرنده در آن، متغییر خواهد بود.

از لحاظ کارکرد، وب سرویس پیامک با لینک ارسال پیامک تفاوتی نداشته و صرفا در بستر کار و پروژه می‌توان هر کدام را به فراخور نیاز، انتخاب کرد.

مزیت استفاده از وب سرویس پیامک این است که می‌توانید با توجه به زبان برنامه نویسی که برای کدنویسی هر وب سایت یا اپلیکیشنی به کار برده‌اید، امکان ارسال و دریافت اس ام اس را با اضافه کردن چند خط کد با همان زبان برنامه نویسی، در وب سایت یا اپلیکیشن خود فراهم کنید.

چرا نیاز به استفاده از وب سرویس پیامک داریم؟

استفاده از وب سرویس پیامک، این امکان را به شما می‌دهد که یک ارتباط دو جانبه، هوشمند و پویا با کاربران وب سایت یا نرم افزار خود برقرار کنید. به این ترتیب، سیستم، پروژه یا کسب و کار شما با توجه به نیازتان می‌‌تواند تصمیم بگیرد که از طریق سامانه، پیامک ارسال کند یا پیامک های دریافتی را از سامانه تحویل گرفته و به تحلیل آن ها پرداخته یا حتی به مدیریت پیامک‌ های گذشته بپردازد.

 پنل اس ام اس چه تفاوتی با وب سرویس پیامک دارد؟

وب سرویس پیامک در حقیقت، جزئی از پنل اس ام اس است. شما از طریق پنل پیامکی می‌توانید زمان ارسال و نحوه ارسال پیامک را مدیریت کنید و از طریق اتصال پنل به وب سرویس می‌توانید از این خدمات در اپلیکیشن یا سایت خود بهره ببرید.

سخن پایانی درباره تفاوت پنل اس ام اس با وب سرویس پیامک

بی‌شک، وب سرویس پیامک با توجه به نوع کسب و کار یا پروژه شما، می‌تواند کاربردهای متنوع و مختلفی داشته باشد که می‌توان از آن جمله به تائید حساب های کاربری، اطلاع‌ رسانی ها، اتصال به سیستم‌‌های مالی و حسابداری اشاره کرد. شما همواره می‌توانید بسته به نوع فعالیت و کسب و کارتان، یکی از این قابلیت های کاربردی و جذاب پنل های اس ام اس فراپیامک را انتخاب کرده و با هزینه پایین به بازدهی بالا برسید.

همچنین شما می‌توانید پس از خواندن این مقاله برای اطلاع از سرویس های پیامکی فعال همراه اول، به قسمت اخبار سایت فراپیامک مراجعه نمایید.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک