وبلاگ فراپیامک

وب سرویس چگونه کار می‌کند

وب سرویس چگونه کار می کند؟

وب سرویس چگونه کار می‌کند؟

وب سرویس پیام کوتاه از جمله روش هایی است که افراد می‌توانند برای ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی از آن استفاده نمایند. وب سرویس پیام کوتاه که توسط کاربران زیادی در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفته، شما را قادر می‌سازد تا یک ارتباط هوشمند و دو طرفه با کاربران نرم افزار و یا وب سایتتان ایجاد کنید.

علاوه بر این، ارسال، دریافت و همچنین، مدیریت نمودن پیامک های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی با کمک وب سرویس پیام کوتاه امکان پذیر است. این وب سرویس قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه را از هر گونه پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری داراست و با ارائه API های انعطاف پذیر، قابلیت ارسال و دریافت کردن پیام های کوتاه را با چندین خط برای شما امکان پذیر می‌سازد.

خدمات وب سرویس فراپیامک

وب سرویس فراپیامک
خدمات وب سرویس فراپیامک
  • وب سرویس ارسال با کمک خط خدماتی مناسب OTP
  • وب سرویس های ارسال تکی و همچنین ارسال گروهی
  • وب سرویس دفترچه تلفن
  • وب سرویس های دریافت اس ام اس
  • وب سرویس های مدیریت کاربران
  • وب سرویس مدیریت تیکت ها
  • وب سرویس ارسال های زماندار
  • وب سرویس های ارسال منطقه ای
  • وب سرویس Rest

چه افرادی قادرند از وب سرویس پیام کوتاه استفاده نمایند؟

همان طور که می‌دانید دنیای امروز، دنیای دیجیتال و کار در فضای مجازی و آنلاین می‌باشد. در حال حاضر، اکثر مشاغل و کسب و کارها به صورت فعالیت های غیر حضوری و به صورت آنلاین انجام می‌شوند. به احتمال زیاد با پیامک هایی که به گوشی شما ارسال می ‌شود، آشنایی دارید؛ گفتنی است که این پیامک ها از سایت های متفاوتی، همچون فروشگاه هایی که به اینترنت متصل بوده و از سامانه ارسال پیامک کوتاه استفاده می‌کنند، بر روی خط شما ارسال می‌شوند.

با این حساب می‌توان این گونه بیان کرد که افراد و شرکت هایی می ‌توانند از وب سرویس پیام کوتاه استفاده نمایند که یا از کسب و کار مشخصی برخوردار باشند و یا این که مدیریت یک وب سایت اینترنتی را بر عهده دارند.

وب سرویس پیامک

وب سرویس پیامکی در حقیقت ساخت درگاهی برای ارسال و دریافت اس ام اس از طریق اینترنت می‌باشد که این رابطه با کمک پروتکل های استاندارد، مکانیسم هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که قادر باشید بین سیستم های مختلف، ارتباط پیامکی را برقرار کنید.

نحوه کار وب سرویس ارسال پیامک

نحوه کار با وب سرویس
نحوه کار با وب سرویس فراپیامک

جهت استفاده و بکارگیری وب سرویس برای ارسال اس ام اس، در ابتدا مشتری به سایت وارد می‌شود و سپس، با درج نام، نام خانوادگی و شماره تلفن خود، عملیات ثبت نام و تکمیل اطلاعات را به پایان می‌رساند. پس از انجام این مرحله، اطلاعات وی در سامانه پیامکی ثبت می‌گردد و پیامک های مورد نظر برای اطلاع رسانی یا تبلیغات به شماره ای که مشتری در سامانه ثبت نموده، از طریق وب سرویس ارسال پیامک، ارسال می‌‌گردد.

از جمله مهم ترین کاربردهایی که وب سرویس پیام کوتاه دارد، می‌توان به ارسال کد فعال سازی ثبت نام، ارسال نمودن پیامک و رسید ثبت سفارش مشتری به طور خودکار توسط سایت، اطلاع رسانی در زمینه تکمیل ثبت سفارش و یا ارسال آن اشاره نمود که در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

مزیت های وب سرویس پیام کوتاه

لازم به ذکر است که با توجه به نوع کسب و کار است که مزیت های استفاده از وب سرویس پیام کوتاه مشخص می‌شود و ما در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره کرده‌ایم:

  • ارسال پیام صوتی

با کمک وب سرویس پیامک قادر خواهید بود پیام صوتی خود را بارگذاری کرده و آن را پس از نوشتن با کمک سامانه فراپیامک و به طور اتوماتیک، تبدیل به گفتاری روان و قابل درک کنید به گونه ای که برای همه مخاطبان قابل فهم باشد.

  • اطلاع رسانی به مشتریان

وب سرویس پیام کوتاه دارای این مزیت نیز می‌باشد که به طور کاملا اتوماتیک به مشتری از زمان ثبت کالا تا زمان تحویل آن، اطلاع رسانی کند.

  • مدیریت پیام کوتاه

اشخاصی که از وب سرویس پیام کوتاه استفاده می‌نمایند قادر خواهند بود پیامک مورد نظرشان را دریافت نمایند و یا برای مشتریان ارسال کنند و حتی آن را مدیریت کنند.

  • تائید حساب کاربری

وب سرویس پیام کوتاه، می‌تواند برای ارتقاء حساب های کاربری سایت و نرم افزارهایتان کاربرد داشته باشد؛ مثلا کاربرانتان بعد از ثبت نام و تکمیل اطلاعات، پیامکی شامل کد فعال سازی دریافت می‌نمایند که این کد منحصر به فرد بوده و امنیت لازمه را در راستای کسب و کارتان برقرار می‌کند.

  • ارسال پیامک خدماتی تراکنش های مالی

از جمله کاربردهای دیگر وب سرویس پیامک، پیامکی برای هر تراکنش مالی از حسابتان است که بدین واسطه امنیت لازمه را برای جلوگیری از دستبرد به حساب های مالی تان برقرار می‌کند. در این صورت، چنانچه شخصی از حساب شما برداشت کند، پیامک آن برای شما ارسال می‌گردد تا اطلاع یابید و شما برای تکرار نشدن این مشکل می‌‌توانید کد و رمز کارت خود را تغییر دهید.

شیوه های اتصال به وب سرویس پیامکی

شیوه های اتصال به وب سرویس
شیوه های اتصال به وب سرویس فراپیامک

جهت متصل شدن به وب سرویس پیامکی از دو روش زیر می‌توانید استفاده نمایید:

۱- وب سرویس REST

این شیوه از اتصال در حقیقت، یک نوع سبک معماری وب و یا پیاده سازی وب سرویس می‌باشد که جهت ارائه API ها و سرویس های عمومی در بستر اینترنت و با کمک فرآیند HTTP مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

۲- وب سرویس SOAP

این روش یک نوع فرآیند انتقال پیام است که به برنامه های در حال اجرا که بر روی سیستم جدا از هم هستند، اجازه می‌دهد که با هم در تعامل باشند و مبادله پیام کنند.

سایر امکانات وب سرویس پیامک

امکانات بیان شده در ادامه مطلب، از جمله مهم ترین امکاناتی هستند که وب سرویس پیام کوتاه در اختیار شما قرار می‌‌دهد.

  • تعرفه مقرون به صرفه اس ام اس
  • بازگشت هزینه برای پیامک های نرسیده به مخابرات
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته وب سایت پیامکی
  • تنظیم وب سرویس درخواستی
  • آپ تایم بودن وب سرویس اس ام اس

پس می‌توان این گونه بیان کرد که وب سرویس پیامک یک تعرفه بسیار مناسب برای اس ام اس، پیام صوتی و همچنین، اس ام اس هایی که از بلک لیست عبور می‌کنند را به شما ارائه می‌کند. چنانچه پیام شما به دست مشتری نرسد، هزینه آن به شما بازگشت داده خواهد شد و همچنین، راه های دیگر را برای ارسال نمودن پیامتان، به شما نشان می‌دهد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک