وبلاگ فراپیامک

۱۱ نکته برای بهبود نرخ کلیک یا CTR

11 نکته برای بهبود نرخ کلیک یا CTR

شما برای به دست آوردن نرخ کلیک بالا، بازاریابی انجام می‌دهید، اما تنها بازاریابی کافی نیست، بلکه باید استراتژی مناسب برای بهبود نرخ کلیک نیز داشته باشید. اگر بازاریابی شما نتواند ارزش ارتباط بین شما و مخاطب را نشان دهد، نمی‌توانید انتظار کلیک‌های زیادی را برای وب سایت خود داشته باشید و هر کلیک از دست رفته فرصتی حیاتی برای دستیابی به مشتری برای شما به همراه دارد.

بهینه سازی نرخ کلیک یک تکنیک بازاریابی نادیده گرفته شده است که می‌تواند تأثیر زیادی بر ترافیک کلی سایت شما داشته باشد.

در این مقاله، با نرخ کلیک و ۱۱ نکته امتحان شده بیشتر آشنا می‌شوید تا کلیک‌های بیشتری به دست آورید. اما ابتدا، بیایید مطمئن شویم که نرخ کلیک یا CTR چیست، چرا مهم است و معیار اندازه گیری CTR چیست.

تعریف نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) رابطه کلیک‌های روی لینک شما در مقایسه با تعداد دفعاتی است که اسم شما در یک صفحه ظاهر می‌شود. CTR نشان می‌دهد که بازاریابی شما چقدر در جذب افراد برای بازدید از صفحه وب شما موثر است.

نحوه محاسبه CTR

اگر CTR شما ۵ درصد است، به این معنی است که از هر ۱۰۰ نفر که شانس ورود به وب سایت شما را داشته‌اند، ۵ نفر به وب سایت شما سر زده‌اند.

چرا CTR مهم است؟

طبیعتا CTR مهم است؛ زیرا هر چه بیشتر باشد، افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کرده‌اند. CTR از نظر استراتژی نیز یک شاخص مهم است. می‌توان از آن برای پیش‌بینی ترافیکی که بهبودهای جستجوی ارگانیک ایجاد می‌کند، استفاده کرد و به اولویت‌بندی بهینه‌سازی محتوا و ایجاد کمپین‌های بازاریابی موثر کمک می‌کند.

بازاریابی پیامکی

نرخ کلیک در کمپین‌های پیامکی توسط چندین عامل تعیین می‌شود:

دلیل ثبت نام اولیه: چرا مردم در سایت یا فروشگاه شما عضو شدند و فرم شماره تلفن را پر کردند؟ اگر محتوایی که به اشتراک می‌گذارید با انگیزه اصلی مخاطبان برای دنبال کردن شما یکی باشد، باید انتظار داشته باشید که آن‌ها روی لینک ارسال شده کلیک کنند.

بزرگترین اشتباهی که برندهای دیجیتال مرتکب می‌شوند، این است که فقط از طریق تخفیف باعث رشد مشترکین پیامک می‌شوند که این کار معمولا ناشی از عدم تمرکز بر سودآوری یا نبود ابزار اندازه‌گیری کمپین است.

جلب اعتماد مخاطب: آیا لینکی به سایت خود در متن پیام ایجاد کرده‌اید؟ به نظر می‌رسد که یک لینک کوتاه غیرقابل اعتماد باشد، اگر لینکی به طور مداوم و ثابت در هر پیام وجود نداشته باشد یا لینک مشکوک به نظر برسد، مشترکین کلیک نمی‌کنند. به عنوان مثال کمپین‌های نظرسنجی درباره کسب و کار یا برخورد پرسنل، دلایل خوبی برای قرار دادن لینک در پیامک‌های ارسال به مشتری خواهند بود.

کیفیت محتوا: مطمئن شوید محتوایی که از طریق پیامک به اشتراک می‌گذارید، خاص و (در حالت ایده‌آل) منحصر به فرد باشد. اگر محتوای ضعیف منتشر می‌کنید، انتظار تعامل محدود را داشته باشید، برای نوشتن متن پیامک می‌توانید به مقاله “چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم؟” مراجعه کنید.

تکرار زیاد پیامک: اگر به دفعات زیاد، پیامک ارسال می‌کنید، مشترکین شما با صرف نظر از محتوا، از پیام‌های شما خسته می‌شوند و ممکن است شماره شما را در لیست اسپم قرار دهند یا آن را مسدود کنند.

زمان ارسال پیامک: اطلاعات زیادی در مورد زمان ارسال کمپین های پیامکی وجود دارد. برای اطلاع از بهترین زمان برای ارسال پیامک، مقاله “اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی” را بخوانید.

سطح شخصی سازی پیامک: اگر محتوا و رویکرد ارسال شما برای گیرنده شما شخصی سازی نشده است، نباید انتظار کلیک داشته باشید، با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنید.

هرچه بیشتر بتوانید خود را در جایگاه مشترکینتان قرار دهید، تعامل واقعی بیشتری با استفاده از کمپین‌های پیام متنی بازاریابی خود ایجاد خواهید کرد.

اگر می‌خواهید موفقیت هر کمپینی را اندازه‌گیری کنید، ارزیابی نرخ کلیک، ضروری است و کمک می‌کند تا داده‌های پیامکی خود را در جدولی قرار دهید؛ بنابراین، بهتر می‌توانید درک کنید که چه چیزی کار می‌کند و کجا ممکن است نیاز به بهبود داشته باشید.

در ادامه پنج مرحله برای ارزیابی موفقیت بازاریابی پیامکی شما وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

کمپین‌های نمودار

اولین قدم این است که به کمپین‌های گذشته، از ۳ تا ۱۲ ماه قبل نگاه کنید و معیارهای ذکرشده در بالا را ترسیم کنید. حداقل، باید نرخ پاسخ، نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک و بازگشت سرمایه را در یک نمودار جمع‌آوری کنید.

داده‌های نمودار را طوری ترسیم کنید که در طول زمان پیوسته باشد و بتواند به شما کمک کند تا روند پیشرفت داده ها را در فواصل زمانی خاص یا در طول زمان تشخیص دهید.

میانگین‌ها را تعیین کنید!

گام بعدی شما محاسبه میانگین معیارهای کمپین در مرحله ۱ است. هر یک از مقادیر را برای معیارها جمع کنید، سپس، آن عدد را بر تعداد کل کمپین‌های پیامکی ارسال شده در آن دوره تقسیم کنید.

به عنوان مثال، اگر چهار کمپین ارسال کرده باشید که نرخ کلیک ۲۹٪، ۲۴٪، ۳۱٪ و ۳۵٪ را دریافت کرده‌اند، میانگین نرخ کلیک شما (۲۹ + ۲۴ + ۳۱ + ۳۵) / ۴ است که برابر با ۲۹٫۷۵% می‌باشد.

موارد بیهوده را بیابید و حذف کنید!

پس از تعیین میانگین‌ها، به دنبال نقاط پرت در نمودارهای خود باشید.

فرض کنید که میانگین نرخ پاسخ ۳۲٪ دارید، اما در یک کمپین نرخ پاسخ ۶۳٪ را مشاهده کردید. می‌توانید ببینید که چرا این نرخ بسیار بالا بوده و آن را تکرار کنید تا بتوانید نرخ پاسخگویی کمپین‌های آینده را بهبود بخشید.

الگوها را کشف کنید!

هنگامی که به دنبال الگوهایی در داده‌های کمپین خود هستید، برخی از سوالات زیر را بپرسید:

  • چه پیشرفت‌هایی را در طول زمان می‌بینم؟
  • کدام کمپین‌ خاص نسبت به سایرین بهتر عمل کرده است؟
  • مردم به چه پیام‌هایی پاسخ می‌دهند؟

لینک‌های مفید که مردم روی آن‌ها کلیک کرده‌اند را در بین داده‌های خود را شناسایی کرده و از آن برای بهبود کمپین بعدی خود استفاده کنید.

خطوط پایه و اهداف را تعیین کنید!

اهداف پایه را برای معیارهای بازاریابی پیامکی خود تعیین کنید. در واقع، می‌خواهید کمپین‌ها را مقایسه کنید، ببینید چه عملکردی بهتر است تا بتوانید موارد بد را کنار گذاشته و موارد خوب را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، فرض کنید یکی از پیام‌های شما در مقایسه با بقیه پیام‌ها، نرخ پاسخ‌دهی بالایی داشته است. شما باید به آن پیام نگاهی بیندازید و بفهمید که چرا اینقدر خوب عمل کرده است.

نتیجه گیری

اگرچه تنظیم معیارها و کمپین‌های معیار ممکن است کمی طول بکشد، مطمئناً جمع‌آوری عملکرد منطقی، برای سنجش موفقیت و گرفتن بهترین نتایج منطقی است. به علاوه، پس از یک بار تنظیم، ضبط و پیگیری پیشرفت شما در دفعات بعدی فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک