وبلاگ فراپیامک

اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی

اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی

اگر قصد استفاده از اس ام اس مارکتینگ را دارید، مزایا و معایبش را نیز باید بشناسید؛ اما برای اینکه این ابزار بازاریابی موثرتر عمل کند، باید یکسری نکات ساده را درباره ارسال پیامک تبلیغاتی دانست. از این نکات مهم می‌توان به بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره کرد. باید بهترین زمان طلایی را برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی در جهت بازدهی بیشتر تبلیغات را بدانید. اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی عنوان مقاله‌ای است که در آن به این موارد پرداخته می‌شود.

اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی

یافتن بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی از نکاتی است که می‌تواند تاثیرگذاری پیامک را در جهت جذب مشتری بیشتر کند. با توجه به بررسی ها و شواهد، گفته می‌شود که دریافت کنندگان پیام کوتاه تبلیغاتی، آن را در مدت ۳ دقیقه می‌خوانند؛ پس با تعیین زمان درست از ارسال پیامک، می‌توان فروش بهتری داشت. فقط باید بر اساس نوع کار و تبلیغاتتان، بهترین زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی را بدانید. سپس، برنامه ریزی های لازم را برای ارسال پیامک انجام دهید.

برای روشن شدن مبحث بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی یک مثال می‌آوریم:

فرض کنید که قصد ارسال پیامک تبلیغاتی برای آفر ویژه رستوران خود دارید. دقیقا راس ساعت ۸ شب هنگام بازی دربی (استقلال- پرسپولیس) پیامک را ارسال می‌کنید. بدون شک، کسانی که به رستوران شما می‌آیند، شاید انگشت شمار هم نباشند؛ زیرا دعوت شما در زمان خوبی انجام نگرفته است!

بازه های زمانی برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی

بازه های زمانی برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی
ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی

بهتر است برای توضیح بازه زمانی ارسال پیام تبلیغاتی یک مثال دیگر بزنیم:

مثلا برای ارسال پیام تبلیغاتی در جهت معرفی رستوران، حدود ساعت ۱۱٫۳۰ خوب است؛ زیرا بسیاری از افراد از کارمندان گرفته تا دیگران در این فکر هستند که برای ناهار چه کنند؟ پیشنهاد شما برایشان یک فرصت خوب است. در اینجا می‌توان به اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی پی برد.

پس باید زمانی پیامک را ارسال کنید که ارزش پیشنهاد مطرح‌شده از طرف شما در آن زمان، بیشتر باشد. در این صورت، مخاطبین با پیامک ارسال شده بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند، در مورد آن فکر کرده و تصمیم می‌گیرند.

چه زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

ارسال اس ام اس تبلیغاتی
چه زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

شروع روز، زمان خوبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. افراد در این زمان منتظر هستند تا روزشان را با اخبار جدید و ایمیل ها و پیام ها شروع کنند. بهترین زمان هم از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است. احتمال دیده شدن پیامک شما در این بازه زمانی توسط مخاطبین، زیاد است.

ارسال پیامک بین ساعت ۱۷ تا ۲۱

اگر کسب و کاری دارید که در نیمه دوم روز بیشتر فعالیت دارد، بازه زمانی ۱۷ تا ۲۱ برای ارسال پیامک تبلیغاتی شما مناسبتر است. عموم مردم، در این زمان، در حال استراحت بوده و موبایل خود را چک می‌کنند. پس به احتمال زیاد پیام شما دیده خواهد شد. ضمنا این بازه زمانی کم ترافیک است و پیام کوتاه شما با سرعت به دست مخاطبین می‌رسد. در نتیجه می‌تواند بازخورد بیشتری داشته باشد.

اما ارسال پیام کوتاه از ساعت ۹ شب به بعد توصیه نمی‌شود. در این ساعات، امکان ارسال پیامک از سوی اپراتورهای پیامکی وجود ندارد به این جهت که مخل آسایش مخاطبین خواهد بود. بنابراین، اگر پیامک های خود را بعد از ساعت ۹ شب ارسال کنید، در صف انتظار ارسال روز بعد قرار خواهد گرفت مگر اینکه خط ارسال پیامک شما خدماتی باشد که باز هم توصیه می‌کنیم در ساعات پایانی شب، پیامکی ارسال نشود.

زمان ارسال پیامک در تعطیلات آخر هفته

مخاطبین در اواخر هفته به دلیل تعطیلی، اوقات فراغت بیشتری را دارند و وقت زیادی را با موبایل خود می‌گذرانند. در ادامه، برای ارسال پیامک تبلیغاتی و درک اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی در این بازه زمانی، پیشنهاد ویژه‌ای مطرح خواهد شد.

مورد مهم در ارسال پیامک در تعطیلات آخر هفته این است که دقت داشته باشید، افراد در این روزها، دیرتر از خواب بیدار می‌شوند و معمولا سرگرم تفریحات با خانواده و دوستانشان هستند؛ پس ممکن است به اس ام اس های ارسالی توجه زیادی نکنند. پیشنهاد می‌شود که روزهای تعطیل را برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب نکنید. اگر تبلیغ شما در چنین ایامی باید حتما ارسال شود، پس، ساعات بعد از ظهر را انتخاب نمایید.

طلائی ترین زمان برای ارسال پیام کوتاه

طبق آماری که از اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل داریم، شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۲:۰۰ ظهر و ساعت ۱۷:۰۰ عصر الی ۲۰:۰۰ شب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی است و اهمیت زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی در این محدوده زمانی قرار می‌گیرد. اما بهترین بازه در این ساعات هم بین روزهای سه شنبه تا پنج شنبه است که پیامک شما توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود. بیشتر پیامک های ارسالی موفق، در این زمان هستند. در حدود ۶۰ درصد مخاطبان و دریافت کنندگان اس ام اس در این بازه زمانی پیامک ها را مشاهده می‌کنند.

نکته دیگر اینکه روزهای قبل و بعد از تعطیلات رسمی هم به دلیل خلوتی خطوط و عدم پاسخگویی در قسمت فروش اکثر کسب و کارها، زمان خوبی برای برندسازی و ارسال پیامک منطقه ای ایجاد می‌کند.

طلائی ترین زمان برای ارسال پیام کوتاه
زمان طلائی ارسال پیامک

عوامل مهم در زمان ارسال پیامک

مواردی که در بالا ذکر شد، در بازخورد پیام تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد و موثر است؛ اما عوامل مهم دیگری نیز هستند که زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را مشخص کرده و باید مورد توجه باشد.

  • شغل شما
  • نوع خدمات ارائه دهنده
  • مخاطبین شما

ارسال های خود را زمانبندی کنید تا بهترین ارسال را داشته باشید. اگر امکان ارسال پیامک در ساعت مشخصی را ندارید می‌توانید از ماژول ارسال زماندار سامانه پیامکی فراپیامک استفاده نمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک