وبلاگ فراپیامک

نمونه پیام‌های متنی که کسب‌وکارها می‌توانند برای مشتریان ارسال کنند!

نمونه پیام‌های متنی که کسب‌وکارها می‌توانند برای مشتریان ارسال کنند!

یک پیام متنی ارزشمند، نوشته‌ای موثر، قابل خواندن، واضح، دقیق و مختصر است. زمانی که در حال نوشتن پیامک هستید، سعی کنید ایده‌های خود را به گونه‌ای مطرح کنید که مخاطب، آن‌ها را بدون دردسر، بدون ابهام و به سرعت درک کند. برای این منظور، سعی کنید به روشی ساده بنویسید.

نیازی به نوشتن به روش های غیرمعمول، پیچیده یا تلاش برای “علمی بودن” یا بیش از حد رسمی قرار دادن مخاطبان خود نیست. اگر بتوانید در مورد کسب و کار خود مثل یک دوست با مخاطب حرف بزنید، شروع خوبی خواهد بود. در مقاله “چطور یک پیامک تبلیغاتی جذاب و مختصر بنویسیم؟” می‌توانید اصول نوشتن یک پیامک جذاب را بخوانید.

پیام متنی «خوب» برای ارسال به مشتریان چگونه است؟

هر کسی می‌تواند پیامکی بفرستد که مردم دوست دارند، اگر شما کسب و کاری ثروتمند و عجیب و غریب نیستید تا از طریق برگزاری قرعه کشی و اهدای جایزه، مشتریان را جذب کنید، چه نوع پیامک هایی را می‌توانید برای مشترکین خود ارسال کنید؟ به طور خاص، چه نوع متون تجاری شما را از خطر مسدود کردن پیام توسط مخاطبانتان حفظ می‌کند؟

نمونه های پیام متنی برای ارسال به مشتریان

برای اینکه ایده‌ای از ارتباط موثر بین کسب و کارها و مشتریان به شما ارائه دهیم، در اینجا هشت نمونه پیام متنی به مشتریان ارائه شده است که به شما اطمینان می‌دهد ارزشی را برای هر مخاطب به وجود می‌آورد و می‌توانید از طریق پنل پیامکی آن‌ها را ارسال کنید.

  1. پیام متنی یادآوری

برای مشترکین خود پیامکی ارسال نمایید تا یک قرار ملاقات برای خرید، تخفیف در آینده را به آن‌ها یادآوری کنید. ارزش پیامک در اینجا در تفکر و شخصی سازی است که با یادآوری برای مخاطب همراه خواهد بود. شما با یادآوری مسائل به نوبه خود، مزاحم آن‌ها نخواهید بود.

به عنوان مثال پیامک‌های یک کلینیک روانشناسی می‌تواند یادآوری زمان مشاوره باشد.

“وقت دکتر شما فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح، لطفا ۱۵ دقیقه زودتر به کلینیک مراجعه کنید!”

  1. اعلان اضطراری یا متن هشدار

اطلاعات فوری یا درخواستی خاص را به طور مؤثر و مستقیم از طریق متن به اشتراک بگذارید. با هشدارهای متنی، دریافت اطلاعات برای گیرندگان ضروری است یا چیزی است که ترجیح می‌دهند به محض در دسترس شدن، آن را داشته باشند. به عنوان مثال، هشدار برگشت کالا یا اعلان تحویل بسته از اعلان‌هایی است که شما را در ذهن مخاطب پررنگ می‌کند.

اطلاعاتی که اگر در صندوق ورودی پیام بنشینند و خوانده نشوند، می‌توانند طی مدت زمان زیادی خسته کننده یا حتی خطرناک شوند. پیامک به سادگی در دسترس ترین شکل ارتباط دیجیتالی است که در بیشتر مواقع خوانده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر در دوران قرنطینه کرونا به سر می‌برید، اطلاع از وضعیت فروشگاه می‌تواند مفید باشد:

“با توجه به دوران همه گیری کرونا  ما در قرنطینه هستیم و زمان بازگشایی  اعلام خواهد شد”

  1. پیام متنی “تائید”

به مشتریان اطلاع دهید که اقدامات آن‌ها تکمیل، یادداشت و مستند شده است. مانند متن اعلان، تأئیدیه رزرو که می‌تواند اطلاعات مهم رزرو را خلاصه کند یا با تأئید پرداخت، آرامش خاطر را برای مشتریان به ارمغان بیاورد. این یک پل عالی بین مشتری و کسب و کار است.

به عنوان مثال اگر مشتریان شما امکانی را رزرو کرده‌اند، به آن‌ها پیام دهید:

“رزرو شما با موفقیت انجام شد، برای لغو  ۲۴ ساعت قبل اقدام کنید. متشکرم”!

پیشنهاد انحصاری یا پیام فروش

  1. پیشنهاد انحصاری یا پیام فروش

پیشنهادات، فروش و جوایز انحصاری را به گروهی از مشتریان وفادار خود ارائه دهید تا آن‌ها را با نام تجاری خود درگیر نگه دارید.

ارسال پیشنهادهایی که منحصر به مشترکین سرویس بازاریابی متنی شما هستند، ارزش زیادی دارد. با موافقت دریافت پیامک از سوی کسب و کار شما، مشترکین با عضویت و پیشنهاد شما به دوستانشان و یا خریدهای بیشتر پاداش دریافت می‌کنند. انحصاری بودن پیشنهادات، مشتری را برای استفاده از کسب و کار شما ترغیب می‌کند.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در حوزه ارائه محصولات غذایی است:

“این متن را در این هفته برای دریافت نوشابه رایگان روی میز خود به سالن دار نشان دهید”

  1. پیام متنی برنامه وفاداری

برنامه‌ها، کارت‌ها و پیشنهاداتی برای وفاداری مشتریان در نظر بگیرید و آن را به یک کمپین پیامکی تبدیل کنید! به عنوان مثال، از مشتریان بخواهید متن‌هایی را با عکس بسته خود ارسال کنند و پس از ۱۰ ارسال، یک هدیه یا جایزه دریافت کنند.

ارزش پیام در اینجا پاداشی است که در ازای وفاداری مشتری ارائه می‌دهید. با اهدای هدیه، تمام کاری که انجام می‌دهید، این است که مشتریان را به کسب و کار خود بازگردانید که این کار واقعا عالی است. اما با استفاده از متنی که این فرآیند را فعال می‌کند، مشتریان شما با دریافت متن‌های تبلیغاتی از برند شما موافقت می‌کنند که در چالش‌ها و مسابقات شما که در عین سادگی، سرگرم کننده نیز هست، شرکت کنند.

برای مثال

” با عکس گرفتن از محصول خریداری شده  در خرید بعدی ۱۰% تخفیف بگیرید”

  1. پیام متنی بازخورد

با ارسال نظرسنجی‌ها، ارائه بازخورد را برای مشتریان آسان‌تر کنید. همچنین، می‌توانید از ارسال پیامک تجاری تک به تک برای ترغیب افراد برای ارسال بازخورد خود از طریق یک پیام متنی سریع استفاده کنید.

ارزشی که مصرف کنندگان برای خدمات مشتری قائل هستند، هر سال در حال افزایش است. از آنجایی که ارسال پیامک به طور فزاینده‌ای به روش ترجیحی ارتباط تبدیل می‌شود، یک تجربه خدمات پیامکی به مشتریان ارائه دهید تا دریافت بازخورد بسیار آسان‌تر شود.

بازخورد بیشتر یعنی داده‌های بیشتری برای استفاده و بهبود کسب و کار خود خواهید داشت! ناگفته نماند که مشتریان شما وقتی نظرشان را می‌پرسید، احساس ارزشمندی می‌کنند. به خصوص وقتی این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که می‌توانید پاسخ ارائه کنید و نشان دهید که به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید! برای مثال

“از خریدشما متشکریم. علاقمندیم نظرات شما را در مورد خدماتمان بشنویم.”

پیشنهاد انحصاری یا پیام فروش

  1. پیام متنی پیگیری مشتری

مهم است که متن بعدی پیام شما در مورد پیگیری مشتری باشد. از آن برای ارسال آرزوهای تولد، یادآوری‌هایی درباره موارد باقی مانده در سبد خرید تجارت الکترونیک، اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ یا مقالات مورد علاقه، ارائه نکات مفید و موارد دیگر استفاده کنید.

تجربه مشتری از خرید تنها یک جنبه از وفاداری او نسبت به کسب و کار شما است، مردم می‌خواهند احساس کنند با برند شما در ارتباط هستند و پیام‌های متنی راه‌حلی عالی برای تعامل مجدد مردم با کسب‌وکار شما است.

به عنوان مثال

“افتتاح شعبه جدید، اگر تمایل دارید می‌توانیم شما را به باشگاه مشتریان شعبه نزدیک محل زندگی شما اضافه کنیم”

  1. پیام مسابقه پیامک

متن برای برنده شدن در مسابقات می‌تواند تاکتیکی باشد برای اینکه افراد را وادار به ثبت نام در سرویس بازاریابی متنی شما کند یا صرفا به عنوان انگیزه‌ای برای خرید مشترکین موجود استفاده شود. مردم عاشق برنده شدن هستند. تحقیقات نشان می‎‌دهد که مردم به شدت با رقابت با هم انگیزه می‌گیرند، بنابراین، می‌توانید آن را در کمپین‌های پیامکی خود اجرا کنید.

به عنوان مثال

“برخی از اتاق‌ها باز شدند و  دو شب رایگان در ازای رزرو یک هفته در اقامتگاه خواهد بود”

این هشت پیام متنی نمونه، یک نقطه پرش عالی هستند و می‌توانید با شخصی‌سازی پیام‌های متنی خود برای مشتریان، ارتباط خود را موثرتر کنید. جادویی که واقعا اتفاق می‌افتد، زمانی است که کسب‌وکارها به اندازه کافی احساس راحتی می‌کنند؛ پس بیایید در ارتباط با مشتریان خلاق باشیم.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک