وبلاگ فراپیامک

چگونه با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنیم؟

چگونه با شخصی سازی در کمپین‌های پیامکی مشتریان خود را شگفت زده کنیم؟

بهتر است بدانید درک مخاطبان خود و شخصی‌سازی پیامک‌ها و پیشنهادات بر اساس تغییر رفتار آن‌ها تأثیر زیادی بر اثربخشی کمپین‌های پیامکی شما خواهد داشت. بازاریابی برای هر کمپینی، زمانی که شخصی سازی شده باشد، عملکرد کار شما را بهبود می‌بخشد. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، مهم است که بازاریابی پیامکی را به درستی انجام دهید.

فراپیامک مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارهای پیامکی را به شما ارائه می‌دهد تا شخصی سازی پیامک‌های خود را در سطح بالایی انجام دهید. می‌توانید به راحتی کمپین‌های پیامکی خود را با استفاده از پنل پیامکی فراپیامک، شخصی‌سازی کرده و صفحات لندینگ سفارشی را راه‌اندازی کنید و با گرفتن بازخوردهای افراد با استفاده از فرم‌های نظرسنجی، داده‌های مشتری را جهت شخصی‌سازی پیامک جمع‌آوری نمایید.

در این مقاله، ۵ روشی را مورد بحث قرار خواهیم داد که می‌توانید شخصی سازی را در کمپین‌های پیامکی خود پیاده سازی کنید و مشتریان خود را شگفت زده نمایید.

  1. داده‌های خود را بخش‌بندی کنید!

شخصی‌سازی با تقسیم‌بندی داده‌های مشتری و شناسایی هر یک از دسته بندی‌های مشتریان، آغاز می‌شود. تقسیم بندی، اغلب بر اساس جمعیت شناسی مخاطب و رفتار خرید قبلی است (از جمله کانال بازاریابی، پیشنهادات موثر، میانگین هزینه، دفعات خرید و…). همچنین، می‌توانید از قدرت هوش مصنوعی برای یافتن الگوهایی که در آن مشتری را از دست داده‌اید، استفاده کنید. در ادامه، به بررسی راه‌های کلیدی برای تقسیم بندی پرداخته‌ایم.

روش‌های تقسیم بندی مشتریان در کمپین‌های تبلیغاتی

همانطور که گفتیم، مشتریان، مشتاق دریافت پیام شخصی‌سازی شده‌ هستند؛ بنابراین، تقسیم‌بندی‌های شما بسیار مهم است تا بتوانید برای هر گروه خریدار، پیشنهادات منحصربه‌فردی ایجاد کنید تا از مزایای وفاداری به برند شما بهره ببرند. استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از راه هایی است که می‌توانید این تقسیم بندی را به خوبی انجام دهید.

  • تقسیم‌بندی روانشناختی و جمعیتی مشتریان

تقسیم بندی روانشناختی و جمعیتی، شامل گروه بندی مشتریان بر اساس ویژگی‌هایی مانند محل زندگی، سن، علایق و چالش‌هایشان است.

  • بخش بندی مشتریان بر اساس مکان، با استفاده از سرویس ارسال منطقه‌ای

فناوری موقعیت جغرافیایی یک راه قدرتمند برای جلب توجه خریداران حضوری است که در نزدیکی فروشگاه شما هستند و به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌های متنی شخصی‌سازی شده را برای افراد منطقه ارسال کنید.

وقتی مشتریان را بر اساس مکان تقسیم بندی کردید، می‌توانید پیشنهادات یا تخفیف‌های محلی را برای خریداران در آن منطقه ارسال کنید یا به سادگی به مشتریان یادآوری کنید که به فروشگاه شما نزدیک هستند.

 تقسیم بندی مشتریان کمپین های پیامکی
تقسیم بندی مشتریان کمپین های پیامکی
  • مشتریان را بر اساس تمایلات روانشناختی تقسیم بندی کنید!

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گروه بندی مشتریان، استفاده از تمایلات روانشناختی است که شامل مواردی مانند سبک زندگی، نقش شغلی و علایق آن‌ها می‌شود. وقتی این اطلاعات را بدانید، می‌توانید محتوا و پیام‌های خود را با ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها هماهنگ کنید.

  • تقسیم بندی مشتریان جدید

تقسیم بندی مشتریانی که اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها ندارید، می‌تواند دشوار باشد، اما چند راه وجود دارد که می‌توانید علاقه آن‌ها به خرید را مشخص کنید.

  • افرادی را که از شما خرید کرده‌اند و آن‌هایی که خرید نکرده‌اند، تقسیم کنید!

مشتریان قدیمی و مشتریان جدید را در کنار هم قرار دهید. هر گروه، نیازهای متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال، مشتریان قدیمی ، از قبل شما را می‌شناسند و به شما اعتماد دارند، در حالی که مشتریان جدید ممکن است به اطمینان بیشتری نیاز داشته باشند.

شما می‌توانید اطلاعات محصول جدید را با مشتریان قدیمی به اشتراک بگذارید و خریداران جدید را با محتوای آموزشی جذاب، مشتاق خرید کرده و به نحوی اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

  • خریداران با هدف خرید بالا را تقسیم بندی کنید!

مشخص است که چه کسی یک خریدار با هدف خرید بالا است. اغلب، آن‌ها با نام تجاری شما در چندین شعبه مختلف درگیر شده‌اند، این خریداران را دور هم جمع کنید و برای آن‌ها پیام‌های محصول جدید برای خرید یا یادآوری‌هایی درباره برندتان ارسال کنید تا در ذهنشان باقی بماند.

  • تقسیم بندی مشتریان بر اساس وفاداری

مشتریان وفادار باارزش‌ترین سرمایه شما هستند. گروه بندی آن‌ها با هم به این معنی است که می‌توانید به آن‌ها برای ماندن، پاداش دهید و پیشنهادات و اطلاعات مربوط به اجناس جدید را در اختیارشان قرار دهید.

  • وفادارترین مشتریان خود را تقسیم بندی کنید!

تقسیم‌بندی مشتریان بر اساس تعداد دفعاتی که از شما خرید کرده‌اند یا مرتبه‌هایی که با شما در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته‌اند، به این معنی است که می‌توانید به کسانی که وفادارتر هستند، پیشنهادات و تخفیفاتی اضافه کنید. می‌توانید کدهای تخفیف را برای وفادارترین مشتریان خود بفرستید و در ازای وفاداری آن‌ها، جوایزی ارائه دهید.

  • مشتریان را بر اساس خریدهای گذشته تقسیم بندی کنید!

مشتریانی که محصولات مشابهی را در دسته‌های مشابه خریداری کرده‌اند، با هم در یک گروه قرار دهید. علاوه بر ارسال توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده محصولات بر اساس علایق آن‌ها، می‌توانید بر اساس خریدشان نیز محتوا و تعامل ایجاد کنید.

نکات تقسیم بندی مشتریان در ارسال پیامک

فقط بر سن و مکان تمرکز نکنید: مشتریان را بر اساس سایر عوامل تعیین کننده مانند خریدهای گذشته، سبک زندگی و علایق منحصر به فرد آن‌ها گروه بندی کنید.

هر بخش را بشناسید: از طریق پرسشنامه‌ها، نظرسنجی‌ها و بررسی‌ها درباره هر یک از بخش‌های فروشگاه و محصولات خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارسال محتوای مرتبط: پیام‌های متنی را که به هر گروه مشتری ارسال می‌کنید با خواسته‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد آن‌ها گره بزنید.

مشتریان را از یک بخش به بخش دیگر منتقل کنید: ایجاد یک جامعه آنلاین، یک فرآیند ثابت نیست و همه مشتریان در کل چرخه زندگی خود با شما در یک بخش باقی نمی‌مانند. برای مثال، یک مشتری جدید ممکن است به مشتری وفادار تبدیل شود و به پیام‌های متفاوتی نیاز داشته باشد.

نتایج کمپین را تجزیه و تحلیل کنید: از کمپین‌های بازاریابی پیامکی قبلی بیاموزید تا تشخیص دهید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست. به تلاش‌های خود برای بهبود تجربه مشتری ادامه دهید.

به زبان مشتریان خود با آن‌ها ارتباط برقرار کنید!
به زبان مشتریان خود با آن‌ها ارتباط برقرار کنید!
  1. به زبان مشتریان خود با آنها ارتباط برقرار کنید!

برقراری ارتباط با مشتریان به زبان محلی یا منطقه خودشان، به برقراری ارتباط عاطفی کمک می‌کند و شانس تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش می‌دهد.

  1. پیام‌های رفتاری را خودکار ارسال کنید!

پیام‌های رفتاری، پاسخ‌های به موقع به نحوه تعامل مشتریان با خدمات یا محصول شما هستند. به عنوان مثال، هنگامی یک شرکت به شما پیام یادآوری می‌فرستد که چند روزی است که از محصولش استفاده نکرده‌اید، این یک نوع پیام رفتاری است. پیام‌های رفتاری در تعامل با مشتریان و بازگرداندن آن‌ها، بسیار مفید هستند و در مقایسه با ایمیل‌های سنتی، میزان موفقیت بسیار بالاتری دارند.

پیام‌های رفتاری را می‌توان برای افزایش فروش، تعامل و حفظ مشتری با استفاده از سرویس ارسال هوشمند زماندار در پنل فراپیامک ارسال کرد.

  1. اجازه دهید مشتریان به شما بگویند که چه می‌خواهند!

کشف علایق مشتریان بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک پیام مناسب بپرسید! شما می‌توانید به راحتی با پنل های اس ام اس فراپیامک یک فرم جمع‌آوری اطلاعات، ایجاد کنید و آن‌ها را مستقیماً به تلفن همراه مشتریان خود ارسال کنید. هر گونه اطلاعات مشتری (مانند سن/ایمیل) را جمع آوری کرده و از پیشنهادات آن‌ها و موارد دیگر مطلع شوید.

  1. مشتریان را به یک صفحه سفارشی هدایت کنید!

می‌توانید صفحه لندینگ، نظرسنجی و فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات سفارشی مشتریان را در چند دقیقه ایجاد کنید. ویژگی‌های سفارشی گیرندگان خود را وارد کنید و مشتریان خود را با صفحه لندینگ شخصی سازی شده خوشحال نمایید تا شاهد بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری با هر کلیک باشید!

پنل‌ های اس‌ ام‌ اس روشی قدرتمند برای رسیدن به مشتریان وادار با روش مستقیم و معنادار هستند. ایجاد تجربیات شخصی با تقسیم بندی مشترکین پیامک و ارسال محتوایی که بر اساس خواسته‌ها و نیازهای منحصر به فرد آن‌ها باشد، کلید ایجاد وفاداری به برند و ایجاد کمپینی شگفت‌انگیز است.

سوالات متداول

با افزایش سریع تعداد مشتریانی که به بازاریابی پیامکی اعتماد دارند، قدرت محض بازاریابی پیامکی هر روز در حال افزایش است؛ زیرا شاهد هستیم که مشتریان بیشتری از طریق این کانال از کسب و کار خود ارتباط برقرار می‌کنند.

در ادامه ما به ۵ سوال متداول در مورد بازاریابی پیامکی جواب داده‌ایم.

چه نوع کمپین‌هایی را می‌توانم با توجه به خدمات شما اجرا کنم؟

هر کدام از بسته‌های فراپیامک دارای امکانات مخصوص به خود هستند که در بین آن‌ها مواردی از جمله ارسال پیامک تکی و گروهی، ارسال زمانبندی‌شده، ارسال منطقه‌ای و کشوری، ارسال هدفمند مشاغل، ارسال از روی نقشه، ارسال تدریجی، ارسال سن و جنسیت، ارسال هوشمند مشترک است و قابلیت استفاده برای هر نوع کمپین پیامکی با اهداف مختلف را دارند.

آیا می‌توانم آمار کمپین پیامکی را بعد از ارسال ببینم؟

بله، می‌توانید گزارش پیامک‌های ارسالی و دریافتی را مشاهده کنید و با بررسی گزارش تحویل، خطا و شکست یا موفقیت کمپین را محاسبه کنید.

آیا می‌توانم یک نوع کمپین پیامکی برای همه مخاطبینم ارسال کنم؟

با توجه به خدمات ارائه شده توسط فراپیامک و موارد گفته شده در بالا، توصیه می‌کنیم با توجه به دسته‌بندی مخاطبان خود از امکانات مختلف پنل خریداری شده در جهت پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید و ترجیحا کمپین ها را متفاوت طراحی کنید.

آیا زمان مناسبی از روز برای ارسال پیامک وجود دارد؟

بله؛ مهمتر از آن، زمان‌های بدی برای ارسال پیامک وجود دارد. مراقب کسانی باشید که در خواب ظهر به سر می‌برند یا کسانی که زود به رختخواب می‌روند و فراموش نکنید که اگر در حال بهینه‌سازی کمپین پیامکی خود هستید، تفاوت‌های منطقه زمانی را در نظر بگیرید. بهتر است بدانید هیچ پیامکی بعد از ساعت ۹ شب ارسال نخواهد شد. توصیه ما برای بهترین ساعت ارسال پیامک مابین ساعات ۱۰ تا ۱۲ ظهر و بین ساعات ۴ تا ۷ شب است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

حسین علی بابایی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک