وبلاگ فراپیامک

کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

اگر کسب و کارتان در ارتباط با فروشگاه های اینترنتی است و قصد کاهش هزینه و افزایش رضایت مندی در مشتریانتان را دارید، بهتر است تا انتهای این مقاله تحت عنوان کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی همراهمان باشید.

در این مطلب، به استفاده از بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک و سایت های فروشگاهی پرداخته می‌شود و هدف را بر بهبود عملکرد فروشگاه و افزایش نرخ تبدیل سبدخریدهای رهاشده به پرداخت موفق صحبت خواهیم کرد.

شاید اینگونه برداشت کنید که استفاده از ۷۰ کاراکتر فارسی برای محتوای متنی بسیار کم است؛ اما به یقین، می‌تواند بسیار قدرتمند و اثرگذار باشد. پیام کوتاه متنی می‌تواند ارتباط و گفتگویی سازنده را بین شما و مخاطبین ایجاد کند. جمع آوری بانک موبایل برای خبرنامه پیامکی نیز از عوامل مهم در عملکرد مطلوب بازاریابی پیامکی و تجربه ای خوب برای کاربر است.

در هنگام تهیه پنل اس ام اس فراپیامک این مورد را در نظر داشته باشید که این پنل هم خط خدماتی و هم خط اختصاصی در اختیار کاربر قرار خواهد داد. از این جهت، شما هیچ مشکلی برای ارسال اس ام اس به شماره های مسدود و بلک لیست نخواهید داشت.

روش های ارسال پیام کوتاه انبوه برای کسب و کار اینترنتی

روش های ارسال پیام کوتاه انبوه برای کسب و کار اینترنتی
ارسال پیام کوتاه انبوه برای کسب و کار اینترنتی

برای اینکه سایت یا نرم افزار شما به ارسال اس ام اس مجهز شود، باید افزونه های پیامکی را نصب نمایید. در این صورت است که پس از ثبت سفارش هم برای شما و هم مشتری، پیام کوتاه ارسال می‌شود. می‌توانید با استفاده از افزونه ورود و ثبت نام با شماره تلفن همراه و مجهز کردن فرم تماس به ارسال اس ام اس و… سایتتان را حرفه ای‌تر کنید.

کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی را می‌توان چک کردن وضعیت سفارش و رسیدگی به وضعیت سفارش نام برد. با ارسال اطلاعات ساده برای تحویل، حمل یا تائید سفارش و … تعداد تماس ها به واحد پشتیبانی را کم کرده و در نتیجه، هزینه شما برای بخش مرکز تماس کاهش خواهد یافت. در ادامه، رابطه بسیار خوبی با مشتریان و مخاطبین نیز برقرار می‌شود.

کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

  • از بازاریابی پیامکی می‌توان در جهت تکمیل فرآیند فروش در سایت استفاده کرد. اینگونه که ممکن است مشتری در لحظه آخر سبد خریدش را رها کند، با پیگیری صمیمی و دوستانه می‌توان او را ترغیب کرد که عملیات خرید را نهایی نماید. با در نظر داشتن تعرفه پیامک و نسبت به مبلغ خرید احتمالی، این یک نوع بازاریابی عالی و هوشمندانه در جهت جذب مشتری است.
  • با ارسال پیامک های تخفیف می‌توانید کاربران خود را جذب کنید. پیامک های متنی حاوی پیشنهادات تخفیف و داشتن کدهای تخفیف، برگه های تخفیف، قیمت های خاص و منحصر به فرد و فروش در زمان محدود را برای مشتریانتان ارسال نمایید.
  • از کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی این است که مشتریان خود را از کالاها و خدمات جدیدتان مطلع سازید. در ضمن می‌توانید ارسال پیامک تبلیغاتی خود را با کلمات کلیدی، شخصی سازی کرده و برای مخاطبان ارسال نمایید. با این روش نرخ پاسخگویی بیشتر می‌شود.
  • با بازاریابی پیامکی می‌توانید مشتریان خود را از موجود شدن کالایی مطلع سازید. حتی در زمانی که موجودی انبار رو به اتمام است، می‌توانید با استفاده از ارسال پیامک، مدیر فروشگاه را آگاه نمایید.
  • می‌توانید از پیامک های یادآوری در پرداخت و تحویل محصولات و کالاها که در پنل پیامکی وجود دارد، استفاده نمایید. می‌توانید به مشتریانتان یادآوری کنید تا پرداخت خود را تکمیل کنند و از تحویل کالا اطلاع یابند.

مزایای بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی چیست؟

کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی چیست
مزیت کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

با ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشتریانتان در واقع یک حرکت قدرتمند را در جهت جذب مشتری انجام داده‌اید. از مزیت های این استراتژی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

کاهش هزینه های تبلیغاتی

در مواردی که مشتری به کمک شما نیاز دارد، می‌توانید ارسال پیامک کنید و هزینه ساعت کاری و پشتیبانی را کاهش دهید. پیام های تبلیغاتی هزینه‌ای بسیار کمتر از تبلیغات پرینت شده و بازاریابی دیجیتال دارند.

کاهش نرخ خالی در سبد خرید

کاهش نرخ خالی در سبد خرید
کاهش نرخ خالی در سبد خرید

نرخ بالای خالی ماندن سبدهای خرید از مشکلات کسب و کار فروشگاه های اینترنتی است. برای حل این مشکل می‌توانید پیام های صمیمانه و دوستانه ای برای کاربران ارسال نمایید و مشتریانی که در تصمیم خود شک دارند را ترغیب به خرید و اتمام مراحل خرید نمایید.

با توجه به آمار، بیشترین آمار خرید مربوط به تصمیمات ناخوداگاه است. ارسال پیامک های تخفیف و پیشنهادات ویزه، میزان فروش را به طور عجیبی بالا می‌برد. در نتیجه، افزایش چشمگیری را در فروش محصولات خواهید داشت.

از تاثیر پنل پیامکی یادآوری، برای کامل کردن پرداخت ها از سوی مشتریان، غافل نباشید. این اطلاع رسانی رشد چشمگیری در فروش محصولات و خدماتتان ایجاد خواهد کرد.

اعتمادسازی مخاطبین از دیگر مزایای کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی است. با ارسال پیامک های تبلیغاتی می‌توانید سد مجازی غیر قابل اعتماد بودن را شکسته و احساس احترام و توجه برای آنان ایجاد نمایید.

انواع پیام کوتاه مناسب برای مشتریان

ارسال پیامک را برای مشتریان خدمات اینترنتی و آنلاین خود می‌توانید از گزینه های زیر انجام دهید:

  • آگاه کردن و اطلاع رسانی مشتریان
  • اعلان های خصوصی سازی شده در ارتباط با رویدادی خاص
  • ارتباط و مکالمه دو طرفه

علاوه بر اینکه می‌توانید ار ارسال پیامک در جهت معرفی و تبلیغ محصول خود استفاده کنید، می‌توانید ارتباط موثر و تاثیرگذاری را با مخاطبین و مشتریانتان برقرار سازید. البته برخی از این امکانات نیاز به کسب رضایت از سوی مشتری دارد. همچنین، شما می‌توانید برای آشنایی با نحوه افزایش بازدید از سایت، مقاله”افزایش بازدید سایت با پیامک تبلیغاتی” را مطالعه بفرمایید.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک