وبلاگ فراپیامک

بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

اهداف بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها

با توجه به اینکه نزدیک به دوسوم ایرانیان، گوشی هوشمند دارند، جای تعجب نیست که بازاریابی پیامکی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارتباطی در بین مشاغل و حتی بیمارستان ها و مراکز درمانی تبدیل شده است. بسیاری از مشاغل خدماتی از ارسال پیامک به بیماران و مراجعین برای بهبود خدمت رسانی، ارتقای کیفیت درمان و مراقبت از بیمار استفاده می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی نشان داده که بیشتر مراجعین به مراکز درمانی ترجیح می‌دهند که اعلان‌هایی مانند یادآوری ساعت مراجعه به پزشک یا آماده شدن نتیجه آزمایش خود را از طریق پیام متنی دریافت کنند. پیام‌های متنی همچنین، نقش مهمی در برقراری ارتباط بیماران با ارائه‌دهندگان خدمات درمانی دارند و به بیماران کمک می‌کنند تا در مورد برنامه‌های درمانی و پزشکی خود سریعا مطلع شوند.

در ادامه، به برخی از مهمترین راهکارهایی که مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای بهبود خدمت رسانی به مراجعین استفاده کنند، اشاره می‌کنیم:

مدیریت بهتر وظایف کادر پزشکی و درمانی با ارسال پیامک گروهی

ارسال پیامک گروهی به کادر پزشکی و درمانی، راهی مطمئن و سریع برای اطلاع رسانی پزشکان و پرستاران در خصوص برنامه های کاری مانند تغییرات شیفت ها، زمان جراحی‌ها و سایر وظایف درمانی و پزشکی است که می‌تواند توسط بیمارستان و/یا ارائه‌دهنده خدمات درمانی برای مدیریت بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

اهداف بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی
اهداف بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها

استفاده از بازاریابی پیامکی با اطلاع رسانی در خصوص زمان چکاپ به بیماران

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای مدیریت برنامه‌ها و ارسال اعلان‌ها جهت یادآوری وقت چکاپ به بیماران استفاده کنند. بیماران نیز به نوبه خود می‌توانند قرار ملاقات خود را به راحتی و در عرض چند ثانیه تأیید، لغو یا مجدداً برنامه‌ریزی کنند. این کار، با درج کدی کوتاه در پیامک و درخواست از بیمار برای ارسال یک کلمه یا عدد به یک سرشماره امکان‌پذیر است.

به عنوان مثال، می‌توان پیامکی به صورت زیر ارسال کرد:

“مراجعه کننده گرامی، وقت چکاپ شما تاریخ ۱۷فروردین ساعت ۹ صبح می‌باشد. برای تایید عدد ۱ و برای لغو و برنامه ریزی نوبت چکاپ دیگر عدد ۲ را به شماره زیر ارسال کنید.”

بازاریابی پیامکی برای اطلاع رسانی در خصوص ارائه خدمات درمانی رایگان یا با تخفیف

بیمارستان ها و مراکز درمانی معمولا در روزهای خاصی از سال، برخی از خدمات درمانی مانند سنجش قند خون یا واکسیناسیون را به طور رایگان انجام می‌دهند. در این شرایط، می‌توانند از ارسال پیامک منطقه ای برای اطلاع رسانی افرادی که در نزدیکی مرکز درمانی هستند، استفاده کرده و آنها را برای دریافت خدمات درمانی ترغیب کنند. اطلاع رسانی برای دریافت واکسن کووید ۱۹ با ارسال پیامک نیز از دیگر راهکارهای مفید بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

اهداف بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی
اهداف بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها

پشتیبانی و آموزش بیماران برای مراقبت از خود با ارسال پیامک

بیمارستان ها و مراکز درمانی معمولا کارهای مراقبتی که بیماران باید قبل یا بعد از دریافت خدماتی نظیر جراحی انجام دهند، روی برگه‌ای چاپ کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهند؛ اما بسیاری از بیماران، اطلاعاتی که چاپ شده و به آنها داده می‌شود را گم می‌کنند یا دور می‌اندازند.

ارسال پیامک حاوی لینکی که به صفحه اطلاعات مربوط به پشتیبانی و آموزش می‌شود، یک روش عالی برای هدایت بیماران به منابع مرتبط است. اگر بخواهید بیماران دستورالعمل‌های مربوط به آماده شدن قبل از جراحی را بخوانند یا برای مشاهده نتایج آزمایشگاهی یا دستورالعمل‌های ترخیص به یک صفحه مراجعه کنند، فقط کافی است لینک آن را در متن پیامک وارد کنید.

از طرف دیگر، ارسال اس ام اس راهی عالی برای پرسیدن از بیماران است که آیا از پروتکل‌های دارویی و/یا مراقبتی پیروی می‌کنند یا خیر. به عنوان مثال، ارسال پیامک های زیر می‌تواند مفید باشد:

“آیا داروهای خود را طبق دستور مصرف می‌کنید؟”

“آیا نوبت بعدی خود را برنامه ریزی کرده‌اید؟”

بیماران می‌توانند با ارسال عدد از طریق پیامک، پاسخ دهند که آیا دستورالعمل های مشخص شده را انجام داده‌اند یا خیر.

نظرسنجی پیامکی برای سنجش میزان رضایت بیماران از خدمات درمانی ارائه شده

ارسال پیامک نظرسنجی، راهی بسیار موثر برای سنجش رضایت بیمار پس از دریافت خدمات از بیمارستان یا مرکز درمانی است. با این روش، مراکز درمانی می‌توانند عملکرد کادر درمان را بسنجند و بازخورد فوری از بیمار دریافت کنند تا اگر تجربه آنها از حضور در بیمارستان رضایت‌بخش نبود، به سرعت اقداماتی برای بهبود تجربه مراجعین انجام دهند.

بازاریابی پیامکی برای افزایش تعداد مراجعین به یک مرکز درمانی

با استفاده از بازاریابی پیامکی می‌توانید به طور مؤثرتری تشخیص دهید که کدام بیماران قصد دارند نوبت خود را لغو کنند؛ بنابراین، این فرصت را دارید که بیماران جدید را جایگزین آنها کنید تا نوبت پزشک، به علت عدم حضور بیمار، خالی نماند. از طرف دیگر، می‌توانید خدمات خود را به افرادی که در نزدیکی مرکز درمانی شما زندگی می‌کنند، با ارسال پیامک منطقه ای اطلاع رسانی کنید تا مراجعین بیشتری داشته باشید.

آگاهی دادن بیماران برای چکاپ
بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها

ارسال پیامک به بیماران برای پرداخت آنلاین

اگر خدمات پرداخت آنلاین برای بیماران فراهم باشد، مراکز درمانی و بیمارستان ها می‌توانند اطلاعات صورتحساب بیمار را همراه با لینکی که آنها را به صفحه پرداخت هدایت می‌کند، ارسال کنند تا بیماران به راحتی پرداخت خود را انجام دهند. تائید پرداخت های انجام شده و ارسال رسید پرداخت نیز از طریق بازاریابی پیامکی به بیماران امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

از مهمترین مزایایی که بازاریابی پیامکی را در میان بسیاری از مشاغل از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی محبوب می‌کند، انعطاف پذیری آن در زمان ارسال و روش برقراری ارتباط با بیماران و کادر درمان است.

با استفاده از پنل اس ام اس فراپیامک، علاوه بر برنامه‌ریزی وقت ویزیت، می‌توانید از بازاریابی پیامکی برای ارسال اطلاعات مربوط به مراقبت‌های پیشگیرانه و یادآوری فعالیت‌هایی که بیماران یا کادر درمانی باید انجام دهند، استفاده کنید.

در پنل پیامک، به راحتی می‌توانید متن پیام، مخاطبین و زمان ارسال را تنظیم کنید و با ارسال یادآوری به بیماران برای مصرف داروهای خود، خدمات مراقبتی بهتری به بیماران ارائه کرده و آنها را تشویق به حفظ شیوه‌های زندگی سالم کنید.

سوالات متداول

آیا ارسال پیامک برای برنامه ریزی نوبت و وقت ویزیت برای بیمارستان ها و مراکز درمانی امکان پذیر است؟

بله. ارسال پیامک در خصوص تائید یا لغو نوبت، خالی ماندن نوبت پزشک بدون حضور بیمار را کاهش می‌دهد؛ زیرا به کادر درمان این فرصت را می‌دهد تا آن نوبت را با سایر بیماران پر کنند. با ارسال پیامک، نه تنها می‌توانید به طور مؤثرتری تشخیص دهید که کدام بیماران قصد دارند سر نوبت خود حضور پیدا کنند، بلکه می‌توانید بیمارانی را که نیاز به لغو یا برنامه ریزی مجدد نوبت خود دارند را شناسایی کنید.

ارسال پیامک به بیماران چه مزایایی برای مراکز درمانی دارد؟

مراکز درمانی می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای اطلاع رسانی در خصوص خدماتی که ارائه می‌دهند، استفاده کنند تا مراجعین بیشتری داشته باشند. همچنین، یادآوری نوبت ها یا اطلاع رسانی در خصوص آماده شدن نتایج آزمایش، تجربه بیماران را بهبود می‌بخشد و رضایت آنها را جلب می‎کند.

بیمارستان ها چگونه از مزایای بازاریابی پیامکی بهره‌مند می‌شوند؟

ارسال پیام کوتاه، زمان و منابع صرف شده برای برنامه ریزی و خدمت رسانی به بیماران را در کلینیک و بیمارستان ها کاهش می‌دهد. تایید نوبت، یادآوری انجام مراقبت های قبل و بعد از جراحی، ارسال رسید پرداخت و اطلاع رسانی در خصوص خدمات، تنها چند نمونه از راهکارهایی است که با بازاریابی پیامکی بسیار سریع و مطمئن امکان پذیر می‌شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک