متن پیامک اطلاع رسانی و نحوه ارسال آن یکی از دغدغههای مجموعههایی است که به علت عدم دریافت پیامک تبلیغاتی توسط بسیاری از مخاطبین امکان ارسال پیامک تبلیغاتی به آنها را نخواهند داشت.
بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین روشهای تبلیغات و جذب مشتری میباشد.
در این میان با توجه به افزایش نارضایتی بسیاری از مردم از دریافت پیام تبلیغاتی که هیچ نیازی به آنها ندارند و یا محتوای آن برایشان ناکارآمد میباشد؛
این امکان برای کاربران قرار داده شده تا شماره موبایل خود را در لیست سیاه مخابرات قرار داده و تمایل خود را به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی اعلام نمایند.
نحوه بلک لیست نمودن شماره و عدم دریافت پیامک تبلیغاتی در مقالهای تحت عنوان روش جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفته است.
با توجه به گسترش روزافزون شماره های بلک لیست، بسیاری از مجموعهها با مشکل مواجه شدهاند؛
چرا که در جهت نیل به اهداف تبلیغاتی کسب و کار خود، به ارسال متن پیامک اطلاع رسانی نیاز دارند.
در همین راستا امکان ارسال پیامک خدماتی توسط اپراتورهای پیامکی فراهم شده است.
شرایط خطوط خدماتی پیامک
جهت ارسال متن پیامک اطلاع رسانی که به آن در اصطلاح ارسال پیامک خدماتی گفته میشود، میبایست موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
- حقوقی بودن ثبت نام مجموعه در سامانه پیامکی برای دریافت خط خدماتی
- تکمیل فرم درخواست خط خدماتی از اپراتور مربوطه
- تکمیل و ارائه تعهدنامهی خطوط خدماتی، با امضای مدیرعامل
- ارسال بانک شماره مشترکین
- ارائهی سفته با مبلغ اعلام شده توسط اپراتورها
- ارائه نمونهای از متن پیامک اطلاع رسانی
متن پیامک اطلاع رسانی
پس از طی مراحل خدماتی نمودن خط مورد نظر، ارسال پیامک خدماتی به تمامی شمارهها، اعم از لیست سیاه مخابراتی انجام میگردد.
طبق تعهدات ارائه شده به اپراتور مربوطه جهت تبدیل خطوط تبلیغاتی به خدماتی میبایست متن پیام خود را با رعایت ضوابط و شرایط خاصی ارسال نمایید.
ارسال پیامک خدماتی میبایست تنها با هدف اطلاع رسانی انجام شود و امکان ارسال هیچگونه تبلیغاتی از این خطوط وجود نخواهد داشت.
هر مجموعه تنها میتواند اطلاع رسانیهای مربوط به خدمات و محصولات خود را به مشترکین اعلام شده انجام دهند.
بدین معنا که با یک خط خدماتی امکان ارسال پیام اطلاع رسانی سایر شرکتها وجود نخواهد داشت.
برای مثال، خط خدماتی مربوط به یک بانک را در نظر بگیرید؛
از طریق این خط تنها امکان ارسال پیامک خدماتی همان بانک وجود دارد.
منظور از پیامک خدماتی در این مورد، پیام های مربوط به تراکنشهای انجام شده، موعد قسط، ورود به اینترنت بانک و … میباشد.
در صورت ارسال پیامهای تبلیغاتی از خطوط خدماتی به افرادی که عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال نمودهاند، اپراتور مربوطه مجموعه خاطی را جریمه نموده؛
و خط آن مجموعه نیز به حالت تبلیغاتی تغییر داده میشود.
در همین راستا، مانیتورینگ پیامهای ارسالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
شرکت دانش بنیان فراداده ارائه دهنده سامانه پیامک در سراسر کشور است.
این مجموعه پس از خدماتی نمودن خطوط، تمامی متون ارسالی توسط مشترکین را قبل از تایید ارسال به دقت مانیتور و بررسی مینماید.
در بسیاری از موارد کاربران جهت بررسی تبلیغاتی یا خدماتی بودن محتوای پیام خود دچار مشکل شده که با مانیتور نمودن متون ارسالی از بوجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.
مطلب فوق العاده خوب و مفیدی بود