بازاریابی پیامکی شاخهای نسبتا جدید در بازاریابی بشمار میرود.
ارسال پیامک تبلیغاتی جهت معرفی محصولات و خدمات، راهکار مناسب است که با هزینهای اندک، شما را به اهداف تبلیغاتیتان نزدیک میکند.
طبق آماری که در سایت Dynmark.com منتشر شده است، ۹۰% مخاطبین، در ۳ دقیقه ابتدایی، پیامک تبلیغاتی ای که دریافت کردهاند را میخوانند.
بنابراین، با تکیه بر این آمار موثق، میتوان از بازاریابی پیامکی بازخورد و نتیجه خوبی گرفت.
شما میتوانید بازاریابی پیامکی را با انتخاب یک پنل پیام کوتاه از بهترین سرویس دهندهی پیامکی، شروع کنید.
از طریق سامانه پیامک، میتوان محصولات و خدمات را با کمترین هزینه معرفی کرد.
حال این سوال پیش میآید که آیا بازاریابی پیامکی از طریق پنل پیام کوتاه، برای همهی کسب و کارها کاربرد دارد؟
اگر پاسخ این سوأل مثبت است، چگونه این نوع از بازاریابی، به تبلیغات کسب و کارهای گوناگون کمک میکند؟
در این مطلب مثالهایی از اصناف مختلف مطرح خواهیم کرد؛
تا چگونگی کاربرد بازایابی پیامکی و نحوهی ارسال اس ام اس تبلیغاتی را از جوانب مختلف بررسی کنیم.
کسب و کارهایی که بازاریابی پیامکی سبب رونق بیشتر آنها خواهد شد!
کسب و کارهای مختلف نیاز به تبلیغات پیامکی برای خدمات و محصولات خود دارند؛
یکی از این اصناف که به صورت مداوم، خدمات و قیمتهای متغیر خود را اطلاع رسانی مینماید، آژانس هواپیمایی هستند.
از امکانات سامانه پیامکی، امکان ارسال منطقهای، ارسال از روی نقشه و ارسال تدریجی یکی از بهترین انتخاب ها برای آژانس هواپیمایی است.
کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی
- اطلاعرسانی در خصوص تورهای جدید
- پیشنهادات و تخفیفات در فصول مختلف سال
- ارسال شمارهی ووچر (Voucher) و بلیط یا تور
- یادآوری تاریخ تورها یا پرواز مسافران
- ارسال اطلاعات پرداختی مسافران و مشتریان از طریق پیامک و استفاده از وب سرویس
- ارسال تورهای لوکس برای مشتریان VIP از طریق پیام کوتاه
بازاریابی پیامکی برای تمامی مشاغلی که درنظر دارند، اس ام اس تبلیغاتی خود را برای قشر خاصی ارسال نمایند، کاربرد خواهد داشت.
مزایای پیامک تبلیغاتی برای سالن های آرایشی
مثال دیگری از بازاریابی پیامکی با استفاده از پنل پیام کوتاه، برای صنف سالنهای آرایشی است.
ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق بخش تفکیک سن و جنسیت برای آرایشگاه ها مناسبت میباشد.
با توجه به اینکه خدمات زیبایی و آرایشگاهی برای بانوان و آقایان تفکیک شده هستند؛
سالنهای آرایشی، میتوانند تبلیغات پیامکی خود را با استفاده از بانک تفکیک شدهی سن و جنسیت ارسال نمایند؛
بدین صورت که جنسیت افراد را از یکدیگر جدا نموده و براساس نوع خدمتی که ارائه میکنند، بر روی سن را نیز فیلترگذاری کنند.
به طور مثال اگر قصد تبلیغ در خصوص خدمات ناخن را دارند، برای بانوان ۲۰ تا ۴۰ سالهی شهر تهران، پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.
بدین صورت، تفکیک سن و جنسیت در بازاریابی پیامکی نقش خود را ایفا میکند.
بازاریابی پیامکی و اطلاعرسانیها
نوع دیگری از بازاریابی پیامکی اطلاع رسانی در مورد ارائهی خدمات یا محصولات است.
قطعا تا به حال محصولاتی را که شامل گارانتی میشوند را خریدهاید؛
در چنین مواردی، فروشنده از شما خواسته است تا کد درج شده بر روی محصول را به شمارهای خاص پیامک نمایید.
بعد از ارسال پیامک متنی، تاریخ اعتبار گارانتی یا اطلاعات مشابه، برای شما ارسال میگردد.
امکاناتی مانند کدخوان و کد دهی در سامانه پیامک فراپیامک وجود دارند که به صورت خودکار قابلیت تولید کد گارانتی را دارند.
و یا اینکه امکان تحلیل کدهای ارسالی از طریق ماژول کدخوان وجود دارد.
بدین صورت که مشتریان کد گارانتی (یا کد پیگیری و …) را به شمارهی اختصاصی سامانه پیامک درج شده بر روی کالا، پیامک کرده؛
و بلافاصله، پیامک حاوی اطلاعات مربوط به آن کد را بر روی تلفت همراه خود دریافت میکنند.
بازاریابی پیامکی برای صنف بیمه
اگر شما جزو اصناف بیمهای هستید، به احتمال زیاد بازاریابی پیامکی شما از طریق پنل پیام کوتاه و به صورت ارسال انواع اطلاع رسانی ها میباشد.
با استفاده از امکان پیامک سررسید در پنل اس ام اس فراپیامک، میتوانید تاریخهای مختلف سررسید بیمه را به کاربران خود ارسال کنید.
این موارد نیز از زیرشاخه های پنل پیام کوتاه و پیامک تبلیغاتی محسوب میگردد؛
اما متن و ماهیت آنها، ارائهی خدمات و اطلاع رسانی میباشد.
وب سرویس (Web Services) و ایپیآی (API) از جمله امکاناتی هستند که کاربرد بسیاری در بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی دارند.
این نوع از بازاریابی پیامکی در همه کسب و کارهایی که از فناوری روز بهره میبرند، کاربرد دارد.
پنل پیام کوتاه فراپیامک با ارائهی وب سرویس، جهت استفاده در انواع وب سایت های فروشگاهی، خبری و …، بازاریابی پیامکی را امکان پذیر نموده است.
مثال هایی که از بازاریابی پیامکی از طریق پنل پیام کوتاه ذکر گردید، تنهای نمونههایی از کاربرد پیامک تبلیغاتی است که قابل تعمیم به انواع کسب و کار میباشد.
شایان ذکر است که پیامک تبلیغاتی باید طبق اصول ارسال شود تا بازخورد مناسب را داشته باشد.
برای مثال متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار باید حاوی کلمات کلیدی باشد.
و نکاتی از این دست باید در نوشتار پیامک تبلیغاتی رعایت گردد.
در غیر این صورت، علاوه بر دریافت بازخورد معکوس، شاهد افزایش تعداد مخاطبینی که اقدام به قطع دائمی پیامک تبلیغاتی نمودهاند، خواهیم بود.
با افزایش لیست سیاه مخابرات، عملا بازاریابی پیامکی، به آخرین راهحل تبلیغاتی بدل خواهد شد!
مطلب بسیار خوب و مفیدی بود.
ممنونم