کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی موضوع این مطلب است که قصد داریم به صورت گستردهتری به آن بپردازیم.
آژانسهای هواپیمایی، یکی از اصنافی هستند که از ارسال پیام کوتاه به عنوان بخش اصلی تبلیغات خود استفاده میکنند.
در ادامه به انواع کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی خواهیم پرداخت.
کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی به صورت تبلیغاتی
اولین و مهمترین کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی ارسال اس ام اس تبلیغاتی میباشد.
آژانسهای مسافربری، جهت اعلام نرخ پروازها یا تورهای مختلف از اس ام اس تبلیغاتی بهره میگیرند.
تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، این قابلیت را دارند تا قیمتهای خود را از طریق پیامک تبلیغاتی به افراد مختلف ارسال کنند.
بدین ترتیب، مشتری با مشاهدهی قیمتهای رقابتی به آژانس ارسال کنندهی پیامک، مراجعه و در صورت نیاز تور یا بلیط موردنظر را خرید میکند.
آژانسهای هواپیمایی میتوانند اس ام اس تبلیغاتی خود را با توجه به هزینه تور، به شکلی هدفمند ارسال نمایند.
به طور مثال:
در هنگام ارسال اس ام اس تبلیغاتی، سفری را که هزینهی بالاتری دارد، به مناطقی از شهر که ساکنین آن، توانایی بالاتری در پرداخت هزینهی تور دارند، بفرستند.
نقش بانک شماره موبایل در بازخورد تبلیغات پیامکی
در یک سامانه پیامک، صحت بانک شماره، نقش مؤثری در تبلیغات پیامکی خواهد داشت.
فرق نمیکند چه کسب و کاری از ارسال پیام کوتاه به عنوان تبلیغات استفاده میکند؛
بانک شمارههای موجود در یک پنل اس ام اس، باید به قدری موثق باشد که با خیال راحت بتوان جهت ارسال اس ام اس تبلیغاتی از آن استفاده کرد؛
و نگران به هدر رفتن هزینههای تبلیغات نبود.
بنابراین، در هنگام انتخاب بهترین سرویس دهندهی پیامکی، معیار بانک اطلاعاتی درست را درنظر داشته باشید.
دقیقا به همین دلیل است که کارشناسان فروش در فراپیامک به آژانسهای هواپیمایی توصیه میکنند:
تا قبل از خرید پنل پیامک، به مدت ۱۰ روز از پنل به صورت تستی و رایگان استفاده کنند.
بدین ترتیب، صحت بانک اطلاعاتی شمارههای موبایل، قابل آزمایش خواهد بود.
اگر بانک شماره موبایلهای یک پنل اس ام اس واقعی نباشد، میتواند در نتیجه تبلیغات شما مؤثر باشد.
به سبب وجود بانکهای نادرست در پنلهای پیامکی است که درصد افرادی که اقدام به قطع دائمی پیامک تبلیغاتی خود مینمایند، رو به افزایش میرود.
پنل اس ام اس فراپیامک دارای بانک شمارهای غنی و تفکیک شدهای است که کل کشور را در بر میگیرد.
در بانک اطلاعاتی شمارههای موبایل، امکان تفکیک شمارههای موبایل براساس مناطق شهرداری، کدپستی، شهر، استان و … وجود دارد.
همچنین آژانسهای هواپیمایی میتوانند جامعه هدف خود را از بین شمارههای ایرانسل و همراه اول مشخص کنند.
ارسال پیام کوتاه به صورت اطلاع رسانی
کاربرد پیامک در آژانس هواپیمایی فقط مختص اس ام اس تبلیغاتی نمیباشد.
زمانیکه مشتری با آژانس هواپیمایی شما تماس گرفته یا وارد سایت مجموعه شما میشود، در فرم ثبت نام، شماره موبایل او درج میگردد.
بدین ترتیب میتوانید تمامی مراحل خرید را به صورت پیام کوتاه برایشان ارسال نمایید.
فرآیند صدور بلیت، ارائه فاکتور به مشتری، اعلام تاریخ رفت و برگشت، یادآوری ساعت رفت و برگشت سفر و … را میتوان به صورت ارسال پیام کوتاه به مسافر اطلاع رسانی نمود.
در صورتیکه کاربرد پیامک برای آژانس هواپیمایی صرفا اطلاع رسانی باشد؛ تبدیل خط اختصاصی به خدماتی راهکار مناسبی است؛
همانطور که در مطالب دیگر بلاگ توضیح داده شده است، خطوط پیامکی به صورت پیش فرض، همان خطوط تبلیغاتی هستند؛
با این تفاوت که از طریق این خطوط میتوان برای افرادی که اس ام اس تبلیغاتی خود را مسدود نمودهاند و جزو لیست سیاه مخابرات میباشند، ارسال پیامک صورت میگیرد؛
بدین ترتیب، ارسالهای پیامکی آژانسهای هواپیمایی افرادی را که جزو بلک لیست مخابرات هستند را رد کرده و به دست تمامی مشتریان میرسد.
بسیار کامل و جامع بود.
لعنت بر این آژانس های فروش بلیط هواپیمایی که از لیست سیاه مسدود کردن پیامک عبور کرده و باعث مزاحمت و تجاوز به حریم شخصی می شوند.
و صد البته همراه اول که به عنوان پیامک خدماتی این امکان را برای آژانس فروش بلیط محیا کرده است.
ارسال پیامک به درخواست خود مشتری انجام میشه اگر تمایل به دریافت پیامک ندارید با فرستنده تماس بگیرید و اعلام کنید که شماره شما دوست عزیز رو در لیست سیاه خودشون قرار بدهند.