وبلاگ فراپیامک

چگونه با پیامک مشتری قدیمی را حفظ کنیم؟

حفظ مشتری با ارسال پیامک

حفظ مشتری با ارسال پیامک، شیوه‌ای هوشمندانه برای بقا و رشد کسب و کار است. مشتری مداری با پیامک یکی از روش‌هایی است که منجر به ایجاد ارتباطات درازمدت با مشتریان می‌شود. یکی از فاکتورهای مهم موفقیت و رشد کسب و کارها، حفظ وفاداری مشتریان بعد از جذب آنان است. در فضای تجارت و بازار، همۀ موفقیت کار شما به جلب رضایت مشتری بستگی دارد. حفظ مشتری با ارسال پیامک نیز تنها یکی از راهکارها برای حفظ مشتری‌هاست؛ موضوعی که در این مقاله به معرفی، بررسی راهکارها و علل آن خواهیم پرداخت.

چرا حفظ مشتریان قدیمی اهمیت دارد؟

تحولات چند دهۀ اخیر دنیای دیجیتال، تاثیرات زیادی بر رفتار مصرف کنندگان و الگوی خرید آنان داشته است. در حال حاضر، با توجه به گستردگی باجه‌های خدمات و فروشگاه‌های آنلاین، روند خرید مشتریان می‌تواند تنها در چند دقیقه و با چند کلیک انجام شود. خریدی که در بسیاری از موارد ممکن است اولین و آخرین خرید مشتری از کسب و کار مورد نظر باشد. با این وجود، انتظاری که مشتریان از شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف دارند نیز به شدت تغییر کرده است.

امروز بیش از هر زمان دیگر، نیاز به حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنان وجود دارد. فرآیند تولید دیگر کار چندان پیچیده و سختی نیست. می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، محصولات و خدماتی را ابداع کرد که کیفیت قابل قبول‌شان از همان ابتدا مورد پسند مشتریان باشد. آنچه اهمیت دارد، حفظ مشتری است.

مشتری مداری با پیامک و مزایای آن

اگر تا کنون اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کرده‌اید یا تجربۀ جذب مشتریان به هر نوعی داشته‌اید، می‌دانید که شناخته شدن و ماندگاری در ذهن مشتریان، کار ساده‌ای نیست. آشنایی با برند، جلب اعتماد، ارائۀ خدمات باکیفیت و حفظ مشتریان، دغدغۀ همۀ کسب و کارهاست. به همین دلیل، لازم است از تکنیک‌ها یا نکاتی که در این زمینه وجود دارند، به خوبی مطلع بود. حفظ مشتری با ارسال پیامک یکی از روش‌هایی است که می‌تواند روند حفظ مشتری را به خوبی طی کند. مشتری مداری با پیامک یا به هر روش مفید دیگر، خریداران را به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهد کرد. هدف نهایی از حفظ مشتری نیز در نهایت، حفظ پایه‌های کسب و کار است. دنیای تجارت الکترونیک، فضایی بسیار رقابتی دارد. به دست آوردن مشتریان بالفعل هر روز کار پیچیده‌تری می‌شود.

مشتری مداری با پیامک و مزایای آن
مشتری مداری با پیامک و مزایای آن

در فضایی که رقابت بر سر کسب مشتریان بیشتر و حفظ آنان، روز به روز افزایش می‌یابد، اقدامی ساده همچون مشتری مداری با پیامک می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • هزینۀ حفظ مشتریان قدیمی کمتر از جذب مشتریان جدید است.
  • مشتریان قدیمی حاضر به پرداخت هزینۀ بیشتر برای خرید از شما هستند.
  • مشتریان سابق، مبلغان برند شما خواهند بود.
  • شانس موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی افزایش خواهد یافت.

یک خبرنامۀ پیامکی برای کسب و کارتان داشته باشید!

یکی از بهترین اقداماتی که برای حفظ مشتریان با ارسال پیامک می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی یک خبرنامۀ پیامکی است. باخبر شدن از مشتریان و مطلع بودن آنان از شما، نیاز همیشگی دنیای دیجیتال امروز است. به خصوص اگر این اتفاق با کانالی در جیب مشتریان همراه باشد!

تلفن همراه که در دسترس‌ترین ابزار است می‌تواند به عنوان بهترین ابزار برای ایجاد چنین ارتباطی انتخاب شود. همچنین که استفاده از خبرنامۀ پیامکی نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. بالاترین سرعت و بیشترین میزان بازخورد، متعلق به مشتری مداری با استفاده از پیامک است. به منظور راه‌اندازی خبرنامۀ پیامکی لازم است مراحل مشخصی را انجام داد. داشتن خبرنامۀ پیامکی می‌تواند بستر مناسبی برای حفظ ارتباط با مشتریان باشد. معمولاً لازم است مشتریان با ارسال کلمۀ کلیدی خاص یا پیامک خالی به شمارۀ مورد نظر، اقدام به عضویت در خبرنامۀ پیامکی کنند.

داشتن یک خبرنامۀ پیامکی می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • مشتریان متوجه ارزشی که برای آنان قائل می‌شوید، خواهند شد.
  • امکان خوانده شدن پیامک‌های تبلیغاتی بیشتر خواهد شد.
  • بستری برای ایجاد تعامل دو طرفه با مشتریان خواهید داشت.
  • امکان برگزاری قرعه‌کشی‌ها و مناسبت‌ها را خواهید داشت.

چند استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری با ارسال پیامک

حفظ مشتریان سابق باعث می‌شود که سهم زیادی از هزینۀ تبلیغات کسب و کار و برند شما به عهدۀ آنان باشد. به این معنا که مشتریان قدیمی‌تر شما، افرادی هستند که از سر علاقه و میل، برند شما را تبلیغ می‌کنند. چیزی که از آن تحت عنوان تبلیغات کلامی یا دهان به دهان یاد می‌شود.

نگهداری مشتریان قدیمی در کنار خود منجر به اتفاقی می‌شود که حالت دیگر آن، صرف هزینۀ زیاد برای تامین مخارج کسب و کار است. ارسال پیامک به عنوان یکی از راهکارهای حفظ مشتری، چندین استراتژی مختلف دارد. مواردی که در ادامه، چند مورد از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

چند استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری با ارسال پیامک
چند استراتژی کاربردی برای حفظ مشتری با ارسال پیامک

نظرات مشتریان خود را بسنجید!

هیچ چیز به اندازۀ سوال پرسیدن نمی‌تواند ذهنیت و تجربۀ مشتریان را برایتان روشن کند. اقدام به برگزاری نظرسنجی از مشتریان منجر به جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های دقیق دربارۀ میزان رضایت آنان می‌شود. بازخوردهایی که از مشتریان مختلف به دست می‌آید، نقطۀ شروعی خوب برای تشخیص نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان است. به این ترتیب، می‌توان علاوه بر القای حس ارزشمندی به نظرات مشتریان، در صدد برطرف کردن ایرادات و ارتقای نقاط قوت کرد.

بهبود خدمات را در نظر بگیرید!

بهبود خدمات مشتریان، پیشنهادی برای رشد کسب و کار نیست. بلکه لازمه‌ای برای دستیابی به آن است. ارائۀ خدمات مناسب و محصولات باکیفیت تنها به ارائۀ آن‌ها محدود نیست. در نظر گرفتن کم و کاستی‌های کسب و کار و تلاش برای بهبود آن‌ها، فرآیندی دائمی است. نیاز است که به صورت بی‌وقفه، راهکارهایی را برای بهبود خدمات و کیفیت محصولات در نظر داشته باشید. یکی از راه‌ها برای بهبود خدمات توسط ارسال پیامک، برگزاری نظرسنجی‌های منظم از مشتریان است.

ارتباط دائمی با مشتریان را حفظ کنید!

یکی از کلیدهای حفظ مشتریان قدیمی، برقراری ارتباط دائمی با آنان است. راه‌های حفظ ارتباط بلند مدت با مشتریان بسیار است. ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و پیامک از رایج‌ترین این روش‌ها هستند. از آنجا که میزان در دسترس بودن پیامک و احتمال دیده شدن آن بالاتر است، احتمال تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. به منظور ایجاد ارتباط دائمی با مشتریان لازم است برنامه‌ای برای ارسال منظم پیامک به آنان داشته باشید.

به مشتریان وفادار پاداش دهید!

از روش‌هایی که منجر به ایجاد وفاداری در مشتریان می‌شود، اعطای پاداش به آنان است. پاداش‌دهی در خریدهای مکرر و در طول زمان منجر به ایجاد اعتماد و صمیمیت در مشتریان می‌شود. همچنین که برگزاری دوره‌ای قرعه‌کشی‌ها و برنامه‌های اعطای جایزه، منجر به سوق دادن بیشتر مشتریان به سمت خرید کردن می‌شود. به این منظور لازم است رویکردی خاص برای پاسخ به نیازهای مشتریان داشته باشید. برنامه‌ای که طراحی کردن آن، کلیدی طلایی در راه رسیدن به سمت موفقیت بیشتر خواهد بود.

در انتها، خوب است چند نکتۀ کاربردی را بدانیم….

  • در ارسال پیامک به مشتریان، احساس نزدیکی با مشتری ایجاد کنید.
  • از مشتریان بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند.
  • محتوای پیامک‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. رسمی یا صمیمانه بودن لحن را با توجه به نوع کسب‌وکار و مشتری‌هایتان رعایت کنید.
  • زمان‌بندی مناسبی برای ارسال پیامک داشته باشید. پیامی که در ساعات کار یا خواب مشتری ارسال می‌شود، احتمال دیده شدن کمتری دارد.
  • در مناسبت‌های مختلف، پیگیر مشتریان خود باشید. مثلاً در سالگرد تولد یا ازدواج آنان، از طرف کسب‌وکارتان تبریک بگویید. همچنین می‌توانید تخفیف یا جایزه‌ای را برایشان در نظر بگیرید.
  • مشتریان خود را از محصولات جدید، پیشنهادات ویژه و اطلاعیه‌های جدید باخبر کنید.
  • نظرسنجی‌هایی را به منظور تعامل بیشتر با کاربران برگزار کنید.

سوالات متداول

چرا به پنل پیامکی نیاز داریم؟

پیامک، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش اطلاع‌رسانی به مشتریان است. کسانی که به نوعی با کسب و کار خود مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند معرفی محصولات و خدمات خود را با ارسال پیامک انجام دهند.

پنل پیامکی مناسب را چگونه پیدا کنیم؟

بهتر است موارد زیر را در مورد شرکت مورد نظر بررسی کنید:

  • سابقۀ فعالیت شرکت
  • مجوزهای رسمی
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • پرسش از مشتریان
  • درگاه پرداخت الکترونیک
  • امنیت پرداخت‌ها

آیا همه می‌توانند از پنل پیامکی استفاده کنند؟

استفاده از پنل پیامکی برای همۀ کسب و کارها و سازمان‌های حقیقی و حقوقی آسان است. البته کسب مجوزهای لازم به این منظور، مستلزم دارا بودن شرایطی است. به عنوان مثال افراد بالای ۱۸ سال قادر به دریافت مجوز هستند. سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات، تولیدی‌ها، آموزشگاه‌ها و تقریباً همۀ دیگر اقشار جامعه می‌توانند از سامانه‌های ارسال پیامک انبوه استفاده کنند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک