وبلاگ فراپیامک

چگونه کمپین تبلیغات پیامکی موفق برگزار کنیم؟

کمپین تبلیغات پیامکی

کمپین تبلیغات پیامکی از شیوه‌های موفق و موثر به منظور تبلیغ کسب و کار یا محصولات است. اس ام اس مارکتینگ به دلیل در دسترس بودن و سهولت در ایجاد ارتباط با مشتریان، شیوه‌ای شناخته شده در صنعت تبلیغات است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌ها و موسسات خدماتی و مالی در بسیاری از موارد ترجیح می‌دهند تبلیغات خود را با ارسال پیامک به مشتریان بالقوۀ خود انجام دهند. اس ام اس مارکتینگ به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و نوپا می‌تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد. با این وجود، بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز در کنار دیگر شیوه‌های تبلیغاتی خود از کمپین تبلیغات پیامکی نیز استفاده می‌کنند. جذب و حفظ مشتریان، نتیجه‌ای است که با برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی به دنبال آن هستیم. سوال این است که چگونه می‌توانیم یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق برگزار کنیم؟ این مقاله به بررسی پاسخ‌های این پرسش می‌پردازد.

موفقیت کمپین تبلیغات پیامکی، اصول مشخصی دارد…

رسیدن به موفقیت در همۀ تصمیم‌ها و کارها، مستلزم درک و شناخت درست از هدفی است که دنبال می‌شود. به همین صورت، لازم است اهدافی که با برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی، قصد رسیدن به آن‌ها داریم را بشناسیم. به عبارت ساده‌تر، آنچه در مورد اس ام اس مارکتینگ اهمیت دارد، این است که بدانیم چه اهدافی را با آن‌ دنبال می‌کنیم. نگاهی کوتاه به سوالات زیر و تفکر دربارۀ آن‌ها می‌تواند این منظور را به شکل بهتری بیان کند:

  • آیا به دنبال افزایش فروش محصولات هستید؟
  • آیا قصد بالا بردن ترافیک سایت را دارید؟
  • آیا می‌خواهید فالوئرهای اینستاگرام را افزایش دهید؟
  • آیا به دنبال ثبت‌نام مشتریان هستید؟
  • آیا می‌خواهید کاربران، اپلیکیشن شما را نصب کنند؟
  • و ده‌ها مورد دیگر!

فرقی ندارد کدامیک از موارد فوق را به عنوان هدف اصلی کمپین پیامکی مد نظر دارید. در همۀ حالات مهم است که تمرکز شما تنها بر روی یک هدف متمرکز شده باشد. هرچه بتوانید هدف خود از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی را مشخص‌تر کنید، شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد. این واقعیت، نه تنها در مورد تبلیغات پیامکی بلکه در مورد همۀ دیگر شیوه‌های تبلیغات و مارکتینگ نیز صدق می‌کند.

اصول کلی برای اجرای موفق اس ام اس مارکتینگ

اتفاقی که با برگزاری کمپین تبلیغات اس‌ام‌اس می‌افتد، ارسال انبوه پیامک به شمار زیادی از مشتریان بالقوۀ جدید یا مشتریان قدیمی است. این اتفاق، فرصت و شانس مناسبی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان ایجاد می‌کند. یک کمپین تبلیغات پیامکی، فرصتی عالی برای ارسال پیام‌تان به مشتریان از طریق اس ام اس می‌باشد. اگر بتوانیم از عهدۀ برنامه‌ریزی و اجرای موفق آن برآییم، نتایجی که به دنبال آن ظاهر می‌شوند، چشمگیرند.

اصول کلی برای اجرای موفق اس ام اس مارکتینگ
اصول کلی برای اجرای موفق اس ام اس مارکتینگ

کمپین پیامکی می‌تواند به منظور اطلاع‌رسانی دربارۀ تخفیف‌ها، ارائۀ محصول جدید، معرفی رویدادها و جشنواره‌ها، آگاهی مشتریان از فروش‌های ویژه و… انجام شود. یکی دیگر از مزایای تبلیغات پیامکی، ارزان بودن آن است. سرعت بالای این روش و اطمینان از دیده شدن توسط مشتریان، شانس و اهمیت تبلیغات پیامکی را افزایش داده است. با این حال، لازم است نکات مهمی را برای افزایش شانس موفقیت این روش دانست.

۱٫ یک پنل پیامک معتبر پیدا کنید!

مشخصاً برای اجرای یک کمپین تبلیغات اس ام اس، لازم است یک پنل پیامک معتبر و مطمئن پیدا کنید. پنلی که انتخاب می‌کنید باید از استانداردها و امکاناتی برخوردار باشد که بتواند شما را در راستای رسیدن به هدفی که دنبال می‌کنید، هدایت کند. به این منظور، لازم است حتماً به سوابق کاری و کیفیت خدمات شرکت ارائه کنندۀ پنل نگاهی بیندازید. این پنل لازم است حتماً از امکانات زیر برخوردار باشد:

  • مجوزهای لازم برای فعالیت را داشته باشد.
  • متصل به سرشاخه‌های پیامکی متعدد باشد.
  • از تیم پشتیبانی قوی برخوردار باشد.
  • امکان ارتقاء خدمات در آن وجود داشته باشد.
  • دارای ناحیۀ کاربری آسان باشد.
  • قابلیت تفکیک دریافت کنندگان پیامک را داشته باشد.
  • امکان بازگشت هزینه در صورت عدم ارسال پیام را داشته باشد.

۲٫ متن پیام را کوتاه و هوشمندانه بنویسید!

وقتی پنل پیامکی مورد نظر و مناسب را یافتید، وقت آن است که یک متن کوتاه و هوشمندانه بنویسید. متن‌های طولانی و غیرجذاب، حوصلۀ خواننده را سر خواهد برد. حال که هدف از برگزاری کمپین تبلیغاتی را می‌دانید، لازم است در مورد متن آن فکر کنید.

به این منظور لازم است حسابی فکر خود را به کار بیندازید. هرچه بتوانید در متن‌های کوتاه‌تر، پیام‌های خلاقانه‌تری بنویسید، شانس شما برای دیده شدن، کلیک کردن و جذب مشتریان جدید بیشتر خواهد شد. بهترین متن های تبلیغاتی پیامکی باید ساده و قابل فهم باشند.

متن پیامک برای کمپین اس ام اس
متن پیامک برای کمپین اس ام اس

۳٫ تعداد پیامکهایتان را مشخص کنید!

این تصور در بسیاری از ما وجود دارد که ارسال پیام‌های بیشتر، شانس ما را برای موفقیت افزایش خواهد داد. این قانون در مواردی می‌تواند موثر عمل کند که قانون قبلی را به خوبی رعایت کرده باشید.

هرچند که همیشه هم اینطور نیست!

گاهی اوقات، دریافت پیام‌های تکراری توسط مشتریان، آنان را دلزده خواهد کرد. اشتباه بزرگی است که صندوق دریافت پیامک‌های مشتریان‌تان را با پیامک‌های تکراری پر کنید. برخی از شرکت‌ها لازم است هر روز به مشتریان خود یادآوری کنند که چه خدماتی ارائه می‌دهند. شرکت‌های بزرگ با مشتریان زیاد، مثلاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از جملۀ این‌ها هستند. در برخی موارد نیز لازم است تعداد پیام‌هایتان را به حداقل برسانید.

۴٫ زمان‌بندی مناسبی برای اجرای کمپین اس ام اس داشته باشید!

زمان‌بندی مناسب، یکی از اصول مهم در برگزاری کمپین تبلیغات پیامکی است. افزایش تعامل با مشتریان، هدف اولیه‌ای است که با برگزاری این کمپین‌ها دنبال می‌شود.

برگزاری اس ام اس مارکتینگ به این منظور است که تعداد مشتریان و کیفیت خرید آن‌ها را ارتقاء دهید. اتفاقاتی که نتیجۀ نهایی آن‌ها، افزایش فروش و درآمد است. با در نظر داشتن اینکه بازار هدف شما چه کسانی هستند، زمان‌بندی مناسبی را برای ارسال پیامک تعیین کنید.

مثلاً اگر قصد معرفی یک محصول آموزشی برای متقاضیان کنکور دارید، لازم است بدانید که دانش‌آموزان آن ردۀ سنی در چه ساعاتی از روز بیشترین احتمال خواندن پیامک شما را دارند. به عنوان یک روتین کل‌نگر، بهترین ساعات ارسال پیامک بین ساعات ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است.

۵٫ در کمپین پیامکی، محدودیت ایجاد کنید!

وقتی اقدام به برگزاری کمپین تبلیغات اس‌ام‌اس می‌کنید، لازم است برای مشتریان خود اضطرار ایجاد کنید. باید دلیلی وجود داشته باشد که توجه مخاطبان خود را جلب کنید. عکس‌العملی که مشتریان به پیامک شما نشان می‌دهند، وابسته به پیشنهادی است که به آنان می‌دهید. هرچه پیشنهاد بهتر و پرسودتری به آنان بدهید، احتمال دیده شدن را افزایش خواهید داد. به همین صورت، لازم است پیشنهاد ویژۀ خود را به نوعی محدود کنید. مثلاً اگر محصول ویژه‌ای می‌فروشید، می‌توانید مدت زمان فروش یا تعداد باقیمانده از آن را محدود کنید. عباراتی از این دست به گوش ما آشنا هستند: «تا همین امروز فرصت دارید!» یا «تنها ۱۰۰ عدد دیگر باقیمانده است!»

اس ام اس مارکتینگ
اس ام اس مارکتینگ

۶٫ در لحن پیامکتان، صمیمی باشید!

در اغلب موارد، پیام کوتاه باید صمیمی و غیر رسمی باشد. به همین دلیل لازم است در نوشتن متن پیام، صمیمی و خودمانی عمل کنید. البته در این زمینه لازم است حد اعتدال را رعایت نمایید. به صورت کلی، پیام کوتاه باید متنی سرگرم‌کننده داشته باشد؛ این مورد به ویژه برای محصولات دیجیتال نظیر بازی‌ها، برگزاری آزمو‌ن‌ها و انجام نظرسنجی‌ها صحت دارد. هرچه بتوانید تعادل بین صمیمیت و رسمیت را به شکل بهتری ایجاد کنید، شانس موفقیت شما افزایش خواهد یافت.

۷٫ در آخر، نتایج کار کمپین خود را تحلیل کنید!

هر اقدامی که به منظور رسیدن به موفقیت در کمپین بازاریابی پیامکی انجام می‌دهید را تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل اقداماتی که انجام داده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به صورت مداوم انجام شود. داده‌هایی که مرتبط با بازاریابی و تبلیغات دیجیتال هستند بسیار وسیع‌اند. درک درست از نتایجی که از آن به دست می‌آید، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. نرخ کلیک‌‌ها، میزان تعامل، ساعات ارسال پیام و متن آن‌ها را به دقت تحلیل کنید. با انجام مداوم این کار می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و روند کارتان را بهبود بخشید.

سوالات متداول

مزایای برگزاری کمپین پیامکی چیست؟

برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مزایای زیر را به همراه دارد:

  • نیاز به بودجۀ پایین دارد.
  • نرخ بازدید آن بالاست.
  • واکنش زیادی در پی دارد.
  • نرخ موفقیت آن زیاد است.

محتوای متن کمپین‌های تبلیغات پیامکی باید چگونه باشد؟

پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست. چرا که این سوال، جواب دقیق و مشخصی ندارد. بهترین کار این است که مشتریان را در گرو‌ه‌های مختلف تفکیک کنید. این اقدام می‌تواند روشن‌کنندۀ محتوای پیامی باشد که قصد ارسال آن را دارید. ویژگی‌های زیادی در مورد گروه‌های مختلف بنویسید. با در نظر گرفتن آن‌ها بهتر خواهید توانست متن پیام را آماده کنید.

هزینۀ تبلیغات پیامکی چقدر است؟

رقم دقیق و مشخصی برای آن وجود ندارد. تعرفه‌های ارسال پیامک و برگزاری کمپین‌ها وابسته به متغیرهای زیادی است. باید در نظر داشت که هزینۀ بیشتر همواره به معنای کسب نتایج بهتر نخواهد بود. اجازه ندهید بودجۀ بیش از حد را برای رسیدن به نتایجی صرف کنید که مقرون به صرفه نیستند. تعداد پیام‌ها، وجود یا عدم وجود لینک، تعداد حروف در هر پیامک، زمان‌ ارسال پیام و گروه مخاطبان از جمله مواردی هستند که بیشترین تاثیر را بر هزینۀ تبلیغات دارند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک