وبلاگ فراپیامک

تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصولات و خدمات

تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول

دنیای کسب و کار در کنار تبلیغات به شدت در حال رشد و پیشرفت است. معمولا با استفاده از راه‌کارهای مختلف در دنیای کسب و کار تبلیغات انجام می‌شود. شما به عنوان فعال در این حوزه باید به‌روزترین راه‌های تبلیغات را بدانید و بازخورد هریک از آن‌ها را بررسی کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌های تبلیغات در حوزه کسب و کار و اطلاع رسانی است. درک تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول به شما کمک می‌کند تا انگیزه قوی‌تری برای استفاده از این خدمات داشته باشید و نوع استفاده از آن را بدانید.

در ادامه به بررسی تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول می‌پردازیم و جزییات ماجرا را به دقت بررسی می‌کنیم؛

پس تا پایان همراه ما باشید!

چرا باید از تبلیغات پیامکی استفاده کنید؟

بسیاری از افراد برای استفاده از روش پیامک تبلیغاتی نیاز به دانستن دلایل مختلف دارند. درواقع، شما باید درک کنید که استفاده از این روش تا چه اندازه می‌تواند بر روی فروش محصولات و خدماتتان اثرگذار باشد.

این روزها تلفن همراه یکی از جدی‌ترین همراه‌های ما در طول روز است. این همراهی تا حدی جدی است که در موارد بسیار زیادی، اگر فراموش کنیم تلفن همراهمان را با خودمان جایی ببریم، انگار چیزی گم کرده‌ایم. پس بدیهی است که چنین عضو جدانشدنی، می‌تواند منشا تبلیغات ما باشد. تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول به دلیل همراهی همیشگی گوشی‌های موبایل و امکان دریافت پیامک در هر شرایطی، می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای روش تبلیغات پیامکی باشد.

با این روش می‌توانید در هر شرایط و هر مکانی به مخاطبان‌تان دسترسی داشته باشید و با اطلاع رسانی گسترده در بین مخاطبین هدف، بهترین بازخورد را مشاهده کنید. یادتان باشد که تبلیغات پیامکی هوشمندانه یکی از موفق‌ترین روش‌های وفادارسازی مشتری و فروش کالا و خدمات است.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

تاثیر ارسال پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول در کنار اپلیکیشن‌ها چگونه است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پیامک‌های تبلیغاتی در دنیای گوشی‌های هوشمند که ده ها مدل اپلیکیشن کاربردی در آن‌ها وجود دارد، چندان جایگاهی ندارند. اما بهتر است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، پیامک‌های تلفن همراه بیش از نوتیفیکیشن‌ها مورد توجه هستند. معمولا جابه‌جایی‌های مالی و اطلاعات مهم برای در جریان قرار گرفتن افراد از روند پیشبرد پرونده‌ها، مراحل و چنین موضوعاتی از طریق پیامک دریافت می‌شود. پس بدیهی است که جایگاه پیامک هنوز هم برای تبلیغات فوق‌العاده است. شما با امکاناتی که در پنل پیامکی می‌توانید به دست آورید، مخاطب هدفتان را شناسایی می‌کنید و برای طیف گسترده‌ای از آن‌ها پیامک ارسال می‌کنید. با هوشمندانه بودن متن پیامک، می‌توانید بسیاری از مخاطبین هدف را به مشتری تبدیل کنید و اثرگذارترین تاثیر را برای ارائه خدمات، برندسازی و وفادارسازی مشتری اعمال کنید.

۱- اعتمادسازی و دسترسی آسان

با ارسال پیامک می‌توانید برند خودتان را معرفی کنید و لینک دسترسی به وب سایت را در پیامک قرار دهید. مخاطب هدف شما به راحتی می‌تواند با یک بررسی ساده در سایت‌تان، ماهیت برند شما را شناسایی کند. میزان ماندگاری شما در ذهن مخاطب تنها از طریق هنر برقراری ارتباطتان با مشتری ایجاد می‌شود.

۲- ارسال آنی و اثرگذاری لحظه‌ای

اگر در حال اطلاع رسانی برای محصول یا خدمات خاصی باشید، قطعا زمان پارامتر مهمی در تبلیغات و اطلاع رسانی شما است. سیستم ارسال پیامک به طور لحظه‌ای حجم زیادی از مخاطبان را از پیام شما مطلع می‌کند و همین اقدام موجب می‌شود تا به‌وسیله کم‌ترین اتلاف وقت، اطلاع رسانی را انجام دهید.

۳- برقراری ارتباط احساسی

متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط احساسی با مخاطبین از طریق شناخت دقیق و کسب اطلاعات در خصوص نوع معاشرت‌های آن‌ها و جایگاه اجتماعی‌شان یکی از آسان‌ترین و پربازده‌ترین اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید.

یادتان باشد که ایجاد ارتباط احساسی با مشتریان استفاده کننده از کالاها یا خدمات، می‌تواند جایگاه شما در ذهن مخاطب را ارتقا دهد. همین ویژگی موجب می‌شود تا بدون هیچ نگرانی و دردسری، مشتریان وفاداری داشته باشید که پای ثابت استفاده از کالا یا خدمات‌تان هستند.

مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی چیست؟

اگر کمی حوصله به خرج دهید و از مزایا و تاثیر پیامک تبلیغاتی بر فروش محصول بیشتر بدانید، قطعا برای استفاده از آن لحظه‌ای درنگ نخواهید کرد. در ادامه به اختصار این مزایا را بررسی می‌کنیم.

  • امکان دسترسی آسان به مخاطبان و مشتریان
  • امکان اطلاع رسانی فوری و در لحظه
  • امکان ارائه لینک سایت یا شبکه‌های اجتماعی
  • امکان دسترسی به مخاطبان هدف بر اساس پارامترهای مدنظر
  • امکان ایجاد محدودیت و فیلتر جهت ارسال پیامک برای سن خاص یا محدوده جغرافیایی خاص
  • امکان دریافت پاسخ از طریق پنل پیامکی
مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی چیست؟
مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی چیست؟

سوالات متداول

آیا معرفی محصول جدید در پیامک موفق است؟

یکی از رایج‌ترین راه‌های استفاده از پنل پیامک تبلیغاتی، معرفی محصولات و خدمات جدیدی است که به مجموعه شما اضافه شده است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پیامک، هر محصول جدیدی را به مشتریان معرفی کنید و با ارسال پیامی هوشمندانه آن‌ها را به خرید تشویق کنید. معمولا برای این کار باید در پیامک مزایای عالی محصول را معرفی کنید و فرصتی محدود با موقعیتی ویژه برای مخاطبان‌تان قرار دهید.

برای مثال، با معرفی ماسک جدید و ۵ لایه، ایمنی عالی در مقابل کرونا را گوشزد کنید و فرصتی یک روزه برای خرید با امکان ارسال رایگان یا هر آفر دیگر قرار دهید و سپس، رشد فروش‌تان را نظاره کنید.

آیا کمپین تبلیغاتی از طریق پیامک همیشه بازخورد خوبی دارد؟

یکی از تصورات اشتباه در خصوص تبلیغات از طریق پیامک، موفق بودن آن در هر شرایطی است. اما بهتر است بدانید که برای موفق بودن یک کمپین تبلیغاتی، باید سناریو مشخصی برای آن تعیین و به شکلی هوشمندانه در زمان درست اجرا شود. اگر تمامی این نکات در نظر گرفته شود، نتیجه کمپین بسیار موفق خواهد بود. اما ارسال پیام تبلیغاتی بدون درنظر گرفتن این پارامترها، همیشه به موفقیت ختم نمی‌شود.

آیا هزینه تبلیغات پیامکی بیشتر از تبلیغات بصری رایج است؟

همه ما تبلیغات را با استفاده از بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی می‌شناسیم. این نوع تبلیغات هزینه بسیار زیادی دارد. اما بازخورد آن کاملا متفاوت است. برخلاف روش‌های رایج، استفاده از پیامک تبلیغاتی می‌تواند بهترین اثربخشی را در مخاطب داشته باشد و هزینه بسیار کمی را نیز، تحمیل کند. معمولا هزینه تبلیغات پیامکی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات کم‌تر است.

خلاصه مطلب

تبلیغات در کسب و کار و دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای دارد. موفقیت هر کسب و کار در کنار تبلیغات امکان‌پذیر است. پس بدیهی است که با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید اثربخشی مفید تبلیغات پیامکی را درک کنید و به بهترین شکل ممکن برای انجام آن تصمیم بگیرید.

3 1 vote
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک