وبلاگ فراپیامک

پیامک یکی از راه های تبلیغات برای جذب مشتری

ارسال پیامک برای جذب مشتری

پیامک یکی از راه های تبلیغات برای جذب مشتری

این روزها که تبلیغات و بازار رقابت در تمامی عرصه‌ها به شدت داغ است، باید راه‌های نوین در تبلیغات را بشناسید. باید توانایی نفوذ در ذهن مخاطب را داشته باشید تا به بهترین شکل ماندگار شوید. استفاده از تبلیغات به روش‌های قدیمی بسیار پرهزینه و سرسام‌آور شده است. این سبک تبلیغات اثرگذاری خود را نیز ازدست داده است. پس بدیهی است که باید از روش‌های نوین استفاده کنید و در بطن زندگی روزانه مشتریان، جایی در ذهن‌شان باز کنید.

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از راه‌های نوین برای تبلیغات و اطلاع رسانی است. استفاده از این روش، نیازمند کسب اطلاعات دقیق و ویژه‌ای است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اگر می‌خواهید تاثیر پیامک تبلیغاتی در جذب مشتری را بدانید و راز و رمز استفاده از این تکنیک را بدانید، با فراپیامک همراه باشید!

تاثیر پیامک در تبلیغات برای جذب مشتری چیست؟

تصور کنید که در یک روز شلوغ در حال کار و فعالیت هستید و گوشه ذهن‌تان به این می‌اندیشد که چگونه می‌توانید راس ساعت به منزل برسید و خریدهای لازم برای مهمانی کوچکتان را انجام دهید. در همین زمان، یکی از سوپرمارکت‌های بزرگ در محدوده محل زندگی شما پیامک می‌دهد و سرویس دلیوری خود را معرفی می‌کند. قطعا در این لحظه به ذهن‌تان خطور می‌کند که از این خدمات استفاده کنید. این راز و رمز تاثیر پیامک در تبلیغات برای جذب مشتری است. شما به راحتی با تعیین فیلترهای موردنظرتان می‌توانید پیامک را به دست مخاطب هدف برسانید. می‌توانید فیلتر جنسیت، سن، محل حضور و همچنین، نوع خط موبایل را نیز لحاظ کنید و به بهترین شکل ممکن از بازخورد آن لذت ببرید.

مزایای استفاده از پیامک برای تبلیغات و جذب مشتری چیست؟

مزایای استفاده از پیامک برای تبلیغات و جذب مشتری
مزایای استفاده از پیامک برای تبلیغات و جذب مشتری

استفاده از پیامک برای تبلیغات و جذب مخاطب اثرات فوق‌العاده‌ای دارد که با اطلاع از آن، انگیزه کافی برای کمک گرفتن از این روش تبلیغاتی هوشمندانه و خلاقانه را پیدا می‌کنید. در ادامه به مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی می‌پردازیم:

  • وفادارسازی مشتری
  • ارسال پیامک برای جذب مشتری هدفمند و هوشمندانه
  • ترغیب به استفاده از خدمات در مدت محدود
  • ارائه اطلاعات دسترسی روشن و واضح
  • برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب هدف
  • امکان تعامل و همراهی مخاطب در شرایط مختلف

انواع پیامک تبلیغاتی را بشناسید:

دنیای گسترده تبلیغات در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی به شدت متنوع است. شما می‌توانید به راحتی انواع مختلف پیامک تبلیغاتی را بشناسید و برای اهداف مختلف‌تان از آن‌ها استفاده کنید. معمولا اکثر شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ با درنظر گرفتن همین ویژگی‌ها، مشتریان وفاداری برای خود می‌سازند و کسب و کارشان را به شدت دچار پیشرفت می‌کنند.

۱- آشنایی و معرفی سایت

یکی از رایج‌ترین انواع پیامک تبلیغاتی، ارسال پیامک برای جذب مشتری و ارائه اطلاعات است. ارسال پیام‌هایی که در خصوص سایت و معرفی اولیه، اطلاعاتی ارائه می‌کنند، بسیار رایج است. این پیامک‌ها برای اضافه کردن مشتریان جدید به لیست مشتریان وفادار تهیه می‌شوند. معمولا نتیجه چنین پیامک‌هایی افزایش بازدید سایت، افزایش مخاطب و همچنین، برندسازی در حوزه کسب و کار است.

۲- اطلاع رسانی محصول یا خدمات جدید

قطعا برای تبلیغات هر محصول جدیدی که به کسب و کارتان اضافه می‌شود و یا خدماتی که به طور جدید و ویژه ارائه می‌کنید، باید به کاربر اطلاع رسانی کنید. این اقدام موجب می‌شود تا سهم بیشتری از فروش را کسب کرده و مشتریان جدیدی را پیدا کنید. توانایی برند و کسب و کار شما در جلب رضایت مخاطب و همچنین ایجاد وفاداری بین مشتری و کسب و کارتان می‌تواند رمز و راز موفقیت در این حوزه باشد.

۳- پرسش و پاسخ یا تعامل با مشتریان

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید با کمک پیامک‌های تبلیغاتی انجام دهید، ارتباط مستقیم با مخاطب و پرسش و پاسخ از او است. شما باید بتوانید به کمک پیامک، از مشتریان‌تان نظرخواهی کنید و امکان مشاهده نظرات آن‌ها را با تعاملی ویژه و پیگیری بخش روابط عمومی به شکلی مفید نشان دهید. انجام چنین اقدامی در ذهن مخاطب انقلابی ایجاد می‌کند که نشان دهنده کسب جایگاه برای برند و کسب و کارتان است. با پرسش و پاسخ می‌توانید مخاطب را شریک در پیشرفت‌ها و تغییرات سازمانی‌تان کنید و حس وفاداری بیشتری را در او بیدار کنید. یادتان باشد هرچه تعامل دوسویه‌تر باشد، مخاطب حس بهتری در این زمینه خواهد داشت.

۴-تشکر و قدردانی از همراهی

معمولا با هر خرید از فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری که برندسازی قوی داشته‌اند، پیامک تشکر و قدردانی برای افراد ارسال می‌شود. شاید در نگاه اول این پیامک‌ها تنها برای تشکر از خرید ارسال شده باشد، اما اثرگذاری آن در ذهن مخاطب با جایگاهی ویژه و عمیق باقی می‌ماند. قدردانی کردن از هر اقدامی موجب می‌شود تا در ذهن باقی بمانید؛ پس پیامک تشکر و قدردانی از همراهی مخاطبان‌تان را فراموش نکنید!

چگونه یک متن پیامک تبلیغاتی موثر بنویسید؟

شاید به نظرتان پیامک تبلیغاتی چندان پیچیده نباشد. اما بهتر است بدانید که متن پیامک تبلیغاتی باید با دقت و توجه به نکاتی نوشته شود. در ارسال پیامک محدودیت کاراکتر وجود دارد و شما باید کل خبر و ارتباط گیری با مخاطب را در ۷۰ کاراکتر فارسی جای دهید تا یک پیامک برایتان محاسبه شود. درواقع، با این اقدام می‌توانید متن پیامک تبلیغاتی خودتان را به بهترین شکل به مخاطب انتقال دهید. شناخت مخاطب، تعیین نیازهای او، پاسخ به سوالات ذهنی او و همچنین، ارائه راه دسترسی می‌تواند بهترین و اثرگذارترین اقدام برای ارتباط با مخاطب از طریق سامانه پیام کوتاه باشد.

متن پیامک تبلیغاتی موثر
متن پیامک تبلیغاتی موثر

سوالات متداول درباره پیامک به عنوان یکی از راه های جذب مشتری

آیا می‌توان در زمان ارسال پیامک محدوده جغرافیایی تعیین کرد؟

خوشبختانه، امکانات عالی برای ارسال پیامک برای جذب مشتری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا محدوده جغرافیایی تعیین کنید. برای مثال، می‌توانید به اهالی یک منطقه خاص پیامک ارسال کنید و یا چند منطقه موردنظر در شهرتان را هدف قرار دهید. معمولا این تقسیم بندی می‌تواند بهترین عملکرد از جذب مخاطب را داشته باشد.

آیا پیام‌هایی که به مخاطب نرسیده نیز شامل هزینه می‌شود؟

معمولا شرکت‌هایی که خدمات ارسال پیامک برای جذب مشتری را ارائه می‌کنند، براساس تعرفه‌های خودشان قوانین خاصی دارند. برای مثال در بعضی از سامانه‌ها، هزینه پیامک زمانی محاسبه می‌شود که به مخاطب رسیده باشد. اما در برخی دیگر تنها با ارسال آن از سامانه، هزینه ارسال لحاظ می‌شود و هرچ محدودیتی برای رسیدن یا نرسیدن آن وجود ندارد.

آیا نوشتن متن پیامک تبلیغاتی به متخصص احتیاج دارد؟

بله! شما باید برای نوشتن یک متن کوتاه که توانایی ارائه اطلاعات و برقراری تعامل با مخاطب را داشته باشد، به فرد متخصصی مراجعه کنید. پارامترهای مهم در شناسایی مخاطب هر کسب و کار، شناخت لحن و ادبیات رایج در گروه مخاطب خاص در کنار ارائه اطلاعات کامل در محیطی محدود از جمله مهم‌ترین عواملی است که در یک پیامک تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود.

4 1 vote
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک