تبلیغات در اینستاگرام در بازاریابی الکترونیک کنونی، جزء یکی از پرطرفدارترین انواع بازاریابی به شمار میرود.
گسترش استفاده از اینترنت و افزایش فالور شبکه های اجتماعی دلیلی بر تبلیغات در این شبکه ها شده است که در رستهی بازاریابی الکترونیک قرار میگیرد.
شبکه مجازی اینستاگرام
اینستاگرام یکی از شبکه های پرطرفداریست که نوعی بازاریابی الکترونیک را در اینستاگرام به وجود آورده است.
این شبکه توانسته به تمامی شرکت های نوپا و همچنین مجموعه های سنتی، مسیر جدیدی را در دیجیتال مارکتینگ معرفی نموده است.
اینستاگرام شبکهی مجازی اجتماعی است که قابلیت ایجاد صفحات مختلف را در بستر وب دارد.
این صفحات دارای بازدیدکنندگان (Follower) بسیار زیادی در سراسر دنیا میباشند.
صفحات مختلف در اینستاگرام با موضوعات متفاوتی ایجاد میگردند.
هر کدام از صفحات، دنبالکنندگان مخصوص به خود را دارد.
تبلیغات در اینستاگرام با توجه به نوع حوزه کسب و کار متفاوت است.
برخی از شرکت ها، جهت معرفی برند و نوع خدمات و محصولات خود، صفحهای مناسب با کسب و کار خود ایجاد مینمایند.
و پست های تبلیغاتی که مناسب تجارت در اینستاگرام است را منتشر میکنند.
مشتریان و بازدیدکنندگان مختلف با مشاهده این مطالب از نحوه خدمات و محصولات شرکت موردنظر آگاهی یافته و میتوانند نیاز خود را مرتفع نمایند.
همچنین تبلیغات در اینستاگرام، در صفحهی مخصوص یک شرکت میتواند مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل نماید.
بدین صورت که وقتی مشتری بالقوه در جستجوی صفحات اینستاگرام، در حال یافتن موضوع مربوطه است، با دیدن صفحه مخصوص شرکت، به آن صفحه هدایت میگردد.
مشتری بالقوه، با مشاهده خدمات و محصولات مشتری بالفعل خواهد شد.
تبلیغات در اینستاگرام
برای تبلیغات در اینستاگرام اگر شرایط و قوانین خاصی رعایت گردد، تعداد بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان بالا میرود.
بدین صورت، به هدف خود که تجارت در اینستاگرام به عنوان یک شبکهی مجازی گسترده در سطح بین المللی میباشد، رسیدهایم.
برخی از افراد صفحهای در اینستاگرام ایجاد نموده و موضوعات پربازدید و جالب توجه مثل اخبار روز سیاسی، هنری، طنز و … را در این صفحه منتشر مینمایند.
این کار باعث افزایش فالور میگردد به این علت که موضوعات متنوعی در این صفحات قرار دارد.
در این حالت شما میتوانید تبلیغات در اینستاگرام را بدین صورت انجام دهید که:
محتوایی جذاب را در قالب یک پست ایجاد کنید.
آن را در یکی از این صفحات به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان این صفحه نیز با خدمات و محصولات شما آشنا شوند.
تبلیغات در اینستاگرام یا تجارت در اینستاگرام میتواند محصولات و خدمات شما را در سطحی وسیع مطرح نماید.
یکی دیگر از روش های گستردگی تجارت در اینستاگرام، استفاده از هشتگ مناسب میباشد.
هشتگ با علامت اختصاری # نشان داده میشود.
هشتگها میتوانند صفحهای را با عنوان و نامی که برای آن هشتگ درنظر میگیرید، ایجاد نماید.
هشتگ در بازاریابی الکترونیک در تمامی شبکه های اجتماعی قابل دسترس است و برای تبلیغات در اینستاگرام یا تجارت در اینستاگرام اهمیت بالایی دارد.
هشتگ ها میتوانند در جستجوهایی که بازدیدکنندگان و فالوورهای مختلف انجام میدهند، محصول و خدمات شما را در رتبههای ابتدایی نمایش دهد.
برای تبلیغات در اینستاگرام یا جهت تجارت در اینستاگرام میتوانید تمامی مطالب مربوط به خدمات و محصول خود را که امکان جستجوی آن نام وجود دارد، با هشتگ های متفاوت در پست های تبلیغاتی که سفارش میدهید، مشخص نمایید؛
و یا در صفحهی مربوط به مجموعه خود به اشتراک میگذارید، قرار دهید.
بدین ترتیب در جستجوهای بازدیدکنندگان در رتبه های ابتدایی قرار میگیرید؛
همین امر موجب افزایش فالور خواهد شد.
تبلیغات در اینستاگرام در صفحاتی که دنبال کنندگان بیشتری دارند، هزینهی بالاتری را دارد.
شما برای تجارت در اینستاگرام در صفحاتی به جز صفحهی مخصوص سازمان خود باید به دنبال صفحاتی باشید که موضوعاتی مرتبط با کسب و کار شما داشته باشد.
تعداد بازدیدکنندگانی که مطالب و محتوای شما را لایک نموده و به اشتراک میگذارند، نیز یکی از راه های تبلیغات در اینستاگرام به شمار میرود.
شما میتوانید از پرسنل و آشنایان خود درخواست نمایید تا جهت تبلیغات در اینستاگرام و افزایش فالور صفحهی مجموعه شما، عکس ها و محتواها را در صفحات خود به اشتراک گذاشته تا شما را به هدفتان نزدیکتر سازند.
بازاریابی الکترونیک
تبلیغات در اینستاگرام که یکی از روش های بازاریابی الکترونیک به شمار میرود، در کنار پیامک تبلیغاتی در بستر پنل اس ام اس مجموعه ای مناسب جهت افزایش مشتری و تبدیل به مشتری وفادار در سازمان شما میگردد.
سامانه پیامک نیز مانند تجارت در اینستاگرام یکی از راه های بازاریابی الکرترونیک در دنیای فناوری امروز به شمار میرود.
مطلب خوبی بود. موفق باشید