وبلاگ فراپیامک

کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات

کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات

کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات

پیامک های چند رسانه ای، سالهاست که به عنوان یک سرویس پرکاربرد در همه جای دنیا استفاده می‌شوند. اما خیلی ها در ایران هستند که هنوز با این سیستم آشنایی ندارند و یا آشنایی نسبی دارند. در این مطلب، به کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات می‌پردازیم تا با امکانات فوق العاده این سرویس بیشتر آشنا شویم.

پیام چند رسانه ای چیست؟

پیام چند رسانه ای
پیام چند رسانه ای چیست

پیام چند رسانه ای یا همان MMS مخفف واژه Multimedia Messaging Service است؛ به معنای سرویس پیام رسانی چند رسانه ای که به عنوان پرکاربردترین استانداردهای ارسال اس ام اس در شبکه های موبایلی استفاده می‌گردد. از ویژگی های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • محدودیت کارکتر را در اس ام اس ندارد.
  • از کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات این است که امکان ارسال تصاویر و فیلم و صدا را داراست.

همین ویژگی های خاص در MMS باعث شده است تا نقشی بسیار موثر را در تبلیغات بازی کند. شانس دیده شدن برندها برای مشتریان در این نوع سرویس تبلیغاتی چند برابر است؛ زیرا با فرستادن تصاویر، فیلم و ارسال صدا، بسیاری مشتریان بالقوه را کنجکاو می‌کند و شانس دیده شدن بیشتر می‌گردد. 

تفاوت پیامک چند رسانه ای با اس ام اس چیست؟

هم SMS و هم MMS هر دو به صورت متنی ارسال می‌شوند و بر یک بستر قرار دارند؛ اما در پیامک های چند رسانه ای هیچگونه محدودیتی برای کاراکترها در ارسال پیام وجود ندارد. می‌توانید با این سرویس، کدهای عکس و فیلم و صدا بفرستید که در دستگاه کاربر بارگذاری شود.

برای ارسال MMS به اینترنت نیاز است و همین موضوع، عامل ایجاد یکسری محدودیت ها می‌شود. البته بیشتر محدودیت ها در سال های اول عرضه این سیستم ایجاد شده بود.

تفاوت دیگر این است که خدمات MMS دارای هزینه بیشتری نسبت به اس ام اس است. از طرفی سرعت انتقال پیامک در سیستم چند رسانه ای کندتر از اس ام اس بود و در سالهای اول متقاضیان کمتری برای درخواست این سیستم بود.

اولین سرویس MMS برای شبکه‌های GPRS در ایران راه اندازی شد. سپس، با شبکه نسل سوم ۴G و نسل چهارم ۴G امکان ارسال MMS با حجم بالا در مدت زمان کمتر صورت گرفت. همه این موارد از تفاوت های کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات با اس ام اس است.

چه فرمت هایی با ام ام اس قابل ارسال است؟

از ویژگی ها و کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات این است که می‌توان تصاویر، صدا و فیلم را ارسال کرد و محدودیت کارکتر هم ندارد. اما همه این ها را با چه فرمتی می‌توان ارسال کرد؟ فرمت ها شامل موارد زیر هستند:

  • متن (متن با قلم‌ها و رنگ‌های مختلف)
  • عکس (JPEG، GIF)
  • صدا  (MP3، MIDI)
  • ویدئو (MPEG)

کاربرد MMS در تبلیغات چیست؟

کاربرد ام ام اس در تبلیغات
کاربرد MMS در تبلیغات

در یک کمپین تبلیغاتی باید متفاوت بود. متفاوت بودن عامل مهمی در کسب موفقیت در تبلیغات است. با انتخاب پیامک چند رسانه ای برای تبلیغات، می‌توانید خود را متفاوتتر از دیگران نشان دهید و به جای اس ام اس (SMS) از ام ام اس (MMS) استفاده کنید.

با استفاده از ام ام اس می‌توانید تصاویر و ویس های تبلیغاتی‌تان را برای مشتریان بالقوه ارسال نمایید. تصویر بسیار اثرگذارتر از پیام های متنی می‌تواند در تبلیغات باشد. دریافت MMS می‌تواند بسیار خوشایندتر از دریافت SMS باشد. مورد دیگر اینکه برای دریافت پیام چند رسانه ای نیازی به فعال کردن پیامک تبلیغاتی در ایرانسل و همراه اول ندارد و فقط فعال بودن این سرویس بر روی خط شما کافیست که پیامک انبوه چند رسانه ای را دریافت کنید.

چگونه پیام چند رسانه ای را ارسال کنیم؟

برای فعال کردن سیستم پیامک چند رسانه ای باید هنگام خرید سیم کارت در فرم اولیه، درخواست فعال سازی MMS را داده باشید تا بتوانید پیام چند رسانه ای ارسال کنید. اگر اینگونه نیست، می‌توانید به نمایندگی این دو شرکت مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر نمایید.

چگونه پیام چندرسانه ای ارسال کنیم
نحوه ارسال پیام چند رسانه ای

آیا پیام چند رسانه ای را می‌توان برای انواع گوشی ها فعال کرد؟

در گذشته همه گوشی ها نمی‌توانستند این سیستم را پشتیبانی کنند، بعضی از گوشی ها دارای این آپشن بودند، اما بعد از ورود اپل با سیستم عامل iOS و بعد از آن، عرضه سیستم عامل اندروید، تمام گوشی هایی که دارای هر کدام از این دو سیستم عامل بودند، می‌توانستند به صورت پیش فرض، MMS را پشتیبانی کنند.

فقط اگر از گوشی های ساده که فاقد سیستم عامل پیشرفته هستند، استفاده کنید، نمی‌توانید از این سرویس خدماتی، چه برای ارسال پیام و چه دریافت پیام بهره ببرید.

سخن آخر

پیام چند رسانه ای یک روش عالی و متفاوت برای تبلیغات از طریق ارسال فیلم، عکس و صدا است که یک روش تبلیغاتی بسیار موثر به حساب می‌آید. از مهم ترین کاربرد پیامک چند رسانه ای در تبلیغات این است که امکان ارسال تصاویر و ویس های تبلیغاتی وجود دارد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک