وبلاگ فراپیامک

نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار

نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار

نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیر گذار

از مهم‌ترین و سریعترین راه های تبلیغات، ارسال اس ام اس تبلیغاتی است. نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی در تاثیرگذاری آن ارتباط مستقیم دارد. پس باید برای یک پیامک موفق و پربازده، اصول نگارش و قواعد را در اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار بررسی کرد.

پیامک هایی که دارای کم و کاستی هستند و اصول مهم نگارشی در آن ها رعایت نشده است، بازدید خوبی از مخاطبین نخواهند داشت. عدم نگارش صحیح متن اس ام اس تبلیغاتی از مهم ترین عوامل بازخورد منفی از ارسال پیامک است.

اما برعکس اگر اصول و قواعد نگارشی در پیامک های تبلیغاتی رعایت شود، بازخورد خوبی می‌توان انتظار داشت. اس ام اس تبلیغاتی در جهت رشد کسب و کار مفید خواهد بود. نگارش صحیح متن پیامک تبلیغاتی در کنار انتخاب درست جامعه هدف شما، باعث جذب مخاطب و موفقیت در کسب و کارتان خواهد شد.

اصول و قواعد نگارش اس ام اس تبلیغاتی

نگارش اس ام اس تبلیغاتی
اصول و قواعد نگارش اس ام اس تبلیغاتی

برای اینکه اس ام اس تبلیغاتی موفق عمل کند و جذب مشتری نماید، یاید از یکسری اصول پیروی کند.

  • پرهیز از کلمات تخصصی

بهتر است در تهیه متن خود برای اس ام اس تبلیغاتی از کلمات تخصصی استفاده نکنید. اگر مخاطب شما درباره آن موضوع علم و آگاهی نداشته باشد، اما نیازمند محصولتان باشد، بدلیل ارتباط برقرار نکردن با متن تبلیغاتی شما از خواندن ادامه متن و بررسی آن سر باز می‌زند. در نهایت، یعنی پیامک ارسالی شما نادیده گرفته شده است.

  • جلب کردن توجه مشتریان با کارکترهای خاص

می‌توانید در متن تبلیغاتی خود از کارکترهای خاص مثل: {،(:،*،” و یا ایموجی ها استفاده کنید. مثلا در تخفیفات و یا عبارات خود برای جلب توجه مشتری از آن ها بهره ببرید.

ساختار کلی متن پیامک تبلیغاتی

 متن پیامک تبلیغاتی
ساختار کلی متن پیامک تبلیغاتی

متن پیام کوتاه تبلیغاتی شما باید ساده، جذاب و مستقیم باشد. از کلمات سخت و سخیف استفاده نکنید و پیامتان مختصر و مفید باشد. عبارت تبلیغاتی شما نباید خیلی بلند باشد. بهتر است متن شما شامل عبارات زیر باشد:

  • برند یا شعار تبلیغاتی

نام برند و یا شعاری تبلیغاتی و مختصر می‌تواند تبلیغاتتان را در ذهن مشتری ماندگارتر کند.

  • بیان ویژگی محصول یا خدمات

 ویژگی یک محصول یا خدمات قسمتی از تبلیغات شما است که خواننده را به پیام کوتاه مشتاق می‌کند.

  • نحوه سفارش محصول

 اگر امکان سفارش محصول دارید، می‌توانید شرایط و چگونگی آن را درج نمایید.

  • نحوه ارتباط با شما

 نحوه ارتباط خود را با مشتری در انتهای اس ام اس تبلیغاتی خود درج نمایید.

  • درج نام مشتری یا مخاطب

خیلی تاثیرگذار است که متن پیامک تبلیغاتی شما با نام مشتریتان شروع شود. برایش جذابیت دارد و توجه بیشتری به کالا و خدمات شما پیدا می‌کند.

استفاده از کلمات کلیدی و شاخص در متن تبلیغاتی

از موارد مهم در نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار این است که در اس ام اس تبلیغاتی خود کلمات مهم را به صورتی متفاوت از بقیه متن جدا نمایید. استفاده از علائم نگارشی مانند * قبل و بعد از کلمه کلیدی، موثر واقع می‌شود.

متن کوتاه در اس ام اس تبلیغاتی

همانطور که از نام پیامک پیداست یعنی پیام کوتاه. پس باید از کوتاهترین متن برای معرفی و تبلیغ خدمات خود استفاده کنید. آنقدر خلاق باشید که با استفاده از کاراکترهای کمتر، بیشترین مفهوم را به مخاطبین خود از خدمات و محصولاتتان برسانید. متن های طولانی خیلی کسل‌کننده هستند و بسیاری از مخاطبان برای خواندن آن وقت نمی‌گذارند. سعی کنید که از نکات نگارشی استفاده کنید تا بیشترین جذب مشتری را از طریق اس ام اس تبلیغاتی داشته باشید.

ایجاد محدودیت زمانی در اس ام اس تبلیغاتی

ایجاد کردن محدودیت زمانی در پیامک تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. از این جهت که مشتری هر چه سریعتر به متن و تبلیغ شما واکنش نشان دهد. اگر تخفیف یا آفری در نظر دارید، بهتر است یک بازه زمانی برای آن تعریف کنید.

قرار دادن امتیاز ویژه در متن اس ام اس تبلیغاتی

اس ام اس تبلیغاتی
قرار دادن امتیاز ویژه در متن اس ام اس تبلیغاتی

متن شما باید مفید باشد تا آنجا که امتیازی ویژه را برای مشتری خود در نظر بگیرید. در این صورت، مخاطبین شما به راحتی از پیام تبلیغاتی‌تان گذر نکرده و آن را پاک نمی‌کنند. برای نمونه، همان ابتدا با دادن امتیاز به متولدین ماهی از سال، تخفیف اعلام کنید یا در ابتدای پیامک تبلیغاتی خود درج کنید که تا آخر هفته از تخفیف چند درصدی برخوردار خواهید شد.

برقراری ارتباط با مشتری از طریق اس ام اس

یک نکته مهم در نحوه نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار این است که در متن خودتان راهی برای ارتباط داشتن با مشتریان قرار بدهید. مخاطب باید بتواند از طریق اس ام اس تبلیغاتی شما با شما ارتباط داشته باشد. با اینکار می توانید بازخورد پیامک تبلیغاتی را متوجه باشید.

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

باید به زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی خود دقت کنید. عدم توجه به این مورد باعث کاهش بازدهی و تاثیرگذاری آن می‌شود. بهترین زمان برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی، در ساعات استراحت و آخر شب نیست. بین ساعات ظهر تا بعد از ظهر بهترین زمان برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی است. البته زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی به عواملی بستگی دارد که می‌توان به نوع کسب و کار و محصول یا خدماتی دارد که می‌خواهید تبلیغ کنید، اشاره کرد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک