وبلاگ فراپیامک

معرفی پرفروش‌ ترین کتاب بازاریابی و فروش

معرفی پرفروش‌ ترین کتاب بازاریابی و فروش

شما چقدر با مفهوم بازاریابی و مهارت های فروش آشنایید؟ چرا امروزه، کسب و کارهای مختلف تا این حد در پی فراگیری تکنیک‌های فروش حرفه‌ای هستند؟ آیا می‌توان در دنیای امروز بدون دانش بازاریابی و مهارت های فروش دوام آورد؟ آیا پرفروش ترین کتاب بازاریابی و فروش را می‌شناسید؟ شاید بعضی از شما تعدادی کتاب بازاریابی در ایران را مطالعه کرده باشید و بعضی هم هنور قانع نشده باشید که چرا باید پرفروش ترین کتاب بازاریابی و فروش را بشناسید.

ممکن است بپرسید وجود چند کتاب بازاریابی در ایران چطور می‌توانند به مهارت های فروش ما و رشد کسب و کارمان کمک کنند؟ اگر احساس می‌کنید وقت آن رسیده که پاسخ این سوالات را بدانید و همچنین دانش خود را در زمینه آشنایی با کتاب بازاریابی اینترنتی، انواع کتاب بازاریابی در ایران بالا ببرید، مطالعه این نوشته از پنل پیامکی فراپیامک را به شما توصیه می‌کنیم.

چرا باید پرفروش ترین کتاب بازاریابی و فروش را بشناسیم؟

اگر شما پر از ایده‌های راه‌اندازی کسب و کار جدید هستید، خوب است بدانید که از دلایل اصلی شکست کسب و کارها، نداشتن مهارت های فروش و بازاریابی لازم است.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به مدتی کوتاه برای هدیه دوستان و نزدیکان خود از یک کسب و کار کوچک با کارهای فوق‌العاده خلاق و زیبا خرید می‌کردید تا اینکه متاسفانه متوجه شده‌اید، این کسب وکار برای همیشه جمع و با شکست روبرو شده است. اینجاست که در پی چنین اتفاقاتی، از خودمان می‌پرسیم مشکل چیست و تصور می‌کنیم که بازار نوسانات افتضاحی دارد که نمی‌توان هرگز به آن وارد شده و از پس فرازوفرودهای آن برآمد.

اگر هم خودمان چنین تجربه تلخی داشته باشیم، برای مدت‌ها گیج و ناامید می‌مانیم که کجا راه را اشتباه رفته‌ایم و بر بخت بد خود لعنت می‌فرستیم. غافل از اینکه راه نجات تمام این مشکلات، کمک گرفتن از علم بازاریابی و ارتقای مهارت های فروش شماست. بدون هیچ‌گونه اغراقی بازاریابی همه چیزی است که شما نیاز دارید!

چگونه پرفروش ترین کتاب بازاریابی و فروش به ما کمک می‌کند؟

 ممکن است شما هم در اثر بحث و گفتگوهایی که در زمینه بازاریابی همیشه در جریان است، به این نتیجه رسیده باشید که بازاریابی یعنی ساخت برندی از کسب وکارمان یا فقط تبلیغات خلاقانه و نتیجه‌بخش. این موارد تنها بخشی از بازاریابی محسوب می‌شوند و حقیقت این است که دانش بازاریابی بسیار گسترده‌تر از چند توصیف‌ مختصری است که هر روز در اینستاگرام، تلویزیون و… می‌شنویم.

به همین دلیل تاکید داریم که شناخت حداقل چند کتاب بازاریابی در ایران تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد و ما را از میان انبوه اطلاعات ناقص و حتی اشتباه به راه درست برساند.

اجازه بدهید که تعریف ساده بازاریابی را بدانیم تا به حقیقت این گفته پی ببرید. اگر بخواهیم این علم گسترده را به طور کلی بیان کنیم، می‌توان گفت که بازاریابی شامل مجموعه روش‌ها و فعالیت‌هایی است که سبب سوق دادن کالا یا خدمات حاصل از کسب و کارتان به سمت مشتریان می‌شود. مطمئنا شما سوال‌های زیادی در ذهن‌تان دارید که پاسخ آنها به مهارت های فروش و تکنیک‌های بازاریابی بازمی‌گردد. اینجاست که هیچ چیزی به اندازه داشتن یک منبع اطلاعاتی معتبر و موثق نمی‌تواند به شکوفایی شما و کسب و کارتان کمک کند.

پرفروش ترین کتاب بازاریابی و فروش چیست؟

شاید همه ما درباره چند کتاب بازاریابی در ایران اطلاعاتی داشته باشیم، اما آیا باید به همین مقدار اطلاعات بسنده کنیم و با الماس‌های‌ درخشان دنیای بازاریابی آشنا نشویم؟

همانطوری که گفتیم بازاریابی بسیار وسیع است و انواع مختلفی دارد که می‌توان به بازاریابی پیامکی، اینترنتی، شبکه‌ای، عصبی، محتوا، تلفنی و… اشاره کرد. بنابراین، با توجه به اینکه در کدام شاخه از بازاریابی می‌خواهید اطلاعات کسب کنید، کتاب‌های مختلف و جامعی وجود دارند که کمک‌کننده هستند. برای مثال اگر در پی یافتن یک کتاب بازاریابی اینترنتی باشید، با یک لیست بلند بالا مواجه می‌شوید که کافیست فقط انتخاب کنید.

کتاب "موقعیت‌یابی"
کتاب “موقعیت‌یابی”

اما فارغ از زمینه‌ها اگر بخواهیم پرفروش‌ترین کتاب بازاریابی کل دوران را معرفی کنیم، کتاب “موقعیت‌یابی” یا “Positioning” دقیقا کتابی است که باید به آن توجه کنید. کتاب موقعیت‌یابی یک اثر کلاسیک و محبوب است که توسط جک تروت (Jack Trout) و آل ریس (Al_Ries) نوشته شده است. این کتاب بر چگونگی برندسازی محصولات و خدمات و همچنین، ساخت جایگاه مناسب از آنها در ذهن مشتریان تمرکز کرده است. شما با مطالعه این کتاب با روش‌های تصاحب و تسخیر بازار و ذهن مشتریان خود آشنا شده و به برترین کسب و کار فعال در حوزه خود تبدیل می‌شوید.

کتاب پرفروش بعدی در زمینه مهارت های فروش، کتاب “چگونه در فروشندگی از شکست به موفقیت رسیدم” (How I Raised Myself from Failure to Successful in Selling) نوشته فرانک بتگر (Frank Bettger) می‌باشد. نویسنده در این کتاب به نقش نظم و انضباط بر روی کار فروشندگی تاکید کرده و سپس، به بررسی راز و رموز و ایده‌های جالب آن می‌پردازد.

کتاب "چگونه در فروشندگی از شکست به موفقیت رسیدم"
کتاب “چگونه در فروشندگی از شکست به موفقیت رسیدم”

اگر مشتاقید تا با چند کتاب مفید دیگری در زمینه بازاریابی آشنا شوید، کتاب‌های زیر می‌توانند برای شما راهنمای خوبی باشند:

  • کتاب “جنگ بازاریابی” (Marketing Warfare) نوشته جک تروت و آل ریس
  • کتاب” مدیریت بازاریابی” (Marketing Management) نوشته فیلیپ کاتلر
  • کتاب “عبور از شکاف” (Crossing the Chasm) نوشته جفری مور
  • کتاب “فروش نامرئی” (Selling the Invisible) نوشته هری بکویت
  • کتاب “گاو بنفش” (Purple Cow) نوشته ست گودین
  • کتاب “استراتژی اقیانویس آبی” (Blue Ocean Strategy) نوشته چان کیم و رنه مابورنیا

معرفی کتاب بازاریابی اینترنتی

امروزه با شکل‌گیری کسب و کارهای اینترنتی، سمت و سوی بازاریابی برای آنها به بازاریابی اینترنتی تغییر پیدا کرده است. اگر در فکر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان هستید، باید بدانید که برای ادامه حیات کسب و کارتان، به بازاریابی اینترنتی احتیاج دارید. به همین دلیل یک کتاب بازاریابی اینترنتی خوب می‌تواند نقشه راه شما برای توسعه کسب و کارتان باشد.

به علاوه، اگر همین الان یک جستجوی ساده در اینترنت با عنوان “پردرآمدترین شغل‌های اینترنتی کدامند؟” داشته باشید، متوجه می‌شوید که در میان مشاغل پیشنهادی بازاریابی اینترنتی تا چه اندازه تاپ و روبه‌رشد است.

بنابراین، اگر به عنوان یک شغل یا راهی برای موفقیت در کسب و کارتان به دنبال یک کتاب بازاریابی اینترنتی خوب هستید، کتاب پربار “بازاریابی اجاره‌ای” (Permission Marketing) نوشته ست گودین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های بازاریابی این کتاب امروزه در شبکه‌های اجتماعی بزرگی چون فیسبوک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چطور در هزینه‌های بازاریابی کسب و کارمان صرفه‌جویی کنیم؟

یک روش موثر برای صاحبان کسب و کارها وجود دارد که در صرفه‌جویی بودجه بازاریابی آنها بسیار موثر است.   آن روش چیزی نیست جز استفاده از سامانه پیامکی. آیا درباره روش بازاریابی پیامکی اطلاعی دارید؟

هزینه‌های بازاریابی کسب و کار شما با توجه به حوزه‌ای که در آن قرار دارید، ممکن است با کسب و کارهای دیگر فرق داشته باشد، اما چیزی که در همه آنها مشترک است، کم هزینه بودن استفاده از بازاریابی پیامکی است. بازاریابی پیامکی با داشتن یک پنل اس ام اس یا پیامک به راحتی میسر می‌شود. شما با داشتن یک پنل پیامکی مناسب می‌توانید با مشتریان خود از این راه در ارتباط بوده و آنها را از رویدادها، جشنواره‌ها، تخفیف‌ها و… مرتبط با کسب وکارتان باخبر کنید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک