وبلاگ فراپیامک

هزینه تبلیغات پیامکی چقدر است؟

هزینه تبلیغات پیامکی

هزینه تبلیغات پیامکی چقدر است؟ بهترین پنل پیامک و ویژگی‌های آن را پیش از این مورد بررسی قرار دادیم و پیرامون مزایا و معایب بازاریابی پیامکی نیز صحبت کردیم. شرکت‌ها برای تضمین بقای خود همواره لازم است تا بودجه مشخصی را جهت بکارگیری انواع شیوه های تبلیغات اختصاص دهند. مسلم است که خرید پنل پیام کوتاه و استفاده از سامانه پیامک نیز هزینه‌های خاص خود را دارد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که هزینه خرید پنل اس ام اس چقدر است؟ چگونه می‌توان هزینه تبلیغات پیامکی را کاهش داد؟ تعرفه خرید پنل پیام کوتاه و ارسال پیامک انبوه بر اساس چه پارامترهایی مشخص می‌شود؟ چه میزان بودجه را صرف هزینه تبلیغات پیامکی کنیم؟ در ادامه، با آشنایی بیشتر با معیارهای موجود در این زمینه، ذهنی شفاف‌تر جهت یافتن پاسخ سوالات کسب می‌کنیم.

نه ارزان و نه گران! قیمت معقول را پیدا کنید!

هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت. این جمله تا حدودی صحیح است. اما تنها گران بودن یک محصول، دال بر بهتر بودن آن نیست. هزینه تبلیغات پیامکی صرف گران بودن آن، منجر به شناخت بهترین پنل پیامکی نمی‌شود. بلکه یک پنل پیامک مناسب آن است که در کنار امکانات خوب، قیمتی مناسب و عاقلانه داشته باشد. تعرفه هر شرکت با دیگری متفاوت است و قیمت‌ها نیز هر ساله دستخوش تحول می‌شوند. برخی شرکت‌ها گاهاً حاضر می‌شوند برای جذب مشتری بیشتر، سود خود را نادیده بگیرند. برخی دیگر نیز با ایجاد ارتباط مستقیم با اپراتورها موفق به کسب تعرفه مناسب‌تر می‌شوند. به همین دلیل لازم است که هزینه تبلیغات پیامکی را با توجه به بودجه و انتظارات خود از کیفیت کاری پنل مورد نظر انتخاب کنید. امکاناتی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، فاکتورهایی هستند که در تعیین قیمت جهت خرید پنل پیام کوتاه تاثیرگذارند.

امکانات بهترین پنل ارسال پیامک

طبیعی‌ست که اگر یک پنل اس ام اس دارای امکانات بیشتر و سیستمی حرفه‌ای‌تر باشد، قیمتی بالاتر برای آن در نظر گرفته خواهد شد. پنل های پیامکی ارائه‌شده توسط شرکت‌ها، مستلزم این است که تنوع سرویس‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند. هر کدام از بسته های پیامکی که در شرکت‌ها تهیه می‌شوند، مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند که قیمت پنل اس ام اس را مشخص می‌کنند. قیمت‌گذاری هر کدام از بسته های پیامکی با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های آن مشخص می‌شود. امکاناتی که در تعیین هزینه تبلیغات پیامکی دخیل هستند، در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند.

انواع روش های ارسال پیامک

روش های ارسال پیامک، اولین پارامترهایی هستند که در تعیین هزینه تبلیغات پیامکی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، در اولین قدم لازم است که بخش‌های متنوعی را در انواع مدل ارسال پیامک در بر داشته باشد. انواع روش‌ های ارسال پیامک به شرح ذیل هستند:

  • ارسال پیام کوتاه تکی
  • ارسال پیامک انبوه
  • ارسال پیامک از روی نقشه
  • ارسال پیامک به تفکیک جنسیت و سن
  • ارسال پیامک با تعیین کد پستی
  • ارسال پیامک از بانک شماره‌های تفکیک‌شده بر اساس موقعیت
  • ارسال پیامک بر حسب مشاغل و اصناف
  • ارسال پیامک هوشمند و زمان‌بندی شده

داشتن شیوه‌های مختلف در ارسال پیامک، یکی از پارامترهای مهمی است که در تعیین هزینه تبلیغات پیامکی موثر هستند. بهترین پنل ارسال پیامک می‌تواند انواع روش‌ های ارسال پیامک را شامل شود. بدین ترتیب خواهید توانست با توجه به بودجه خود، یک یا چند مورد از روش های ارسال را برای خود مشخص نمایید.

امکانات افزوده در پنل پیامکی

شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از پنل پیامک برای تبلیغات هستند، هر یک با توجه به سیاست‌های خود، به دنبال امکانات مختلف و متفاوتی می‌باشند. ممکن است شما به عنوان نمایندگی یک برند پوشاک قصد داشته باشید به مشتریان خود در ایام مشخصی از سال، پیامکی مبنی بر ارائه تخفیف ارسال نمایید. یا جهت سنجش کیفیت کار خود به دنبال نظرسنجی از مشتریان باشید. در حالت کلی، ماژول‌ها و امکانات زیر به عنوان فاکتورهایی عمل می‌کنند که در تعیین هزینه خرید پنل اس ام اس دخیل می‌باشند:

  • برگزاری نظرسنجی
  • انجام قرعه‌کشی
  • برگزاری مسابقات
  • ارائه نوبت
  • کد خوان
  • برگزاری آزمون
  • و …

هزینه پنل پیامکی با توجه به امکانات افزوده‌ای که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، نرخ‌های متفاوتی را شامل می‌شود. مسلم است که امکانات بیشتر مساوی است با هزینه بیشتر. هرچند لازم است شرکت‌ها شیوه‌ای را در نظر بگیرند تا مشتریان آنان بتوانند با هزینه‌ای کمتر، از امکانات بیشتر برخوردار گردند.

وب سرویس یا API

وب سرویس پیامکی امکان دریافت و ارسال پیام کوتاه را از پلتفرم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف به وجود می‌آورد. حتماً برایتان پیش آمده است که هنگام ثبت‌نام در یک سایت یا خرید بلیط اتوبوس یا استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، پیامکی جهت تائید ثبت‌نام دریافت کرده باشید. این همان چیزیست که از طریق API یا وب سرویس های پیامکی انجام می‌شود. وب سرویس این اجازه را می‌دهد تا به سادگی و با چندین خط کدنویسی، وب‌سایت یا نرم‌افزار خود را به سامانه پیامک متصل کرده و در زمان‌های مقرر، پیامک‌های خود را ارسال، دریافت و مدیریت نمایید. مجهز کردن وب‌سایت به وب سرویس، شامل هزینه‌های مجزایی برای برنامه نویسی هستند که در تعیین هزینه تبلیغات و قیمت خرید پنل پیام کوتاه دخیل می‌باشند.

تعرفه پنل پیامکی

با استناد به مطالب ارائه شده متوجه شدیم که تعرفه های ارسال پیامک با توجه به متغیرهایی که برای آنها تعریف می‌شوند، هزینه‌های مختلفی را در بر خواهند داشت. در آخر لازم است بگوئیم که ارسال پیامک به تعداد زیاد و در حجم بالا، مستلزم آن است که هزینه‌هایی کمتر برای مصرف‌کننده ایجاد نماید. در نهایت، با کمی تحقیق و جستجو خواهید توانست پنل پیامکی متناسب با نیاز و بودجه خود را بیابید تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود دریافت نمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک