وبلاگ فراپیامک

وب سرویس پیامک php

وب سرویس پیامک php

وب سرویس پیامک PHP

تصویری از وب سرویس پیامک php
وب سرویس پیامک php

وب سرویس پیامک PHP این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از یک قطعه کد که با زبان PHP نوشته شده، اقدام به ارسال اس ام اس برای مشتریان خود نمایید. علاوه بر این کدها، شما می‌توانید ارسال پیامک را با استفاده از افزونه ها انجام دهید. امروزه، زبان برنامه نویسی PHP به یکی از زبان ‌های بسیار پرکاربرد در برنامه‌نویسی و همچنین، توسعه وب PHP مبدل گردیده است.

برخلاف تمامی اختلاف ‌نظرهایی که در زمینه PHP وجود دارد، این زبان برنامه‌نویسی همچنان جزو ده زبان پرکاربرد جهان محسوب می‌شود و تا به امروز نیز طرفدارهای خاص خود را داشته و دارد. از جمله دلایلی که موجب محبوبیت این زبان برنامه نویسی وب شده، می‌توان به قابلیت بالای PHP جهت استفاده نمودن در سمت سرور، سازگار بودن با انواع پایگاه داده‌ موجود، قابلیت بکارگیری در سیستم‌ های مدیریت محتوای متن ‌باز قدرتمند و محبوبی مانند whmcs، وردپرس و همچنین، سادگی در syntax و کم هزینه بودن آن اشاره داشت.

 

از سوی دیگر، حتی وجود فریم ورک ‌های پرقدرت و محبوبی همانند لاراول که از PHP سورس دریافت می‌کنند نیز موجب شده تا طرفداران و توسعه دهندگان‌ بسیار زیادی را به خود جذب نماید. گفتنی است که در اغلب سامانه های پیامکی سرویسی تحت عنوان WEB API ارائه داده می‌شود تا کاربران و توسعه دهندگان با کمک آن قادر باشند قابلیت ارسال پیامک را به پروژه‌های خود اضافه نمایند. لازم به ذکر است در این سامانه همواره سعی می‌شود تا راحتی کار برای کاربران PHP فراهم شود.

برخی از امکانات همانند افزونه های متن باز، گیت هاب، نمونه کدهای آماده‌ procedural و … همگی موجب می‌شوند زمانی یک توسعه دهنده قصد داشته باشد به پروژه مدنظرش قابلیت ارسال اس ام اس را اضافه نماید، بتواند با کم ترین میزان دردسر و پیچیدگی ممکن مواجه شود و در کوتاه‌ ترین زمان از این قسمت با موفقیت عبور نماید.

در حقیقت، این نوع وب سرویس پیامک و یا هر گونه وب سرویس دیگری، بهترین روش جهت متصل شدن به سامانه پیام کوتاه از طریق وب سایت و یا نرم افزار خودتان می‌باشد. امکانات بسیار زیاد در کنار استاندارد بودن زبان، راحتی و سهولت استفاده و همچنین، امنیت و سرعت عمل بسیار بالا از جمله مزایایی است که می‌تواند شما را برای استفاده از وب سرویس PHP ترغیب کند. گفتنی است که بیشتر سامانه های پیامکی دارای وب سرویس پیامک PHP می باشند که یک وب سرویس بسیار قدرتمند و کامل می باشد و قادر است کلیه دسترسی های لازم را جهت انجام امور پیامکی، در اختیار کاربران قرار دهد.

از جمله مواردی که امروزه وب سرویس سامانه های پیامکی از آن ها پشتیبانی می‌کنند، وب سرویس ارسال و دریافت پیامک، وب سرویس ارسال تیکت، وب سرویس مدیریت کاربران و همچنین، وب سرویس دفترچه تلفن است که هر یک از این موارد حاوی چند بخش جداگانه می‌باشد. باید گفت که در سامانه های پیامکی هم راهنمای کامل استفاده از این وب سرویس قرار گرفته شده است و هم کدهای نمونه نوشته شده با زبان های مختلف برنامه نویسی قرار گرفته است؛ به عنوان مثال، وب سرویس پیامک PHP دارای نمونه کدهای نوشته شده به زبان PHP می‌باشد که کاربران در صورت نیاز می‌توانند آن ها را در پروژه های خود استفاده کنند.

زبان برنامه نویسی PHP

تصویری از زبان برنامه نویسی PHP
زبان برنامه نویسی PHP

PHP مخفف کلمات PHP Hypertext Preprocessor می‌باشد که در واقع یک زبان برنامه نویسی یا اسکریپت نویسی اپن سورس است. منظور از اپن سورس این است که استفاده از PHP کاملا رایگان بوده و شما هیچ گونه هزینه ‌ای جهت کار با آن پرداخت نخواهید کرد. کدهای PHP بایستی بر روی یک سرور اجرا شوند، حال این سرور می‌تواند سروری واقعی باشد و یا این که یک سرور موجود در کامپیوتر شما، با کمک نرم افزارهایی مانند زمپ یا ومپ باشد که در بسیاری از سایت های بزرگ دنیا استفاده شده و کاربردی جهانی دارد.

پنل پیامک PHP

پنل پیامک PHP
ویژگی پنل پیامک PHP

وب سرویس سامانه های پیامکی، به شما کمک می‌کنند تا از طریق سایت و یا نرم افزار خود بتوانید ارسال پیامک را انجام دهید، به بیانی دیگر، وب سرویس ها برنامه هایی می‌باشند که فقط تحت وب قابل دسترس هستند و به مبادله داده ها با دیگر برنامه های کاربردی می‌پردازند. وب سرویس برای برنامه نویسان و طراحان وب کاربردهای زیادی را دارا هستند و کاربرد عام ندارد.

اساس کار کلیه وب سرویس ها طبق تولید و ارسال پیامک طراحی شده است و این بدان معناست که آن ها بنا به درخواست کاربران یا کلاینت ها، به آن ها پاسخ می‌دهند. در آخر این که تمامی وب سرویس ها از جمله وب سرویس پیامک PHP برای طراحان و برنامه نویسان این امکان را ایجاد می‌کنند که قادر باشند به طور آنلاین پیامک ارسال نمایند.

ارزشمندترین هدف کاربر، ارسال پیامک‌ ها

در استفاده از API جهت ارسال از خط اختصاصی پنل پیامک، همیشه یک مشکل وجود داشته و آن هم ارسال نشدن اس ام اس به لیست سیاه مخابرات بوده است. در حال حاضر، با پیشرفت تجارت در بستر شبکه، قسمت اعظمی از کسب ‌و کارهای اینترنتی ارسال اس ام اس را به عنوان یک ابزار جهت ارتباط با مشتریان انتخاب نموده‌اند؛ اما با وجود مشکلی مثل لیست سیاه مخابرات، ارسال بیشتر پیامک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد. بنابراین، سامانه های پیامکی در کنار راه‌ حل هایی همچون خریداری خطوط خدماتی، به مشتریان روش وب ‌سرویس خدماتی- اشتراکی را توصیه می‌کنند.

جمله آخر این که نمونه کد PHP با توجه به این که سیستم های مدیریت محتوا مختلفی از جمله جوملا، وردپرس، جوم شاپینگ و … وجود دارند، یکی از پراستفاده‌ترین و پرکاربردترین نمونه کدهای ارسال اس ام اس می‌باشد و بخش اعظمی از کاربران که قصد ارسال پیامک های خاص را به مشتریانشان دارند، تمایل به استفاده از آن ها را دارند که تحت نام وب سرویس پیامک PHP در سامانه های پیامک، قرار گرفته‌اند.

با این وجود، ذکر این نکته مهم ضروری است که ماژول های آماده و از پیش تعریف شده برای وردپرس و جوملا و … در سامانه های پیامکی و در قسمت افزونه های پیامکی آماده و قابل دانلود هستند و در صورتی که شما نیاز متمایز و خاصی نداشته باشید، به راحتی قادر خواهید بود که از همین افزونه های پیامکی آماده استفاده کنید و بدون هیچ گونه مشکلی آن ها را بکار گیرید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک