وبلاگ فراپیامک

وب سرویس پیامک asp

تویری از وب سرویس پیامک asp

وب سرویس پیامک ASP

وب سرویس پیامک ASP
وب سرویس پیامک ASP

وب سرویس پیام کوتاه موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به شرح آن بپردازیم. موضوعی که امروزه نمی‌توان آن را انکار کرد، این است که استفاده از پیام کوتاه در بسیاری از برنامه ها از قبیل برنامه‌هایی که تحت وب هستند، در بسیاری از وب سایت ها و در اکثر اپلیکیشن های موبایل، در حال رواج است.

گفتنی است که وب سرویس برای طراحان وب سایت و همچنین، برنامه نویسان کاربردهای زیادی دارد؛ به گونه‌ای که به آن ها کمک می‌کند تا بتوانند پیامک های موردنظر خود را به راحتی برای مشتریانشان ارسال نمایند. از جمله اساسی ترین و مهم ترین کاربردها و مزیت های پنل پیامک تحت وب، امکان اتصال دادن آن به انواع نرم افزارهای خارجی می‌باشد.

کاربرد بیان‌شده در بالا این امکان را می‌دهد که سایر نرم افزار های کاربردی بتوانند در شرایط گوناگون، پیامک ارسال کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت برای بسیاری از سایت ها و نرم افزارها بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید یک برنامه تحت وب در اختیار دارید و قصد دارید از آن به منظور ارسال پیامک استفاده کنید و پیامک های خود را به مشتریانتان ارسال کنید.

گفتنی است که در این شرایط چنانچه شما تمایل داشته باشید، به شکل اتوماتیک پیام تبریک و… را به مخاطبینتان ارسال کنید، تنها نیاز است از طریق وب سرویس این قابلیت را در برنامه خود جای دهید، به شکلی که از طریق وب سرویس به سرور خدمات پیامک اتصال یافته و نسبت به ارسال پیامک اقدام نمایید.

پنل اس ام اس ASP چیست؟

تصویری از پنل اس ام اس ASP چیست؟
پنل اس ام اس ASP

مناسب ترین شیوه جهت اتصال یافتن به سامانه پیام کوتاه از طریق وب سایت یا نرم افزار، بهره‌گیری از وب سرویس می‌باشد. قابلیت های بسیار زیاد و متنوعی همچون استاندارد بودن زبان، راحتی در استفاده نمودن، امنیت بالا در کنار سرعت عمل بالا از جمله مزایا و دلایلی می‌باشد که می‌تواند منجر به تشویق افراد در استفاده نمودن از وب سرویس گردد.

سامانه پیام کوتاه شما بایستی از یک وب سرویس قدرتمند و در عین حال کامل برخوردار باشد تا قادر باشد کلیه دسترسی های مورد نیاز جهت انجام امور پیامکی را در اختیارتان قرار دهد. از مواردی که وب سرویس های سامانه های پیامکی امروزی می‌توانند از آن ها پشتیبانی کنند، می‌توان به مواردی همچون وب سرویس دفترچه تلفن، وب سرویس تیکت، وب سرویس ارسال و دریافت پیامک، وب سرویس مدیریت کاربران و … اشاره داشت. گفتنی است که هر کدام از موارد بیان شده خود به تنهایی شامل چندین بخش جداگانه دیگر نیز می باشند.

توصیه می شود از سامانه پیام کوتاهی استفاده کنید که علاوه بر راهنمای استفاده از وب سرویس، یک سری کد نمونه برای انواع زبان برنامه نویسی در اختیارتان قرار دهد تا در مواقع لزوم قادر باشید در پروژه هایتان از آن ها استفاده کنید.

مهم ترین کاربردهای وب سرویس پیامک

تصویری از کاربرد وب سرویس پیامک
کاربردهای وب سرویس پیامک
  • استفاده نمودن در اکثر نرم افزارهای حسابداری: افراد با بهره گیری از نرم افزارهای مالی قادر خواهند بود گزارشات یا پیغام های مهم را پیامک نمایند، به عنوان مثال، میزان بدهی افراد به شکل خودکار پیامک شود، مقدار فروش و سود روزانه برای مدیران پیامک گردد، قبل از موعد چک یک پیامک اطلاع رسانی برای افراد ارسال گردد و …
  • استفاده در CMS ها: وردپرس، جوملا و … از جمله cms هایی هستند که برای طراحی انواع وب سایت ها می‌توان از آن ها استفاده کرد. CMS ها قابلیت اتصال به سامانه پیامک را دارند و می‌توانند با ارسال و دریافت پیام کوتاه، امکانات زیادی را برای شما دربر داشته باشند. از جمله این فواید می‌توان به مواردی همچون ساخت خبرنامه پیامکی، جمع‌آوری شماره موبایل مخاطبین وب سایت و ارسال پیامک به آن ها، پیامک کردن آخرین اخبار وب سایت و … اشاره نمود.
  • استفاده در CRM ها: یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که پیامک دارد، استفاده از آن در سیستم های مدیریت روابط مشتریان است. افراد قادر هستند برخی از ارتباطات درون نرم افزار را به مشتری پیامک نمایند. به عنوان مثال، چنانچه مشتری اقدام به سفارش یک محصول کند، شما این امکان را خواهید داشت که در حین ثبت سفارش وی، پیامکی با این مضمون “سفارش شما ثبت گردید”، ارسال نمایید.

گفتنی است که این عملیات توسط وب سرویس انجام می‌گیرد، پس ارسال پیامک به شکل خودکار و با کمک نرم افزار انجام می‌شود، بعد از آن که سفارش مشتری آماده شد، می‌توانید یک پیامک دیگر با این مضمون که “سفارش شما آماده ارسال می‌باشد” نیز ارسال کنید و پس از آن که کالا برای مشتری موردنظر ارسال گردید، این پیامک را ارسال کنید که “سفارش موردنظر شما با کد پیگیری X توسط پست در تاریخ Y ارسال شد”.

  • استفاده از وب سرویس در دستگاه های حضور و غیاب: پس از آن که مراحل حضور و غیاب پرسنل ثبت گردید، دستگاه قادر است به سامانه پیامک متصل گردد و ساعات ثبت شده حضور و غیاب پرسنل را به صورت پیامک اعلام نماید و یا این که اگر کارمندی دیر به محل کار خود مراجعه کرد، هشداری به مدیر عامل یا مدیر اداری ارسال شود. از دیگر استفاده های وب سرویس در دستگاه های حضور و غیاب به این صورت است که چنانچه دانش آموزی دیرتر از موعد مقرر به مدرسه مراجعه کرد و یا این که غیبت داشت، از طریق پیامک به والدین وی اطلاع رسانی شود و … .
  • استفاده در فروشگاه های اینترنتی: افراد قادر خواهند بود با اتصال فروشگاه موردنظر خود به پیامک، پس از انجام عملیاتی همچون ثبت سفارش یا ارسال سفارش و …، پیامکی را به مشتریان ارسال کنند تا با این کار آن ها را در جریان امور سفارش قرار دهند.
  • اتصال نمودن نرم افزارها به پیامک: افراد قادر خواهند بود هر گونه نرم افزاری را به وب سرویس اتصال دهند و از ارسال پیام کوتاه استفاده های متعددی داشته باشند، به عنوان مثال، انواع نظرسنجی و مسابقات متنوعی را در وب سایت خود برگزار کنند، یا این که خبرنامه های پیامکی بسازند و … .
4 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک