وبلاگ فراپیامک

وب سرویس پیامک رایگان

وب سرویس پیامک رایگان

در عصر امروز که عصر فضای آنلاین است، وب سرویس پیامک رایگان، کاربردهای زیادی در بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف دارد. با گذشت زمان اینترنت نقش پررنگ تری را در زندگی انسان ها ایفا می‌کند و بی‌شک بیشتر افراد تاکنون برای یک بار هم که شده تجربه خرید اینترنتی را داشته‌اند و با پیامک ‌های تبلیغاتی که بر روی گوشی همراه ارسال می‌شود، آشنا هستند.

بله درست حدس زدید، کلیه فروشگاه‌ های اینترنتی موجود، قابلیت اتصال به سامانه‌ های ارسال پیام کوتاه را دارا هستند. گفتنی است که وظایفی از قبیل اطلاع رسانی و ارسال کد ثبت نام در وب سایت، رسید خرید و ارسال دیگر اطلاعات برای مشتری، بر عهده وب سرویس سامانه پیامک می‌باشد. در صورتی که شما نیز صاحب وب سایت یا فروشگاه اینترنتی هستید، این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از وب ‌سرویس پنل‌ پیامک استفاده نمایید.

کار کردن با وب‌ سرویس پیامک رایگان کار بسیار ساده ای است و نیاز به هیچ گونه تخصص و دانش خاصی ندارد. جهت استفاده از وب سرویس، مشتری در وهله اول باید وارد سایت مربوطه شود، سپس، اقدام به ثبت نام کند و اطلاعاتی از جمله نام، شماره تلفن، آدرس و … را وارد می‌کند (لازم به ذکر است که این اطلاعات به شکل اتوماتیک در سامانه پیامکی سایت موردنظر ثبت می‌شوند)، از این مرحله به بعد کلیه کارها بر عهده وب‌ سرویس سامانه پیام کوتاه می‌باشد. گفتنی است که وب سرویس پیامک به طور اتوماتیک و خودکار به شماره موبایل مشتری، پیامک ارسال می‌‌کند و کد فعالسازی ثبت نام، رسید ثبت سفارش و هر آنچه که نیاز باشد را در اختیار او قرار می‌دهد.

وب سرویس به چه معناست؟

تصویری از وب سرویس
وب سرویس

در واقع، وب سرویس ‌ها برنامه‌ های تحت وب می‌باشند و انتقال و مبادله داده با دیگر برنامه‌ های کاربردی را از طریق پروتکل‌ های استاندارد، انجام می‌دهند. وب سرویس ای پی آی، کاربردهای بسیار زیادی را برای برنامه نویسان و طراحان سایت دارد از جمله مهم ترین آن ها این است که به آن ها کمک می‌کند تا بتوانند پیامک های موردنظرشان را با کمک خط خریداری شده به راحتی ارسال و دریافت کنند.

گاهی این وب سرویس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید سایت و یا نرم افزار خود را با کمک چند خط کدنویسی به سامانه متصل نموده و پیامک های مدنظرتان را ارسال یا دریافت کنید. شما همچنین، با کمک وب سرویس قادر خواهید بود ارتباطی دو طرفه و در عین حال هوشمندی را با کلیه کاربران سایت یا نرم افزارتان برقرار نمایید.

به این شکل، سیستم شما با در نظر گرفتن نیازتان قادر خواهد بود از طریق سامانه، پیامک ارسال نماید یا از سامانه پیامک تحویل بگیرد و آن ها را تحلیل کند، به مدیریت پیامک‌ های قبلی بپردازد و …

شیوه های متصل شدن به وب سرویس پیامکی

راه های متصل شدن به وب سرویس پیامکی
شیوه های متصل شدن به وب سرویس پیامکی

جهت متصل شدن به وب سرویس پیامکی می‌توان از دو روش بیان شده در زیر استفاده کنید:

روش اول: وب سرویس REST اولین شیوه جهت متصل شدن به وب سرویس پیام کوتاه می‌باشد. این نوع از اتصال در واقع یک سبک از معماری وب می‌باشد که جهت ارائه نمودن API ها و همچنین، سرویس های عمومی بر روی بستر اینترنت با کمک فرآیندHTTP به کار گرفته می‌شود.

روش دوم: وب سرویس SOAP روش دیگری است که می‌توان برای اتصال شدن به وب سرویس پیامک از آن استفاده کرد. در حقیقت، وب سرویس SOAP یک نوع فرآیند انتقال پیام می‌باشد که اجازه تعامل و مبادله پیام را به برنامه هایی می‌دهد که به صورت جداگانه بر روی سیستم قرار دارند.

وب سرویس پیامک چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد های وب سرویس پیام کوتاه
کاربرد وب سرویس پیامک
  • استفاده از وب سرویس پیامک در CMS ها: همانطور که می‌دانید CMS های متنوعی مثل وردپرس و جوملا جهت طراحی نمودن سایت فروشگاهی و … ارائه می‎شود. شما قادر خواهید بود CMS موردنظرتان را به سامانه پیامک متصل کنید و از این قابلیت یعنی همان ارسال و دریافت پیامک، بهره‌مند شوید. به عنوان مثال خبرنامه پیامکی ایجاد نمایید و …
  • بکارگیری وب سرویس در پرتال های آنلاین شرکت ها: از جمله کاربردهای اساسی پیامک، استفاده در سیستم های مدیریت روابط مشتریان است. شما این امکان را خواهید داشت که اکثر ارتباطات داخل نرم افزار را به مشتری پیامک نمایید. برای مثال، در صورتی که مشتری شما محصولی را سفارش دهد، شما قادر هستید در حین سفارش یک پیامک ارسال نمایید و اعلام کنید که “سفارش شما ثبت شد”.
  • استفاده از وب سرویس در دستگاه های حضور و غیاب: بعد از ثبت نمودن حضور و غیاب پرسنل، دستگاه این توانایی را دارد که به پیامک متصل باشد و ساعت ثبت شده را به پرسنل اعلام نماید یا چنانچه یک کارمند با تاخیر در محل کار حاضر باشد، هشداری را به مدیر عامل ارسال کند و یا این که با پایان رسیدن ماه، ساعت کارکرد پرسنل برایشان پیامک شود، مثال دیگر این که اگر این دستگاه ها در مدارس استفاده شود، می‌توان کاری کرد که یک پیامک در صورت دیر آمدن یا غیبت دانش آموز، برای والدین وی ارسال شود.
  • بکار بردن وب سرویس در فروشگاه های اینترنتی: گفتنی است که در فروشگاه های اینترنتی شما این امکان را دارید که با متصل نمودن فروشگاه به وب سرویس پیامک، پس از ثبت نمودن سفارش، ارسال سفارش و … پیامکی را به مشتریان ارسال کنید و آن ها را در جریان امور سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن، قرار دهید.
  • متصل نمودن سایر نرم افزارها به پیامک: یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه این است که شما می‌توانید هر گونه نرم افزاری را به وب سرویس متصل نمایید و استفاده های متفاوتی را از این ارسال پیام کوتاه داشته باشید؛ به عنوان مثال می‌توانید انواع نظرسنجی و یا مسابقات را در وب سایت خود برگزار کنید، خبرنامه های پیامکی را ایجاد کرده و یا هر نوع عملیات دیگر را پیامک کنید.

قابل ذکر است که استفاده از وب سرویس پس از خریداری پنل پیامک از یک شرکت پیامکی معتبر، به صورت رایگان مقدور می‌باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک