وبلاگ فراپیامک

نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی

نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی

نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی

از کاربردهای مهم سامانه پیامکی در جهت کسب و کارها، انجام تبلیغات برای برندسازی است. مشتریان در هر صنفی، بیشتر ترجیح می‌دهند که از برندهای مشهور و معروف خرید کنند. پس کسب و کارها در برند سازی باید با یکدیگر رقابت کنند. در این میان، به ابزاری نیاز است تا بتوانند برند خود را معرفی کنند و به عبارتی، برندسازی کنند. یکی از این ابزارها که نقش مهمی در برندسازی کسب و کارها دارد، استفاده از پنل اس ام اس است. در این مطلب درباره نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی خواهیم خواند.

برندسازی چیست؟

برندسازی
برندینگ

بهتر است ابتدا قبل از پرداختن به مبحث نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی درباره خود برندسازی بدانیم. به طور کلی، برند، یک واژه یا یک نماد و یا یک تصویر از محصولی است که از دیگر رقبا متمایز است. در برندسازی شما نام برند خود را برای مشتریان و مخاطبین معنا می‌کنید. برندسازی برای رسیدن به معروفیت و مشهور شدن است و به مسیر معرفی برند در یک کسب و کار، برندینگ گفته می‌شود.

برند شدن یک شبه امکان پذیر نیست و برای معروفیت و مشهور شدن باید به طور مستمر و مداوم تبلیغات هدفمند و موثری انجام داد. برندینگ تاثیر بسیار زیادی در کسب و کارها دارد و برای تمامی شرکت ها و بیزینس ها لازم و ضروری است. برندینگ باعث آگاهی و توجه بیشتر به کسب و کار می‌شود.

یکی از راه های برندسازی و برندینگ از طریق اس ام اس تبلیغاتی است. نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی بسیار پررنگ است و از کم هزینه ترین روش ها به شمار می‌آید و برندسازی موثر از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی به راحتی میسر می‌شود.

کاربر پنل پیامکی در برندینگ چیست؟

کاربرد پنل پیامکی در برندینگ
پنل پیامکی در برندینگ

با توجه به آمارهای موجود، تقزیبا ۹۸ درصد از پیامک های تبلیغاتی توسط کاربران خوانده می‌شوند. این میزان بازدهی در بین سایر روش های تبلیغاتی بسیار پربازده است.

نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی با توجه به بازدهی پیامک های تبلیغاتی قابل توجه بوده، اما باید دقت کرد که هر محصولی برای همه مخاطبان در هر قشر و سنی، جذاب نخواهد بود. پس اگر تلاش شود که همه آن ها جذب محصول شما شوند، کاملا بیهوده است. تبلیغات در برندینگ و محصول شما باید با توجه به جامعه هدف صورت گیرد تا بازخورد قابل توجهی از تبلیغات داشته باشید. سامانه پیامکی دارای امکانات ویژه‌ای است که سایر روش های تبلیغاتی از وجود آن بی‌بهره هستند.

سایر روش های تبلیغاتی عمومیت دارند، اما امکاناتی که در سامانه پیامکی وجود دارد، به کاربر این اجازه را می‌دهد که ارسال پیامک تبلیغاتی را با فیلترهای گوناگون، تفکیک و جداسازی کنند.

با توجه به تفکیک سازی در ارسال پیامک تبلیغاتی می‌توان ارسال اس ام اس را بر اساس ارسال منطقه ای پیامک، ارسال سن و جنسیت و ارسال مشاغل انجام داد. با هدف گیری مخاطبان و حذف مشتریان و کاربران متفرقه، در هزینه های تبلیغاتی صرفه جویی به عمل می‌آید.

کاربران سامانه پیام کوتاه می‌توانند برندسازی خود را در قالب پیام کوتاه متنی به مشتریان ارسال نمایند. اگر به دنبال راهی در جهت برندسازی و یا برندینگ محصولات خود هستید، از نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی غافل نشوید.

مزایای پیامک تبلیغاتی در برندسازی

از مزایای هدفمند پیامک تبلیغاتی در برند سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدفمند و کاربردی بودن
  • هزینه تبلیغات کم
  • دارای عملکرد بالا در نتیجه بخشی و اثربخشی
  • دارای جامعه آماری بسیار بالا
  • صرف جویی در وقت و زمان تبلیغات

مراحل برندسازی با ارسال پیامک

برندسازی چیست؟
مراحل برندسازی با ارسال پیامک

با توجه به تجربه و بررسی های انجام شده، دفعات ارسال پیامک نقش بسیار تاثیرگذاری در به خاطر سپردن برند و محصولات در ذهن کاربران و مخاطبان خواهد داشت. مراحل برندسازی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی دارای سه مرحله است:

  • مرحله معرفی محصول و یا خدمات

در این مرحله، بر طبق نوع کالا و خدمات،  ارسال اس ام اس تبلیغاتی به جامعه هدف می‌شود؛ در این مرحله، بازخوردها و پاسخ ها از سوی مخاطبین بررسی می‌گردد.

  • مرحله یادآوری محصول و یا خدمات

انجام این مرحله در حدود ۴ تا ۵ روز بعد از ارسال پیامک اول صورت می‌گیرد. متن پیامک ارسالی نباید زیاد تغییر کند و در عین حال، بدون تغییر هم نباشد. مخاطبین شما با دیدن این پیامک، شما را به خاطر آورده و گامی بزرگ در برندسازی صورت می‌گیرد.

  • مرحله تثبیت محصول یا خدمات

در این مرحله برای ارسال پیامک باید ۱۰ روز از ارسال پبامکتان در مرحله دوم گذشته باشد. نتیجه در این مرحله، تثبیت محصول یا خدمات شما در ذهن مشتریان است. اگر مخاطبتان به محصول شما و یا خدماتتان نیاز داشته باشد، برند شما از انتخاب های اول وی خواهد بود. برای اینکه برند شما بیشتر در ذهن مخاطبین تثبیت شود، توصیه می‌گردد که هر ماه یکبار اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی نمایید تا موثر بودن نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی را مشاهده کنید.

نکته: پس از آنکه پیامک های شما برای مشتریان ارسال می‌شود، بازخوردی از مشتریان خواهید داشت. این افراد مشتریان بالقوه شما هستند. باید بانکی از شماره این مشتریان بالقوه تهیه کرده تا در شرایط ویژه و یا تخفیفات ویژه برایشان ارسال پیامک بدون محدودیت انجام دهید.

سخن آخر

مورد بسیار مهم در برندینگ با ارسال اس ام اس، متن تبلیغاتی شما است که می‌تواند در تاثیرگذاری پیامک تبلیغاتی در برندسازی نقش ایفا کند. پس حتما باید یک متن جذاب که دارای مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا است و در آن، راه های ارتباط با شما ذکر شده، تهیه کنید. متن جذاب تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت برندینگ شما خواهد شد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک