وبلاگ فراپیامک

مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ

مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ

در این مطلب، به مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم تا به مزیت بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ پی ببریم و به این نتیجه خواهیم رسید که بازدهی بازاریابی پیامکی بسیار بیشتر از ایمیل مارکتینگ است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی موفق
بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ، روشی بسیار کم‌هزینه است که در نهایت، جذب مشتری و مخاطب بالایی دارد. بسیاری از کسب و کارها برای افزایش فروش و یا معرفی محصول و خدماتشان از اس ام اس مارکتینگ استفاده می‌کنند. اما اجرای صحیح و اصولی استفاده از بازاریابی پیامکی نیز، در دسترسی به نتایج قابل قبول و موفقیت‌آمیز نقش بسیار زیادی دارد.

برای بازخورد مثبت از بازاریابی پیامکی باید آگاهی درست از اصول تبلیغاتی با پنل اس ام اس را داشت. اگر اطلاعات درست از نحوه استفاده بازاریابی پیامکی نداشته باشید، ممکن است حتی به شما صدمه نیز وارد کند. از میان تمامی روش های تبلیغاتی، استفاده از پنل اس ام اس مزیت های بیشتری دارد. از این مزیت ها به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • میزان دسترسی بسیار مخاطبان و مشتریان
  • امکان بررسی و مشاهده پیام توسط کاربران
  • کم هزینه بودن

برای آنکه مخاطبین و مشتریان بدون خواندن پیامک، آن را حذف نکنند، باید اجرای صحیحی از بازاریابی پیامکی داشت تا نتایج مثبت و موفقیت آمیزی کسب گردد. در ادامه مطلب با مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ همراه باشید.

همچنین، اگر قصد برند سازی برای کسب و کار خود را دارید حتما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “نقش پیامک تبلیغاتی در برند سازی” را مطالعه بفرمایید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

از روش های دیگر در بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است. کسب و کارهای بسیاری هستند که از این روش استفاده می‌کنند. در ایمیل مارکتینگ، مخاطبان از قبل، انتخاب شده و تنظیم ایمیل ها بر اساس جذب مخاطب و مشتریان صورت می‌گیرد.

برای اجرای طرح ایمیل مارکتینگ باید لیستی از ایمیل مخاطبین تهیه شود. در مرحله بعدی، ایمیل ها در ارتباط با کسب و کارها برای مخاطبین تنظیم شده و ارسال می‌گردد. اگر اصول تبلیغات با ایمیل مارکتینگ، خیلی خوب اجرا گردد، یک سوم مخاطبین هدف، جذب می‌شوند و تمایل به استفاده از سرویس و خدمات پیدا خواهند کرد.

از مزیت های استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توان به این مورد اشاره داشت که در ایمیل مارکتینگ در هر زمان از شبانه‌روز می‌توان ایمیل تبلیغاتی ارسال کرد تا مخاطبین در هر زمان که تمایل داشته باشند، آن را بخوانند. دیگر مزیت این روش این است که در ارسال متن و حجم تبلیغاتی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و حتی از تصاویر و ویدئو نیز می‌تواند بهره برد؛ پس، ایمیل مارکتینگ نیز می‌تواند در دسته تبلیغات دیجیتالی موفق قرار بگیرد.

مزیت استفاده از بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ

مزیت بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ
مزیت استفاده از بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ

اما در مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ می‌توان گفت که برای ارسال و دریافت ایمیل تبلیغاتی باید به اینترنت دسترسی داشت؛ در صورتی که دریافت و ارسال پیامک تبلیغاتی نیازی به اینترنت ندارد.

ابزار دریافت اس ام اس تبلیغاتی در دسترس همه افراد بوده و فقط یک تلفن همراه است. ارسال اس ام اس بسیار راحت و آسان است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. دریافت اس ام اس نیاز به دانش و مهارت و سواد خاصی هم ندارد؛ اما برای دریافت ایمیل، علاوه بر اتصال به اینترنت باید سواد استفاده از آن را نیز داشت و نرم افزار دریافت ایمیل نیز موجود باشد.

ماهیت برخی از کسب و کارها و تجارت ها، اینترنتی نیست و بهتر است خیلی سریع در دسترس همه افراد در همه مناطق و شهرها قرار بگیرد. پس در مقایسه بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از پنل اس ام اس در تبلیغات بسیار آسانتر و موفقیت آمیزتر خواهد بود.

از مهم ترین مزیت های بازاریابی پیامکی در مقایسه با ایمیل مارکتینگ می‌توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی پیامکی برای تمامی کسب و کارها کاربرد دارد. دارای ابعاد وسیعتر و گسترده‌تری در جذب مخاطب است.
  • افرادی که پیامک های تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند، چیزی بالغ بر ۹۰% است. پس میزان دسترسی مخاطبان به اس ام اس تبلیغاتی بسیار زیاد است.
  • در بازاریابی پیامکی چیزی تحت عنوان امکان قرار گرفتن ایمیل ارسالی در پوشه اسپم و در آخر، حذف ایمیل به وسیله مخاطبان وجود ندارد.
  • اس ام اس مارکتینگ روشی سریع و فراگیر برای اطلاع رسانی و جذب مشتری است.

بازاریابی پیامکی موفق با فراپیامک

بازاریابی پیامکی موفق
بازاریابی پیامکی موفق با فراپیامک

ممکن است به تصور برخی افراد، اس ام اس مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک باشد، اما این کاملا اشتباه است! واقعیت این است که کسب و کارهای بزرگ برای رسیدن به موفقیت بیشتر و اهداف گوناگون از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند. با ارسال اس ام اس تبلیغاتی می‌توان اعلام فروش ویژه و تخفیفات خاص و جذب مخاطب و مشتریان جدید را داشت.

فراپیامک به عنوان شرکتی بزرگ و فعال در زمینه خدمات بازاریابی پیامکی، پنل ها و بسته‌های مختلفی را عرضه می‌دارد. با بانک اطلاعاتی فراپیامک می‌توانید از قشرهای گوناگون در مناطق و شهرهای مختلف، لیست مخاطبین تهیه نمایید و بازاریابی پیامکی را به صورت هدفمند داشته باشید. با انتخاب پنل پیامکی فراپیامک تجربه موفقی را در بازاریابی پیامکی کسب خواهید کرد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک