وبلاگ فراپیامک

اصول و قواعد مشتری مداری پیامکی

درباره اصول و قواعد مشتری مداری پیامکی

امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که در تمامی کسب و کارها باید به آن توجه شود، اصول و قواعد مشتری مداری برای جذب مشتری می‌باشد؛ چرا که هر چه رضایت مشتری از خدمات شما بیشتر باشد، پیشرفت زیادی در کسب و کار خود خواهید داشت. به همین علت، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصول مشتری مداری پیامکی آشنا کنیم. حتما توجه داشته باشید که وظیفه شما تنها ارائه خدمات و یا فروش محصول نبوده و باید حتما از طریق روش هایی مانند استفاده از پنل پیامک، اقدام به پیگیری رضایت مشتریان خود کنید.

در ادامه با ما باشید تا شما را به صورت تخصصی‌تر با اصول و قواعد مشتری مداری پیامکی آشنا کنیم.

جلب رضایت مشتریان با اصول مشتری مداری پیامکی چگونه میسر می‌شود؟

از عوامل مهم در مشتری مداری پیامکی این است که اعتماد مشتریان را جلب نمایید. با توجه به آمار، مشخص شده است که هزینه جذب مشتری جدید ۳ تا ۳۰ برابر حفظ مشتریان قدیمی است؛ پس برای اینکه اصول مشتری مداری پیامکی را رعایت کنید، باید رضایت مشتریان را جلب نموده تا خریدهای ادامه‌دار آنها، تضمینی برای بهبود عملکرد در کسب و کارتان باشد. پس، در قدم اول باید مطمئن شوید که تبلیغات شما باعث آزار کسی نیست. این مورد به قدری اهمیت دارد که قوانین مخابراتی در این باره وضع گردیده است (ارسال پیامک بعد از ساعت ۹ شب ممنوع است).

اصول مشتری مداری پیامکی را بشناسیم!

اصول مشتری مداری پیامکی
اصول مشتری مداری پیامکی را بشناسیم

اولین نکته مهم در مشتری مداری پیامکی این است که نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید. باید نیازهای مخاطبین و مشتریانتان را بشناسید تا برای آن ها بر اساس نیاز و خواسته‌شان پیامک ارسال کنید. اگر نیاز مشتریان با موضوع اس ام اس ارسالی، تناسبی نداشته باشد، حس مزاحمت و ناراحتی برایشان به وجود می‌آید. در این صورت، اس ام اس های تبلیغاتی شما دیگر برای آن ها الویت نخواهد داشت.

دومین مورد در اصول مشتری مداری پیامکی، جذب مشتری است. برای جلب اعتماد مشتری نباید تماس‌ها و پیام‌های آنان را بی‌جواب بگذارید. برخورد خوب و خوشرویی در پاسخدهی به سوالات و مشکلات مشتریان، از نکات بسیار مهم در حفظ مشتری است. با این کار، تعامل و رابطه‌ای دوستانه بین شما و مشریانتان ایجاد می‌شود. اعتماد مشتریان نیز به شما بیشتر خواهد شد.

همیشه حق با مشتری است!

باید انتقادپذیر باشید و به انتقادات و پیشنهادات مخاطبین و مشتریان خود در جهت بهبود کیفیت در کسب و کارتان، اهمیت دهید و نظراتشان را مهم برشمارید. هیچ‌گاه با مشتریان بحث نکنید و در مواجه با مشتریان شاکی، اصول ارتباط با مشتریان شاکی را پیاده‌سازی کنید؛ زیرا جلب رضایت و اعتماد مشتریان شاکی است که می‌تواند برای شما نوعی بازاریابی دهان به دهان باشد!

اطلاع رسانی های به موقع به مشتریان را فراموش نکنید!

مشتریان شما حق دارند که در جریان خدمات و محصولات جدید شما یا روال کارهایتان قرار گیرند. بیشتر ناراحتی‌های مشتریان، از بی‌اطلاعی آن‌ها است؛ پس بهتر است راههای ارتباطی با مشتریان را برای حفظ اصول مشتری مداری هر چه بهتر، حفظ نمایید. در این راه، باید خلاقیت به خرج داده و نوآوری داشته باشید تا مشتریان از شما راضی باشند.

توصیه می‌کنیم تا برای حفظ مشتریانتان، اول از همه رضایت کارکنان کسب و کارتان را جلب نمایید. در واقع، هر چه کارمندان شما از سازمان و حضور در آن راضی‌تر باشند، برای مشتری و خواسته‌هایش وقت و انرژی بیشتری می‌گذارند و با انگیزه بیشتری به آنان پاسخ می‌دهند؛ ارتباط مستقیم رضایت کارمندان با رضایت مشتریان، غیر قابل انکار است.

جذب و حفظ مشتریان با پنل پیامکی چگونه ممکن است؟

جذب و حفظ مشتریان با پنل پیامکی
جذب و حفظ مشتریان با پنل پیامکی چگونه ممکن است؟

توصیه می‌شود تا برای جذب رضایت مشتری، از اصول مشتری مداری پیامکی مطلع باشید. با داشتن پنل اس ام اس می‌توانید برای مشتریان خود اس ام اس ارسال کرده و از این راه، مشتریان خود را از اخبار و محصولات و خدمات جدید خود باخبر نمایید. بهتر است در ارائه محصولات و خدماتتان اغراق نکنید و صادقانه رفتار کنید. اعتماد مشتریان، با صداقت شما دوچندان خواهد شد؛ پس در اصول مشتری مداری پیامکی داشتن صداقت، باعث ایجاد اعتماد مشتریان می‌شود.

بهتر است مشتریان از طریق بسترهای مختلف با شما آشنا شوند. تبلیغات در گوگل، فضای مجازی و از همه مهم‌تر، ارسال پیامک تبلیغاتی را برای جذب هر چه بیشتر مشتری در برنامه خود قرار دهید. تبلیغات پیامکی، بهترین و موثرترین و البته ارزان‌ترین راه تبلیغاتی برای جذب و حفظ مشتری است. در این مسیر، پنل های پیامکی معتبر مانند فراپیامک می‌توانند کمک‌کننده باشند.

همانطور که می‌دانید، جذب مشتری بسیار راحت‌تر از حفظ آن است؛ با پنل اس ام اس می‌توان شرایط خوبی را برای برقراری ارتباط با مشتریان ایجاد کرد. این ارتباط از طرق مختلف برای حفظ و افزایش رضایت مشتریان بکار گرفته خواهد شد؛ پس همیشه نباید تمام انرژی را روی جذب مشتری گذاشت؛ بلکه حفظ و نگهداری مشتریان از اصلی‌ترین راه های افزایش فروش در کسب و کار است.

راهکارهای پیشنهادی برای حفظ مشتری با رعایت اصول مشتری مداری پیامکی

رعایت اصول مشتری مداری پیامک
راهکارهای پیشنهادی برای حفظ مشتری
  • نظرسنجی پیامکی را برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان فعال کنید!
  • از امکان پیامک سررسید یا پیامک مناسبت در جهت دادن حفظ ارزشمندی به مشتری، استفاده کنید!
  • برگزاری مسابقه پیامکی و جایزه دادن در زمان های مختلف را فراموش نکنید!

نظرسنجی پیامکی را برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان فعال کنید!

تجربه نشان داده است که با شنیدن صدای مشتریان منتقد و ناراضی می‌توان آنان را حفظ نمود. خوب است فضایی برای ارتباط مستقیم بین مسئولین مربوطه و مشتریان برقرار باشد تا بتوان به حقوق مشتریان احترام گذاشت. برای همین، در سامانه پیامکی فراپیامک قابلیتی تحت عنوان نظرسنجی پیامکی برای اطلاع از نظرات مشتریان وجود دارد. رسیدن صدای انتقاد و یا ارائه پیشنهادات از سوی مشتریان به بالاترین سطح مدیریتی و رسیدگی به شکایات آنها، می‌تواند افزایش رضایتمندی و حفظ مشتریان و مخاطبین را دربر داشته باشد.

با پیامک سررسید و پیامک مناسبت به مشتری احساس ارزشمندی بدهید!

ارسال پیامک جهت آگاهسازی مشتری از سررسید اقساط یا یادآوری چکاپ دوره‌ای پزشک یا نوبت ویزیت یا … و همچنین، ارسال پیامک در مناسبت‌های مهم هر مشتری مانند تاریخ تولدشان، می‌تواند به مشتریان این حس را منتقل کند که حضورش برای کسب و کار شما باارزش است.

برگزاری مسابقه پیامکی و جایزه دادن در زمان های مختلف را فراموش نکنید!

می‌توانید با استفاده از پنل اس ام اس مسابقات پیامکی برگزار نمایید. برای مثال، از بین مشتریان ماهانه قرعه‌کشی کرده و جوایزی را به برندگان اهداء نمایید یا اینکه از مشتریان بخواهید که شماره و یا کد فاکتور خود را برایتان پیامک کنند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند.

رگزاری مسابقه پیامکی و جایزه دادن
برگزاری مسابقه پیامکی

در نهایت اینکه…

می‌توانید در راستای حفظ اصول مشتری مداری پیامکی و بازاریابی پیامکی کسب و کار خود و همچنین، استفاده از بهترین راهکارها در جهت جذب و حفظ مشتری با کارشناسان فراپیامک در ارتباط باشید. اگر برای کسب و کارتان نیاز به یک روش تبلیغاتی موثر و ارزان دارید، همین الان با سامانه پیامکی فراپیامک با شماره ۰۲۱۲۴۸۱۴ تماس بگیرید.

سوالات متداول اصول مشتری مداری پیامکی

  1. بهترین ابزار برای مشتری مداری پیامکی چیست؟
    بهترین ابزار در مشتری مداری پیامکی، نظرسنجی و انجام قرعه‌کشی پیامکی است که در کنار ابزارهای دیگری چون ارسال اس ام اس مناسبت یا پیامک سررسید می‌تواند نتیجه مثبتی را رقم بزند.
  2. چگونه می‌توان حفظ مشتری را در کسب و کار شاهد بود؟
    حفظ مشتری بسیار مهمتر از جذب مشتری است. در واقع، جذب مشتری وابسته به حفظ مشتری می‌باشد؛ برای رسیدن به این هدف، بهترین راه، استفاده از بازاریابی پیامکی است.
1 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک