وبلاگ فراپیامک

افیلیت مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

افیلیت مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است بسیاری از بازاریاب ها برایشان پیش آید، این است که افیلیت مارکتینگ چیست؟ افیلیت مارکتینگ که با نام همکاری در فروش نیز شناخته می‌شود، یکی از روش های موثر بازاریابی است و محبوبیت آن روز به روز بیشتر می‌شود که از بهترین نمونه های آن می‌توان به بهره‌مندی مزایای همکاری در فروش پنل پیامک اشاره کرد.

این راهکار با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، می‌تواند در فروش مستقیم و برنامه های بازاریابی یا مارکتینگ بسیار موثر واقع شود. در ادامه مطلب با مفهوم دقیق افیلیت مارکتینگ و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که این اینترنت بوده که برجستگی افیلیت مارکتینگ را افزایش داده است. در حقیقت، شرکت آمازون با ایجاد یک برنامه افیلیت مارکتینگ، این روش را گسترش داد و بعدها به موجب آن، وب ‌سایت‌ها و وبلاگ ‌نویسان، لینک هایی را به صفحه آمازون برای یک محصول بررسی یا مورد بحث قرار دادند و هنگام خرید، هزینه‌های تبلیغات را دریافت نمودند. در واقع، در این روش، پس از فروش، ناشر تبلیغات، پورسانت خود را از شرکت مربوطه دریافت می‌کند.

افیلیت مارکتینگ
درباره افیلیت مارکتینگ

همانطور که در بالا ذکر شد، افیلیت مارکتینگ، در سال ۱۹۹۶ توسط آمازون ایجاد شد، اما دنیای دیجیتال مارکتینگ، آن را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل نمود. شرکتی که برنامه افیلیت مارکتینگ را اجرا می‌کند، می‌تواند لینک ‌هایی را که باعث فروش بیشتر می‌شوند، ردیابی کرده و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، دریابد که چه تعداد از آنها به فروش تبدیل می‌شوند.

افیلیت مارکتر برای تبلیغ آنلاین محصول یا خدمات شرکت دیگری کمیسیون دریافت می‌کند. اساساً، این نوع شرکت‌ ها، بازاریابی آنلاین را با هدف نهایی ایجاد ترافیک و افزایش فروش محصولات سایت فروشندگان انجام می‌دهند. به ازای هر کلیک یا تبدیلی که از بازدید به خرید منجر می‌شود، به دست می‌آید، افیلیت مارکتر (یا معرف) از سایت فروشندگان پورسانت می‌گیرد.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی معرف چگونه کار می‌کند؟

شما با خواندن مطالب بالا، دریافتید که افیلیت مارکتینگ چیست! حال، قصد داریم تا شما را با نحوه کار این نوع از بازاریابی آشنا کنیم. شاید در ابتدا گمان کنید که افیلیت مارکتینگ عملکرد پیچیده‌ای دارد، اما حقیقتا اینگونه نیست. در روش بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش، سه بازیگر اصلی وجود دارند که نقش ایفا می‌کنند:

۱- فروشندگان محصولات یا ارائه دهندگان خدمات،

۲- ناشر تبلیغات،

۳- مشتریان یا همان کاربران.

درباره نحوه کار افیلیت مارکتینگ
نحوه کار افیلیت مارکتینگ

فروشندگان محصولات یا همان وب سایت هایی که می‌خواهند با افیلیت مارکتینگ، میزان فروش خود را ارتقا دهند، با کسانی که تبلیغات را منتشر می‌کنند، در ارتباط هستند. ناشر تبلیغات که همان بازیگر اصلی افیلیت مارکتینگ است، در ازای قرار دادن لینک های مورد نظر یا بنرها، پورسانتی را دریافت می‌کند. بازیگر سوم یعنی کاربران، همان افرادی هستند که بر روی لینک های مربوطه در سایت ناشر تبلیغات کلیک می‌کنند.

بدین ترتیب، بازدیدکنندگانی که روی تبلیغات یا لینک ها کلیک می‌کنند، به سایت فروشندگان محصولات هدایت می‌شوند. هدف از این مدل، افزایش فروش و ایجاد یک راه حل برد-برد، هم برای فروشنده و هم برای شرکت های وابسته یا همان افیلیت مارکترها است.

به طور کلی، این روش منحصر به فرد و سودآور، یک راه کم هزینه و موثر برای تبلیغات محصولات و خدمات، افزایش آگاهی از برند و گسترش پایگاه مصرف‌کننده است.

انواع افیلیت مارکتینگ را بشناسیم!

در مجموع، در افیلیت مارکتینگ، از نظر روش اجرایی، سه گروه اصلی وجود دارند و از نظر پلتفرم و محتوای تبلیغاتی قابل تفکیک می‌باشند:

افیلیت مارکتینگ
انواع افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ غیر وابسته (Unattached Affiliate Marketing)

بازاریابی پورسانتی غیر وابسته، یک مدل تبلیغاتی است که در آن شرکت وابسته یا افیلیت مارکتر هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند، ندارد. به عبارتی، هیچ مهارت یا تخصص مرتبط و شناخته شده‌ای نداشته یا ادعایی در مورد آن ندارد. لازم به ذکر است که عدم وابستگی به مشتری و محصول بالقوه، ناشر تبلیغاتی را از یک وظیفه توصیه شده، مبرا می‌کند.

افیلیت مارکتینگ وابسته (Related Affiliate Marketing)

ویژگی بارز این نوع افیلیت مارکتینگ، ارتباط افیلیت مارکتر با مصرف کننده است. به طور کلی، این ارتباط میان بازار هدف افیلیت مارکتینگ و محصول یا خدمات است. این نوع شرکت ها دارای نفوذ و تخصص کافی برای ایجاد ترافیک هستند و سطح اختیاراتی که دارند، آنها را به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌کند. با این حال، افیلیت مارکتینگ هیچ ادعایی در مورد استفاده از محصول یا خدمات ندارد.

افیلیت مارکتینگ پیچیده (Involved Affiliate Marketing)

این نوع بازاریابی ارتباط عمیق تری بین افیلیت مارکتر و محصول یا خدماتی که آن ها را تبلیغ می‌کنند، برقرار می‌کند. آنها از محصول استفاده می کنند و مطمئن هستند که تجربیات مثبت آنها می‌تواند توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود. تجارب آنها تبلیغاتی است و به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد عمل می‌کنند.

جمع بندی

اگر شما نیز قصد ورود به دنیای افیلیت مارکتینگ را دارید، باید در مورد برنامه های آن با دقت تحقیق کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسبتر است. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از این مدل بازاریابی به میان می‌آید، به دانش و مهارت نیاز دارید.

از سوی دیگر، شرکت هایی در این زمینه وجود دارند که قابل اعتماد نیستند؛ از این رو توصیه می‌کنیم تنها مواردی را انتخاب کنید که قابل اطمینان باشند. یکی از این شرکت های معتبر فراپیامک است که به عنوان یک شبکه تبلیغاتی معتبر، دستورالعمل‌های دقیقی دارد و شما می‌توانید با اطمینان خاطر کامل، از طریق آن، فروش محصولات خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید یا معرف خدمات پیامکی فراپیامک باشید.

سوالات متداول درباره افیلیت مارکتینگ

  1. چه کسانی می‌توانند از سیستم افیلیت مارکتینگ استفاده کنند؟
    هر فرد یا هر کسب و کاری می‌تواند محصول یا خدمات کسب و کار دیگری را برای جامعه هدف مورد نظر خود تبلیغ کند و از آن کسب و کار پورسانت فروش دریافت نماید.
  2. عملکرد افیلیت مارکتینگ به چه صورت است؟
    فروشندگان محصولات یا همان وب سایت هایی که می‌خواهند با افیلیت مارکتینگ میزان فروش خود را ارتقا دهند، با کسانی که تبلیغات را منتشر می‌کنند، در ارتباط هستند. ناشر تبلیغات که همان بازیگر اصلی افیلیت مارکتینگ است، در ازای قرار دادن لینک های مورد نظر یا بنرها، پورسانتی را دریافت می‌کند.
  3. آیا داشتن وب سایت برای افیلیت مارکتینگ ضروری است؟
    در روش افیلیت مارکتینگ، فروش کالا یا خدمات می‌تواند از طریق وبسایت، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تبلیغات پیامکی یا هر روش بازاریابی دیگری انجام شود.
5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک