مراحل شروع استارتاپ و اطلاع از چگونگی پیادهسازی آنها در موفقیت ایده های خلاقانه و ایجاد اشتغال حائز اهمیت میباشد؛
بسیاری از استارتاپ ها به دلیل عدم انسجام و مدیریت نادرست، مراحل شروع استارتاپ را جهت نیل به اهداف خود بهدرستی به مرحله اجرا نمیرسانند.
کارآفرینان با استفاده از متدولوژی (روش شناسی) جذب مشتری و انجام دقیق مراحل شروع استارتاپ، درصد موفقیت ایده های خلاقانه خود را افزایش دهند.
مراحل شروع استارتاپ
یافتن ایده های خلاقانه برای استارتاپ
با دقت در دنیای پیرامون خود درمییابید که خلأ وجود چه امکانی بیشتر حس میشود، در این زمینه ایده های خلاقانه ارائه دهید.
رقبای خود را بشناسید و سعی کنید محصول بهتر و جامع تری ارائه نمایید.
ایده های خلاقانه خود را یادداشت نمایید!
یکی از مهم ترین مراحل شروع استارتاپ یادداشت برداری های منظم و دقیق است.
این مورد جهت جلوگیری از فراموشی جزئیات ایده موردنظر، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.
طراحی و ساخت نمونه اولیه
ساخت یک نمونه از ایده های خلاقانه شما برای ارزیابی استارتاپ مفید میباشد؛
با این کار درخواهید یافت که ایده مورد نظر در دنیای واقعی کارآمد است یا در همان مراحل شروع استارتاپ با شکست مواجه خواهد شد.
به سرانجام رساندن این مرحله شما را به نقطه آسایش اولیه خواهد رساند؛
نطقه آسایش اولیه به این معناست که شما درخواهید یافت آیا ایده استارتاپ در دنیای پیرامون کاربرد دارد و کارآمد خواهدبود و یا میبایست ایده خود را تغییر دهید.
انتشار اولیه ایده
ایده های خلاقانه خود را حداقل به ۱۰۰ نفر نشان دهید تا چشم انداز گسترده ای از بازخورد مخاطبین را ببینید.
استمرار
تعداد معدودی از استارتاپ ها، با اولین تلاش خود به موفقیت خواهند رسید.
بسیاری از ایده های خلاقانه با تکرار و طراحیهای مجدد به مقصود خود دست خواهند یافت.
جست و جوی بنیان گذار (هم بنیانگذار) با هدف مشترک
هم بنیان گذار به کارآفرینانی گفته میشود که موضوع استارتاپ آنان با شما یکسان است.
برای ارائه خدمات بهتر میتوان با سایر بنیان گذاران همکاری نمود.
پس از به نتیجه رسیدن ایده های خلاقانه، یک شریک برای خود بیابید؛
این امر باعث میشود حمایت لازم برای عملی نمودن کسب و کار نوپا خود در سال های پیش رو را داشته باشید.
ثبت ایده
پس از توافق اولیه با شرکای خود ایده های خلاقانه خود را به ثبت رسانید.
جذب سرمایهگذار یا شتاب دهنده استارتاپ
در صورتی که بودجه لازم برای آغاز استارتاپ خود ندارید، میتوانید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید.
نداشتن سرمایه گذار در مراحل شروع استارتاپ به معنی شکست پروژه شما نمیباشد؛
روشهایی مانند بوت استرپینگ نیز میتواند در ابتدای امر، راه گشا باشد.
ایده اولیه خود را سریعا اجرایی کنید!
امکان اضافه نمودن جزئیات در طول مسیر پروژه وجود دارد.
به سرعت ایده اولیه را راه اندازی نمایید و به جذب مشتری بپردازید تا در حین انجام کار دید گسترده تری نسبت به جزئیات اجرایی داشته باشید.
رضایتمندی مشتری
بازخورد کاربران خود را کنترل نمایید؛ این مورد به رشد و پرورش خدمات ارائه شده و جذب مشتری بیشتر کمک میکند.
گسترش و افزایش مشتری
محصول راه اندازی شده را به ۱۰۰۰ نفر ارائه دهید، نقاط ضعف پروژه با افزایش کاربران و جذب مشتری به راحتی مشخص خواهد شد.
هر هفته پنج درصد مشتریان خود را افزایش دهید؛ طی ۴ سال آینده این تعداد به بیست و پنج میلیون خواهد رسید.
مراحل شروع استارتاپ به شیوه یاد شده، ممکن است بارها نیاز به تکرار و استمرار جهت کسب نتیجه مورد نظر داشته باشد.
از جمله مجموعههایی که با استمرار و انجام آزمون و خطاهای فراوان، استارتاپ خود را به موفقیت رسانیده، فراپیامک است.
شرکت دانش بنیان فراداده فعالیت خود را در زمینه پیامک تبلیغاتی با نام تجاری فراپیامک به عنوان یک استارتاپ آغاز نمود.
این شرکت با ارائه پنلهای کاربری و پنل نمایندگی پیامک در این حوزه ایجاد اشتغال نموده و به یکی از استارتاپهای موفق بدل گشته است.
متن خیلی خوب و مفیدی بود متشکرم