وبلاگ فراپیامک

ماژول پیامک چیست؟

ماژول پیامک چیست

ماژول پیامک چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که ماژول پیامک باعث ایجاد ارتباط قوی تری بین شما و مشتریانتان می شود. این نوع ماژول ها در دو نوع کلی مستقیم و درگاه ارتباطی است و تنها در این دو روش عمل می‌کند. منظور از روش مستقیم این است که سعی می‌شود با بکارگیری تکنیک های خاصی با مشترک یا مشترکین ارتباط برقرار کرد؛ برای مثال، ارسال پیامک در شرایط های مختلف از جمله پس از پایان یافتن تماس و سپاسگذاری.

در نوع درگاه ارتباطی نیز که ماژول بین سامانه پیام کوتاه و نرم افزارها از طریق وب سرویس قرار می‌گیرد و می‌تواند ارسال اس ام اس ها را آن هم در ظرفیت های بالا انجام دهد. در مورد نحوه کار ماژول های پیامک باید بگوییم که حتما تاکنون برایتان پیش آمده است که با شرکت یا آموزشگاهی تماس گرفته‌اید و تا مدت ها بعد از آن تماس، همچنان پیامک هایی را از طرف آن موسسه یا شرکت دریافت کردید، باید بگوییم که این، در واقع، عملکرد اصلی و اساسی ماژول ارسال پیامک است.

تصویری از مزایای استفاده از ماژول پیامک
مزایای استفاده از ماژول پیامک

امروزه ماژول ها الزاما یک قطعه سخت افزاری نیستند و این موضوع در زمانی رواج داشت که هنوز بحث پنل های اس ام اس در میان نبود و افراد مجبور بودند با کمک گرفتن از GSM ها و از طریق سیم کارت‌ها، پیامک های خود را ارسال کنند. همچنین، افراد در صورت برخورداری از ویپ (تکنولوژی انتقال صدا بر روی بستر شبکه) می‌توانند آن را با کمک برنامه نویسی به پنل پیامک متصل کنند و کارهایی از قبیل ارسال پیامک تشکر برای کاربر بعد از اتمام مکالمه، را انجام دهند.

مزایای استفاده از ماژول پیامک

اکثر موسسات، آموزشگاه ها، شرکت های دولتی و خصوصی، فروشگاه ها و … با کمک ماژول ارسال پیامک برای تمامی مشترکین خود و در بخش هایی که مدنظرشان می‌باشد، پیامک ارسال می‌کنند. پیام های تکریم و پاسخگویی، پیام های نظرسنجی، پیگیری و پشتیبانی، تشکر و دیگر موارد از این دسته می‌باشند.

نوع گسترده و رایج‌تر استفاده از ماژول ارسال پیامک نیز وجود دارد به این صورت که فرد می‌تواند گزارش های خرید و یا لیستی از خدمات دریافت شده را در قالب یک پیامک بر روی گوشی خود مشاهده کند. منظور از دریافت گزارش خرید این است که مشترک باید کد پیگیری که در پیامک دریافتی برای آن درج شده است، را ارسال کند.

روش استفاده از ماژول ارسال پیامک

روش استفاده از ماژول های ارسال پیامک در هر زمینه ای که قصد استفاده دارید، بسیار ساده است و تنها کافی است یک بار مشخصات مخاطبین خود را وارد کنند تا بتوانند برای آن ها انواع پیامک های تبریک، پاسخگوی خودکار، اخطاریه و … را ارسال نمایند. امکان اضافه کردن مشخصاتی از قبیل نام، تاریخ قسط، تاریخ تولد و … به صورت متغییر نیز در ماژول ارسال پیامک برای شما وجود دارد که این یکی از دلایل محبوبیت ماژول هایی از این قبیل است. لازم به ذکر است که شما در متن پیامک تنها یک بار مشخصات را تنظیم خواهید کرد و دیگر نیازی به بروزرسانی مداوم آن ها نخواهید داشت.

همان طور که گفته شد تمامی ماژول های ارسال پیامک یکی از بهترین راه های ارتباطی شما با مشتریانتان می باشد که کار با آن بسیار ساده است. در دنیای امروزه که دنیایی مارکتیگ است حرف اول در پیشرفت کسب و کارها را، ارتباط موفق با مشتری می‌زند و هر چه این برقراری ارتباط موفق‌تر باشد به همان میزان احتمال این که مشتری شما به یک مشتری وفادار تبدیل شود، افزایش می‌یابد.

روش استفاده از ماژول ارسال پیامک،
روش استفاده از ماژول ارسال پیامک

انواع ماژول ارسال پیامک

شما با کمک ماژول ارسال پیامک توانایی ارسال انواع پیامک را برای مشتریان خود خواهید داشت که ما در ادامه به انواع آن اشاره خواهیم کرد:

  • ارسال سریع پیامک
  • ارسال پیامک انبوه
  • ارسال پیامک گروهی
  • ارسال اس ام اس مناسبت
  • ارسال پیامک هوشمند
  • ارسال پیامک زماندار
  • ارسال پیامک رنجی
  • ارسال پیامک هوشمند از فایل

از نوع ارسال سریع پیامک، زمانی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید پیامک در تعداد کم یعنی زیر ۳۰۰ عدد را ارسال کنید، در حالی که اگر قصد ارسال پیامک به صورت انبوه را دارید، برای مثال قصد دارید برای یک صنف خاص  و یا یک منطقه خاص، پیامک ارسال شود، در این صورت بایستی از ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.

تصویری از ماژول ارسال sms
ماژول ارسال sms

ارسال پیامک رنجی نیز در مواقعی کاربرد دارد که قصد دارید برای یک محدوده مشخص از شماره ها، پیامک ارسال کنید؛ برای مثال برای شماره های ۰۹۱۲۲۴۵۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۲۴۵۹۹۹۹٫ ارسال اس ام اس مناسبت نیز همان طور که از نامش پیدا است، برای ارسال پیامک در یک زمان یا تاریخ خاص استفاده می‌شود؛ برای مثال قصد دارید برای آن دسته از مشتریانتان که در تاریخ مشخصی متولد شده‌اند، پیام تبریک تولد را ارسال کنید که این مورد در ایجاد ارتباط قوی تر بین شما و مشتریانتان موثر است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک