وبلاگ فراپیامک

استعلام شماره پیامک

استعلام شماره پیامک

استعلام شماره پیامک

از موضوعاتی که صاحبان کسب و کارها درباره آن سوالاتی دارند، موضوع استعلام شماره پیامک است. در واقع، سوال در زمینه انواع خطوط پیامکی گرفته تا قیمت، نحوه خریداری و ثبت سفارش، فعال سازی در پنل و … که ما در اینجا قصد داریم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم و تمامی ابهامات را برطرف سازیم و همچنین، نحوه استعلام شماره پیامک از طریق وب سایت فراپیامک را برای شما به طور کامل شرح دهیم.

در واقع، می‌توان گفت که خطوط پیامکی به خطوطی گفته می‌شود که می‌توان برای ارسال انواع پیامک خدماتی و پیامک انبوه تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی، از آن ها استفاده کرد. اپراتورهای زیادی وجود دارد که انواع پیش شماره همچون ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و … را ارائه می‌دهند که همگی دارای کارکرد یکسان می‌باشند؛ اما از نظر سرعت ارسال، نحوه ارسال، محاسبه هزینه، نحوه گزارش گیری و … دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. هر فرد می‌تواند در مورد شماره پیامک موردنظر خود از شرکت های ارائه دهنده این خدمات، استعلام بگیرد و در صورت امکان آن را خریداری کند.

در ادامه مطلب شما را با مزایا و معایب این اپراتورها آشنا خواهیم کرد.

تصویری از ویژگی های انواع خطوط پیامکی
ویژگی های انواع خطوط پیامکی

ویژگی های انواع خطوط پیامکی

همان طور که پیش تر بیان شد، خطوط پیامکی در انواع مختلف وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را که مایل بودید خریداری کنید و بر روی پنل خود فعال سازید. یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین خطوط پیامکی، اپراتور ۳۰۰۰ می‌باشد؛ چرا که از سرعت ارسال پیامک بسیار بالایی برخوردار است و هزینه پیامک هایی که ارسال ناموفق داشته‌اند، را برگشت می‌دهد.

اپراتور ۲۰۰۰ نیز با این که دارای قیمت خطوط اختصاصی بالایی است، اما در مقایسه با مزیت هایی همچون کیفیت و سرعت ارسال بالای پیامک، امکان دریافت گزارش دقیق از پیامک ارسالی، خطوط ۷ رقمی مناسب، آزاد بودن بیشتر شماره ها و … یکی از اپراتورهای محبوب به حساب می‌آید.

اپراتور ۱۰۰۰ نیز به گونه‌ای است که از مزیت هایی همچون تعرفه مناسب پیامک، امکان دریافت گزارش کامل بعد از آپدیت گزارش تحویل، عودت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات بعد از آپدیت گزارش تحویل، سیستماتیک بودن سفارش خط، سرعت بالای ارسال پیامک و …، برخوردار می‌باشد.

نحوه استعلام شماره پیامک در سایت فراپیامک

در ابتدا، این مورد را می‌توان اشاره داشت که استعلام شماره پیامک در وب سایت فراپیامک در صورتی که ارقام کمی داشته باشد، باید به صورت تلفنی انجام شود، برای مثال، اگر فردی درخواست یک خط ۸ رقمی از اپراتور ۳۰۰۰ را داشته باشد، در ابتدا کارشناسان فراپیامک از اپراتور ۳۰۰۰ استعلام می‌گیرند که چه خط هایی برای خط ۸ رقمی ۳۰۰۰ آزاد است، (بسته به بازه زمانی ممکن است ۱ خط، ۲ خط، ۳ خط و … آزاد باشد) سپس، خط مربوطه و مشخصات آن همانند قیمت و … را به مشتری اعلام می‌کنند و در صورتی که مشتری خط موردنظر را با شرایط گفته‌شده، بپذیرد و هزینه آن را پرداخت کند، خط روی پنل وی فعال می‌شود.

تصویری از استعلام شماره پیامک با ارقام بالا
استعلام شماره پیامک با ارقام بالا

استعلام شماره پیامک با ارقام بالا

اما روال خط های ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ رقمی (یک خط ۱۴ رقمی روی پنل ها به صورت رایگان وجود دارد) که دارای تعداد ارقام بالا هستند، روی پنل انجام می‌شود و دیگر نیازی به تماس تلفنی نیست. برای این کار، کاربر به دو روش می‌تواند خط را خریداری کند یا گزینه انتخاب خط به صورت رندم را انتخاب می‌کند و یک خط به صورت رندم دریافت می‌نماید و یا این که گزینه انتخاب خط به صورت دلخواه را برمی‌گزیند؛ برای مثال می تواند بعد از پیش شماره ۱۰۰۰، شماره موبایل خود را انتخاب کند.

در مورد انتخاب خط دلخواه در پنل باید این نکته ذکر شود که عموما خطوطی که کاربر به صورت ۱۰۰۰ + شماره موبایل، برمی‌گزیند، آزاد است؛ چرا که این شماره یک شماره یونیک بوده و مسلما آزاد خواهد بود؛ اما در موارد دیگر مثلا مشترک قصد دارد خط دلخواهش به جای شماره موبایل فقط عدد یک را داشته باشد یا هر شماره‌ای از این قبیل، ممکن است آزاد نباشد و قبلا توسط مشترک دیگری خریداری شده و یا این که از طرف مدیریت سیستم قابل فروش نباشد.

در کل، روال استعلام شماره پیامک در وب سایت فراپیامک به این صورت است که برای خریداری خطوط معمولی که تعداد ارقام بالایی دارد، از داخل پنل و خطوطی که خاص می‌باشند و تعداد ارقام پایینی دارند، به صورت تلفنی، اقدام می شود.

تصویری از استعلام شماره پیامک با پیش شماره5000
استعلام شماره پیامک با پیش شماره۵۰۰۰

استعلام شماره پیامک با پیش شماره ۵۰۰۰

مشترکین برای خریداری خط ۵۰۰۰ در هر تعداد رقم که باشد، باید با کارشناسان تماس بگیرند؛ چرا که خط ها به خصوص ۵۰۰۰۱ به صورت رنج خط هستند و هر تعداد که از خطوط این اپراتور باقی مانده باشد، جهت سهولت خریداری، نیاز به برقراری تماس با کارشناسان دارد.

زمانی که مشترک با کارشناس تماس بگیرد و بخواهد یک خط را خریداری کند، یا یک خط از خط های موجود به انتخاب کارشناس به وی اختصاص داده می‌شود و یا در صورتی که مشترک یک خط خاص (برای مثال یک خط ده رقمی از اپراتور ۵۰۰۰۱) را درخواست داده باشد و آن خط موجود باشد، آن را خریداری و هزینه را پرداخت می‌کند و در نهایت، پس از گذشت زمان اندک، روی پنل فعال و قابل استفاده می‌شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک