وبلاگ فراپیامک

سیستم قرعه کشی پیامکی چگونه انجام می‌گیرد؟

سیستم قرعه کشی پیامکی چگونه انجام می‌گیرد؟

سیستم قرعه کشی پیامکی یکی از روش های بازاریابی محصولات و خدمات بوده و در جذب مشتریان می‌تواند بسیار موثر باشد؛ البته به شرطی که از بهینه سازی این سیستم آگاهی داشته باشید و به عبارتی بدانید که در چه راستایی بیشترین کارایی را دارد.

گزارشات سیستم پیامکی نشان داده‌اند که ۶۰ درصد از کسب و کارها قصد دارند در روزهای پیش روی خود، پیامک های بیشتری را به مشتریانشان ارسال کنند. اما از آنجایی که افراد پیام های زیادی از انواع کسب و کارها دریافت می‌کنند، شما باید چیزی با ارزش ارائه دهید تا مشتریان را در ابتدای راه متقاعد کنید و یکی از این روش های کارآمد، بهره گیری از سیستم قرعه کشی پیامکی است.

قطعا شما نیز می‌دانید که قرعه کشی یکی از ویژگی‌های بارز برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و حتی شبکه‌های اجتماعی بوده است. مخاطبان می‌توانند با ارسال یک پیام متنی حاوی یک کلیدواژه یا کد در مسابقات شرکت کنند؛ اما آیا می‌دانید که سیستم قرعه کشی پیامکی را چطور می‌توان برای جلب توجه مشتریان بکار برد؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این سیستم در ادامه مطلب ما با همراه باشید!

چرا سیستم قرعه کشی پیامکی؟

همه ما به عنوان انسان، با ایده دریافت رایگان یک جایزه خوشحال می‌شویم و انگیزه پیدا می‌کنیم. این حتی برای چیزی که ارزش پولی نسبتاً کمی هم دارد، صادق است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که سطح اکسی‌توسین افراد برنده در سیستم قرعه کشی به میزان ۳۸ درصد افزایش یافت.

به زبان ساده‌تر بگوییم که دریافت رایگان چیزی ما را خوشحال می‌کند و این حاکی از یک عنصر روان‌شناختی است که نقش مهمی در درک این مسئله دارد که چرا سیستم قرعه کشی اس ام اسی می‌تواند در جذب مشتریان و فروش بیشتر موثر باشند.

لازمه سیستم قرعه کشی اس ام اسی چیست؟

لازمه سیستم قرعه کشی پیامکی چیست؟
سیستم قرعه کشی پیامکی

لازمه انجام سیستم قرعه کشی، داشتن یک پنل اس ام اس معتبر، با سرعت بالا و پشتیبانی قوی است که پنل فراپیامک در این زمینه زبانزد است. روشی که شما سیستم قرعه کشی پیامکی را با آن شروع می‌کنید، نقش مهمی در تأثیر آن و جلب توجه مخاطبین دارد. در ادامه با این موارد آشنا خواهیم شد:

  • مخاطب هدف خود را در سیستم قرعه کشی پیامکی مشخص کنید!

همیشه به خاطر داشته باشید که یک مخاطب هدف نامناسب بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، شما را متضرر خواهد کرد. دلیل آن هم ساده است، شما لیستی از مشترکینی که به محصول شما علاقه‌ای ندارند، در نظر می‌گیرید و با این دو مورد مواجه می‌شوید: مشترکین غیر فعال و درصد بالای لغو اشتراک.

برای جلوگیری از این مسئله، از قبل مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و قرعه کشی پیامکی خود را طوری تنظیم کنید که برای آنها جذاب باشد.

  • جایزه را انتخاب و اعلام کنید!

یکی دیگر از مراحل اجرای یک سیستم قرعه کشی پیامکی، انتخاب جایزه هدفمند است که هم هزینه کمتری داشته باشد و هم برای افرادی که می‌خواهید جذب کنید، هیجان‌انگیزتر باشد.

  • نحوه اجرای سیستم قرعه کشی پیامکی

به طور کلی، اساس کار به این صورت است که شما یک کلیدواژه را برای شروع کار در نظر می‌گیرد. سپس، مخاطب، آن کلیدواژه یا کد خاص را به شماره پیامکی شما ارسال می‌کنند تا هم وارد قرعه کشی شوند و هم برای متن های بعدی، رضایتمندی خود را اعلام کنند.

سپس، آنها به طور خودکار یک پیام متنی تبلیغاتی قرعه کشی دریافت می‌کنند که ورودشان به قرعه کشی را تأیید می‌کند و به آنها اطلاع می‌دهد که برنده چه زمانی اعلام می‌شود.

شما می‌توانید این متن را در سیستم مورد نظر خود در نظر بگیرید: نام شما وارد سیستم قرعه کشی شد…از اینکه شانس خود را برای برنده شدن امتحان کردید، از شما متشکریم! تاریخ اعلام برنده قرعه کشی پیامکی: ۲۹ اسفند.

  • کلیدواژه ورود به قرعه کشی را در وب سایت خود قرار دهید!

وب سایت شما نیز راهی ارزان و موثر برای تبلیغ سیستم قرعه کشی پیامکی به شمار می‌رود. برای این کار می‌توانید از ویجت ثبت‌نام تلفن همراه یا نوار بالای وب سایت خود برای جلب توجه بازدیدکنندگان و جذب ورودی ‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از روش های ارتقاء سیستم قرعه کشی، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به مسابقه در شبکه های اجتماعی است تا شرکت کنندگان را تشویق کرده و طرفداران و دنبال کنندگان را به مشترکین پیام کوتاه تبدیل کنید.

تبلیغات برای مسابقه و قرعه کشی پیامکی
تبلیغات قرعه کشی پیامکی

جمع بندی

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که سیستم قرعه کشی پیامکی واقعا برای تبلیغات کسب و کارها بسیار آسان و تأثیرگذار است. پس چرا نباید آن را امتحان نکنید؟ این روش به طور حتم، یکی از بهترین راه ها برای رشد پایگاه داده مشتریان شما است. شما عزیزان از طریق پنل فراپیامک به آسانی یک قرعه کشی پیامکی تنظیم نموده و شاهد موفقیت روزافزون در کسب و کار خود باشید.

سوالات متداول

  1. چرا سیستم قرعه کشی پیامکی در جذب مشتری موفق است؟

دریافت هدیه از این طریق نشان از یک عنصر روان‌ شناختی داشته و انسان ها برای رسیدن به آن، حتی اگر ارزش مادی کمی داشته باشد، وارد این سیستم خواهند شد.

  1. لازمه سیستم قرعه کشی پیامکی چیست؟

اصلی‌ترین عناصر یک سیستم قرعه کشی اس ام اسی، داشتن یک پنل اس ام اس معتبر و دارای پشتیبانی قوی است؛ پس از آن، تعیین مخاطب هدف در سیستم قرعه کشی اس ام اسی و انتخاب یک جایزه کاربردی و هدفمند عناصر مهم دیگر هستند.

  1. نحوه اجرای قرعه کشی پیامکی به چه صورت است؟

به طور خلاصه، اجرای آن شامل انتخاب یک کلیدواژه یا شعار تأثیرگذار، ارسال آن به مشتریان یا مخاطبین، تأیید ورود آنها با دریافت پیام متنی از طریق پیامک و در نهایت، اعلام برنده در تاریخ مورد نظر می‌شود.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک