وبلاگ فراپیامک

سرویس پیشرفته ارسال و دریافت پیام کوتاه

سرویس پیشرفته ارسال و دریافت پیام کوتاه

سرویس پیشرفته ارسال و دریافت پیام کوتاه

وب سرویس پیام کوتاه از جمله راه هایی است که به شما کمک می‌کند برای کسب و کارتان تبلیغات بهتری را انجام دهید. بی‌شک، راه اندازی یک کمپین بازاریابی به گونه‌ای که با موفقیت همراه باشد، برای بیشتر افراد کاری دشوار است. هنگامی که فردی تصمیم می‌گیرد بازاریابی موردنظر خود را با کمک گوشی همراه و از طریق ارسال پیامک انجام دهد، از نظر دیجیتال، نوع تبلیغات وی یک فناوری مدرن به شمار نمی‌آید؛ اما با این وجود، ارسال پیام کوتاه، مدت های طولانی است که مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد. درست است که ارسال پیام کوتاه نمونه ای از تکنولوژی قدیمی است، اما به هیج وجه به مفهوم عدم کارایی یا منسوخ شدن این روش نیست؛ اتفاقا برعکس، سرویس پیام کوتاه جزو پلتفرم های بسیار پرطرفداری است که در بیشتر موارد مورد استفاده شرکت ها و همچنین، برندهای متفاوت، قرار می‌گیرد.

با این حال، مانند هر شیوه بازاریابی دیگری، باید آن را به شکل صحیح انجام داد تا بتوان از آن بیشترین و مطلوب ترین نتایج را کسب کرد. از جمله شیوه های دستیابی به نتیجه مطلوب، استفاده از سرویس پیشرفته ارسال و دریافت پیام کوتاه جهت ارسال پیامک های تبلیغاتی و … می‌باشد که در ادامه مطلب بیشتر به شرح آن می‌پردازیم.

وب سرویس پیامک

وب سرویس پیام کوتاه
وب سرویس پیامک

وب سرویس پیام کوتاه در حقیقت، یک نوع سیستم تحت وب است که از آن جهت اتصال نمودن نرم ‌افزارهای متنوعی اعم از اپلیکیشن موبایل، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری، اتوماسیون، سیستم‌های امنیتی و همچنین، فروشگاه اینترنتی و…، به سامانه پیامک استفاده می‌کنند. افراد با استفاده از وب سرویس پیام کوتاه قادرند وب سرویس پیامکی بدون وارد شدن به سامانه پیامکی و به شکل کاملا اتوماتیک، پیامک ارسال کنند، در واقع وب ‌سرویس یک نوع رابط بین سامانه پیامک و نرم افزار است.

لازم به ذکر است که کلیه موارد بیان شده در بالا را به شرطی می‌توان اجرا نمود که توانایی فنی و برنامه نویسی جهت اتصال نمودن نرم افزار موردنظر به وب سرویس سامانه مدنظر وجود داشته باشد. وب سرویس پیام کوتاه را می‌توان یک برنامه یا چندین قطعه کد به شمار آورد که تحت وب، قابلیت دسترسی دارند و با استفاده از پروتکل های استانداردی مثل HTTP به مبادله داده ها با دیگر برنامه های کاربردی می‌پردازند.

شیوه کار وب سرویس پیام کوتاه بر اساس دریافت و تولید پیغام، برنامه ریزی شده و این به مفهوم آن است که منتظر می‌مانند تا کلاینت به آن متصل شده و براساس درخواست کلاینت، پاسخی را ارسال می‌کنند. گفتنی است که کلیه وب سرویس ها به سیستم عامل و هر گونه زبان برنامه نویسی دیگر، وابستگی نداشته و افراد قادر هستند از وب سرویس روی هر سیستم عامل و با هر زبان برنامه نویسی استفاده کند.

مزیت های استفاده از سرویس پیامک

 استفاده از سرویس پیامک
مزیت های استفاده از سرویس پیامک
  • پیامک، در حقیقت، یک نوع ابزار شخصی است، به صورتی که مستقیما بر روی گوشی فرد گیرنده ارسال می‌گردد و به دست گیرنده مدنظرمان می‌رسد (با کمک وب سرویس پیام کوتاه، می‌توان یک نوع ارتباط مستقیم و آنی را با گیرنده پیامک، تجربه کرد)
  • امکان ایجاد ارتباط دوطرفه و همچنین، دریافت پیامک در کوتاه ترین زمان ممکن، وجود دارد.
  • پیامک به کلیه مشتریان در هر کجا که قرار دارند، ارسال می‌گردد.
  • افراد با کمک وب سرویس پیام کوتاه قادر خواهند بود پیامک های تکی و یا گروهی مدنظرشان را ارسال نمایند.
  • در شرایطی که گوشی همراه فرد گیرنده پیام، خاموش و یا خارج از محدوده سیگنال باشد، بعد از روشن شدن گوشی وی و یا قرار گرفتن در محدوده دسترسی، پیامک برای او ارسال می‌شود.
  • پیامک موردنظر خود می توانید مجددا برای شخص دیگری ارسال کنید.
  • هر پیامک را می‌توان خیلی راحت با کمک سیستم گزارش تحویل، پیگیری نمود. افراد، همچنین، با کمک وب سرویس پیام کوتاه قادر خواهند بود، پیامک های تحویل داده شده به شماره های تلفن همراه را مشاهده کند.
  • پیامک در وب سرویس پیام کوتاه، قابلیت برنامه ریزی دارد؛ برای مثال می‌توان آن را در تاریخ و زمان خاصی، ارسال کرد.
  • پیامک ها را می‌توان به شکل پیام انبوه و از طریق لپ تاپ و … ارسال نمود.
  • ارسال پیامک های تبلیغاتی و … به سراسر کشور

اقدامات لازمه قبل از خریداری وب سرویس پیشرفته

اساسی ترین رکن انتخاب کلیه سرویس ها خصوصا سرویس پیام کوتاه، مشخص نمودن نیاز می‌باشد. این موضوع که افراد با کمک وب سرویس پیام کوتاه تمایل دارند چه نیازی را رفع کنند، تا حد زیادی می‌تواند در انتخاب سرویس دهنده پیامکی به آن ها کمک نماید. چنانچه افراد قصد دارند تنها به ارسال و دریافت ساده پیامک و در تعداد اندک بپردازند، هیچ دلیلی وجود ندارد با پرداخت هزینه نسبتا زیاد، اقدام به خرید وب سرویس پیشرفته ارسال و دریافت پیام کوتاه کنند، چرا که نیاز آن ها با کمک یک پنل پایه هم رفع می‌گردد.

پس، با این حساب، باید گفت که در وهله اول به برآورد میزان ارسال های پیام کوتاه خود بپردازید و پس از آن اقدام به خرید وب سرویس پیامک کنید. چنانچه نیاز داشتید تا انواع متفاوتی از امکانات و قابلیت های یک پنل پیامک را در پیام های ارسالی خود پیاده سازی نمایید به عنوان مثال، ارسال زماندار و … باید یک پنل پیشرفته انتخاب کنید.

وب‌سرویس‌های ارائه شده فراپیامک

انواع وب‌سرویس‌های ارائه شده فراپیامک
وب‌سرویس‌های ارائه شده فراپیامک
  • وب‌ سرویس ارسال پیام
  • وب‌ سرویس ارسال پیام به صورت منطقه‌ای
  • وب ‌سرویس دفترچه تلفن
  • وب ‌سرویس دریافت پیام
  • وب ‌سرویس جهت ارسال زماندار
  • وب سرویس جهت مدیریت نمودن تیکت ‌ها
  • وب‌ سرویس به منظور مدیریت کاربران

وب ‌سرویس‌های بیان شده در بالا که به شکل مختصر تنها نام آن ها را ذکر کردیم، هر کدام دربردارنده چندین بخش است که کلیه قابلیت ها و امکانات سامانه را با امکانات متفاوت با هدف سهولت در کار برنامه نویسان ارائه می‌‌نماید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک