وبلاگ فراپیامک

تفاوت بین اپراتور پیامک صوتی و سامانه پیامک صوتی

تفاوت های بین سامانه پیامک صوتی و اپراتور پیامک صوتی

 تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی

تبلیغات یکی از مهم ترین نیازها برای گسترش کسب و کار است. از آنجایی که امروزه همه تلفن همراه دارند، می‌توان گفت که ارسال پیامک تبلیغاتی و صوتی می‌تواند بسیار کمک کند به این که کسب و کار شما شناخته شود. برای این که بیشتر با این نوع تبلیغات آشنا شوید، باید مطالبی را بدانید؛ یکی از این مطالب در مورد تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی است. بسیاری از مشتریان در ذهن خود این سوال را دارند و به دنبال این هستند که ببینند چه تفاوتی بین اپراتور و سامانه پیامک صوتی وجود دارد؟ از این رو، ما تصمیم گرفتیم که مطلبی در این مورد بنویسیم تا پاسخی باشد به تمام پرسش های شما در این مورد.

تفاوت بین اپراتور پیامک صوتی و سامانه پیامک صوتی
تفاوت اپراتور و سامانه پیامکی

اپراتور چیست؟

می‌توان اپراتور را به این صورت معنا کرد: عامل، متصدی، تلفن چی و… اما نزدیک ترین واژه به این کلمه که بیشتر مردم با آن آشنا هستند گرداننده و یا عمل کننده است. بنابراین، می‌توان گفت که اپراتور شخص و یا مجموعه‌ای است که به کاری عمل می‌کند و یا کاری را انجام می‌دهد؛ در واقع، خدماتی را به مشتری، به صورت سیستماتیک، ارائه می‌دهد که وظیفه و کار آن کاملا مشخص است.

اپراتور چیست؟
اپراتور پیامکی چیست؟

در این روز‌ها، واژه اپراتور را زیاد می‌شنویم؛ مانند اپراتور تلفن همراه، اپراتور پیامک صوتی، اپراتور پیامکی، اپراتور پاسخگوی تلفنی و…. در تمامی این ها یک چیز مشترک است و آن این است که تمامی این ها، کاری مشخص‌شده را انجام می‌دهند؛ در بین تمامی این ها اپراتورهای تلفن همراه از همه معروف تر هستند که از آنها می‌توان

  • همراه اول
  • ایرانسل
  • رایتل
  • شاتل موبایل
  • آپتل
  • سامانتل

را نام برد که وظیفه آنها ایجاد یک خط مخابراتی برای مخاطبان است تا بتوانند تماس های صوتی برقرار کنند؛ بنابراین، تقریبا با واژه اپراتور آشنا شده‌اید.

کار اپراتور پیامک صوتی چیست؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم تا الان باید دانسته باشید که اپراتورها باید دارای سیستم ها و زیرساخت های مخابراتی باشند؛ همچنین، باید نرم افزارها و سخت افزارهایی مربوط به عملکردشان را داشته باشند تا بتوانند امکان ارسال پیامک های صوتی در مقیاس های محدود و انبوه را برای مشتریان فراهم آورند. به عبارت ساده‌تر، می‌توان گفت که اپراتورها، امکاناتی را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند تا آنها بتوانند نیازهای خود را از طریق ارائه این سرویس تامین کنند و صفر تا صد کارهایشان را انجام دهند.

کار اپراتور پیامک صوتی چیست؟
کارایی اپراتور پیامکی چیست؟

سامانه چیست؟

سامانه در لغت به معنای سیستم و یا نظام است. سامانه در واقع، مجموعه‌ای از کارهاست که به صورت پیوسته به هم مرتبط می‌شوند و در آخر، خروجی مطلوبی را ارائه می‌دهند. در یک سامانه تمامی اجزا باید در سر جای خود قرار بگیرند و به وظیفه خود به خوبی عمل کنند تا بتوانند کاری را انجام دهند؛ اگر اجزای موجود در سامانه وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، مطمئنا خروجی خوبی خواهید داشت. از آنجایی که مطالب ما در مورد تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی است. باید گفت که سامانه پیامک صوتی به مجموع اجزایی گفته می‌شود که به صورت سیستمی، پیامک را به مقیاس های کوچک و انبوه ارسال می‌کنند.

سامانه چیست؟
تعریف سامانه پیامکی

کار سامانه پیامک صوتی چیست؟

سیستمی که بتواند امکان ارسال پیامک صوتی را به صورت مقیاس های انبوه و محدود برای کاربران فراهم کند تا بتوانند نیازهای خود را در این رابطه برطرف کنند، سامانه پیامک صوتی می‌گویند. سامانه پیامک صوتی بخشی است که کاربران به صورت مستقیم با آن درگیرند و کار می‌کنند تا از طریق آن بتوانند کارهای خود را انجام دهند. سامانه های پیامک صوتی طوری برنامه ریزی می‌شوند که کاربران با داشتن حداقل دانش فنی در این مورد بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند و با این سیستم ها کار کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. تمامی سامانه های پیامک صوتی بایستی به یک اپراتور متصل باشند تا بتوان از طریق آن به مخابرات متصل شده و عمل ارسال پیامک صورت بگیرد.

کار سامانه پیامک صوتی چیست؟
سامانه پیامک صوتی چگونه کار می کند

تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی

در واقع، تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی بیشتر در کاربرد کاربران است؛ به این صورت که کاربران با سامانه بیشتر درگیر هستند تا با اپراتور.

سامانه پیامک صوتی در واقع نرم افزاری است که توسط شرکت اصلی و یا همان اپراتور ساخته شده است و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند از طریق آن صفر تا صد نیازهای خود را برطرف کنند؛ بنابراین، برای این که بتوانید از پیامک صوتی استفاده کنید باید هم به اپراتور وصل شده باشید هم کار با سامانه پیامک صوتی را بلد باشید.

به بیان ساده‌تر، پنلی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا به وسیله آن بتوانند پیامک صوتی، مدیریت ارسالها، دریافت گزارشات و… را انجام دهند، همان سامانه است و شرکتی که این امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند به شبکه وصل شوند، اپراتور نام دارد.

جمع بندی

برای این که بتوانید از پیامک صوتی استفاده کنید، باید طریقه استفاده از سامانه را بلد باشید و اپراتوری قوی برای خود انتخاب کنید تا بتواند پیامک های تبلیغاتی شما را به صورت انبوه و یا محدود ارسال کند؛ همچنین، ارتباط اپراتور با شرکت مخابراتی خیلی مهم است؛ بنابراین، می‌توان گفت که تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی بیشتر در این است که کاربران با سامانه بیشتر سروکار دارند و در واقع برای این که بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند، سامانه بیشتر به کار آنان می‌آید، اپراتور نقش ارائه‌دهنده این خدمات صوتی را دارد و ارتباطش با مخابرات به صورت مستقیم و با کاربران به صورت غیرمستقیم است.

سوالات متداول

  • سامانه پیامک صوتی چیست؟

سامانه پیامک صوتی همان پنلی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند به وسیله آن کارهایشان را انجام دهند.

  • اپراتور چیست؟

اپراتور به شرکتی گفته می‌شود که پنل های پیامک صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از سامانه کارهای خودشان را انجام دهند.

  • تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی چیست؟

عمده تفاوت اپراتور و سامانه پیامک صوتی در این است که کاربران با اپراتور کاری ندارند، در واقع، سامانه تمامی نیاز ارسال صوتی آنها را برطرف می‌کند و اپراتور، مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهایی را گرد هم آورده است تا به وسیله آن بتوان سامانه ها را هدایت کند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

شیما صاحبقرانی

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک