وبلاگ فراپیامک

تراکت تبلیغاتی یا ارسال پیامک تبلیغاتی؟

تراکت تبلیغاتی یا ارسال پیامک تبلیغاتی؟

بسیاری از کسب و کارها قصد دارند برای فروش بیشتر، انواع مختلفی از تبلیغات و بازاریابی ها را امتحان کنند، اگر شما هم جزو این دسته از مشاغل هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا پخش کردن تراکت تبلیغاتی در فروش بیشتر شما موثر است یا ارسال پیامک تبلیغاتی؟ مطمئنا نمی‌توان به طور قطع، تعیین کرد که کدام نوع بازاریابی برای شما مناسبتر است؛ زیرا انتخاب نوع تبلیغات به عوامل مختلفی از جمله بودجه شما، نوع محصولات و خدماتتان و همچنین، استراتژی های مارکتینگ برندتان بستگی دارد.

در این مقاله، لیستی از مزایا و معایب بازاریابی پیامکی نسبت به تراکت تبلیغاتی را با هم مرور می‌کنیم تا به شما کمک کند بهترین تصمیم را برای کسب و کارتان بگیرید.

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی

۱٫ نرخ تبدیل بالای اس ام اس های تبلیغاتی

مطالعات نشان می‌دهد که نرخ تبدیل کمپین های پیامکی می‌تواند تا ۴۵ درصد باشد. آمارهایی که میانگین نرخ تبدیل اس ام اس های تبلیغاتی را در مقایسه با سایر تبلیغات گزارش کرده‌اند، نشان می‌دهند که نرخ تبدیل پیامک تبلیغاتی حدود ۲۹ درصد است.

در حالیکه میانگین نرخ تبدیل سایر کانال های بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است:

۳٫۲۶% برای بازاریابی ایمیلی

۳٫۱۷٪ برای تبلیغات گوگل

۹٫۲۱٪ برای تبلیغات فیس بوک

بنابراین، یکی از مزیت‌های مهم کمپین‌های بازاریابی پیامکی این است که باعث ایجاد نرخ تبدیل بالا می‌شوند.

مزایا و معایب تراکت تبلیغاتی
تراکت تبلیغاتی

۲٫ افراد به سرعت اس ام اس های تبلیغاتی را باز می‌کنند، می‌خوانند و به آنها واکنش نشان می‌دهند!

علاوه بر نرخ تبدیل بسیار بالا، مخاطبین، پیامک های تبلیغاتی را به سرعت باز می‌کنند، می‌خوانند و به آنها واکنش نشان می‌دهند. شاید قبلا شنیده باشید که نرخ خواندن پیامک های تبلیغاتی ۹۸ درصد است!

آمارها نشان داده که ۹۰٪ از مردم یک پیام متنی را کمتر از سه دقیقه پس از دریافت آن، می‌خوانند. به همین دلیل است که میانگین زمان پاسخگویی برای یک پیامک تنها ۹۰ ثانیه است.

وقتی همه مزایای فوق را باهم در نظر می‌گیرید، متوجه می‌شوید که پرداخت هزینه های هنگفت برای چاپ و پخش کردن تراکت تبلیغاتی شاید چندان به‌صرفه نباشد؛ زیرا شما می‌توانید با هزینه ای به مراتب کمتر، از طریق بازاریابی پیامکی به مخاطبین گسترده‌تری دسترسی داشته و بلافاصله مشتریان بالقوه را جذب کنید.

۳٫ ارسال پیامک تبلیغاتی مقرون به‌صرفه است!

بازاریابی پیامکی یک روش بسیار مقرون به‌صرفه است. هر چند هر پلتفرم ارائه دهنده خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه، نرخ های خاص خود را دارند، اما در فراپیامک، می‌توانید پنل های ارسال اس ام اس انبوه را با قیمت های بسیار مناسب خریداری کنید.

۴٫ پیامک های تبلیغاتی امکان ویرایش و سفارشی شدن دارند!

پنل پیامک، ابزاری است که می‌توانید برای برقراری ارتباط با مشتریان یا مخاطبین خاص از آن استفاده کنید. وقتی به پنل مدیریت وارد می‌شوید، امکان تغییر و ویرایش پیامک ها و همچنین، مخاطبینی که قرار است اس ام اس تبلیغاتی برای آنها ارسال شود را در هر زمانی دارید.

این میزان انعطاف پذیری با تراکت های تبلیغاتی که پس از چاپ شدن امکان اصلاح و تغییر ندارند، قابل قیاس نیست. فرض کنید سفارش ۱۰۰۰ تراکت تبلیغاتی را برای چاپ دادید. زمانیکه تراکت به دست شما می‌رسد، متوجه می‌شوید یکی از ارقام شماره تماس به اشتباه چاپ شده. چه کاری از دست شما بر می‌آید؟ عملا شما امکان تبلیغات با آن تراکت ها را ندارید و تمام هزینه‌ای که کردید، به هدر رفته است. اگر بخواهید مجددا تراکت را چاپ کنید، باید باز هم هزینه بپردازید و چه کسی می‌داند، شاید دوباره اشتباهی در چاپ رخ بدهد!

همچنین، شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با ویژگی های پیامک تبلیغاتی برای انواع کسب و کار مقاله “کاربرد بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی” را مطالعه بفرمایید.

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی
مزایای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

آیا ارسال پیامک تبلیغاتی بهتر از تراکت تبلیغاتی است؟

اکثر کمپین های بازاریابی پیامکی از نتایج تبلیغات متنی رضایت کافی دارند. این در حالی است که کمپین های بازاریابی با تراکت، به دلایل زیر نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند:

۱.بسیاری از تراکت ها قبل از خوانده شدن دور انداخته می‌شوند!

بسیاری از بازاریابانی که تراکت های تبلیغاتی را توزیع می‌کنند، گزارش کرده‌اند که مشتریان بالقوه یک بار به بروشور یا تراکت نگاه می‌کنند و اگر به آن علاقه‌ای نداشته باشند، همان لحظه تراکت را دور می‌اندازند؛ زیرا معتقدند تبلیغات ارزش نگه داشتن را ندارند. کسب و کارها مجبورند برای جبران این مشکل، هر ماه، کار چاپ و توزیع تراکت ها را تکرار کنند یا به روش‌های بازاریابی دیگر مانند ارسال پیامک تبلیغاتی روی بیاورند تا مطمئن شوند که علاقه مخاطب را برانگیخته‌اند و او را متقاعد کرده‌اند که تبلیغات آنها ارزش توجه کردن دارد.

 ۲. تراکت ها تاثیر طولانی مدت ندارند!

بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است تراکت را بخوانند، اما آنها را نگه ندارند و به احتمال زیاد آنها را دور بیاندازند. این عکس العمل سریع به این معنی است که آنها ممکن است مشتری بالقوه شما باشند، اما چون حتی نگاهی هم به تبلیغاتتان نیانداخته‌اند، از محصول یا خدمات شما مطلع نمی‌شوند. پس شما باز هم مجبورید آنها را از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی یا سایر روش های بازاریابی به فروشگاه‌تان بازگردانید.

۳. با تراکت ها نمی‌توان مخاطبین یک منطقه خاص را هدف قرار داد!

تراکت ها معمولا در مسیرهای پر رفت و آمد توزیع می‌شوند، برخی از آنها چیزی را تبلیغ می‌کنند که شما به آن علاقه ندارید، برخی دیگر سعی می‌کنند چیزهایی را به شما بفروشند که معمولاً نمی‌خرید و برخی دیگر به دست کسانی می‌رسند که فقط به طور اتفاقی در حال رد شدن از آن مسیر هستند. بنابراین، هنگامی که مخاطبین یک تراکت را دریافت می‌کنند، بدون اینکه نگاهی به آن بیندازید، بی‌تردید اقدام به دور انداختن آن می‌کنند.

این مشکل که تراکت ها را نمی‌توان دقیقا به مخاطبین هدفی که در یک منطقه خاص نزدیک محل کسب و کار شما زندگی می‌کنند، رساند، برای بازاریابی پیامکی وجود ندارد. با ارسال پیامک انبوه منطقه ای شما می‌توانید مخاطبین هدف را در یک منطقه جغرافیایی خاص که نزدیک محل کسب و کارتان هستند، هدف قرار دهید که موجب می‌شود این نوع تبلیغات بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به پخش تراکت داشته باشد.

روش های سنتی در تبلیغات
روش سنتی در تبلیغات

جمع بندی

با خرید پنل ارسال پیامک تبلیغاتی از فراپیامک می‌توانید در هزینه های تبلیغاتی خود نسبت به چاپ و توزیع تراکت صرفه جویی کرده و به فروش بیشتری دست یابید.

سوالات متداول

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی چیست؟

از مهمترین مزیت های بازاریابی پیامکی که به تقویت کسب و کار شما کمک می‌کند، عبارت است از نرخ تبدیل بهتر، ارزان بودن، دسترسی به مخاطبان بیشتر، تحویل فوری، انعطاف پذیر و قابل اعتماد بودن.

چه نوع کسب و کاری ممکن است بیشتر از ارسال پیامک تبلیغاتی سود ببرد؟

بسیاری از شرکت ها از بازاریابی پیامکی به عنوان استراتژی افزایش فروش خود سود می‌برند؛ از جمله: رستوران ها، فروشگاه های اینترنتی، ارائه‌دهنده خدمات وب، بانک ها و غیره.

چه زمانی باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنم؟

بازاریابی پیامکی و کمپین های ارسال پیامک تبلیغاتی عمدتاً برای برقراری با مشتریان بالقوه و اطلاع رسانی درباره پیشنهادات ویژه، آفرها، به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک