بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یکی از استراتژی های موثر در مارکتینگ و تبلیغات است که کسب و کارها میتوانند برای برقراری رابطه مستقیم با مخاطبین از آن استفاده کنند. بازاریابی پیامکی با ارسال پیامک انبوه از طریق پنل پیامکی امکان پذیر است. این نوع بازاریابی، به برقراری ارتباط بین یک برند با مشتریان اشاره دارد که از طریق ارسال پیام های متنی که میتواند حاوی تبلیغات، اخبار، بهروزرسانی ها و موارد دیگر باشد، انجام گیرد. در اس ام اس مارکتینگ، تیم بازاریابی یا مدیر هر کسب و کار میتواند کنترل کاملی بر زمان ارسال اس ام اس ها و محتوایی که به اشتراک میگذارد، داشته باشد.
انواع بازاریابی پیامکی برای مشاغل
وقتی ارسال اس ام اس انبوه را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود پیادهسازی میکنید، معمولا دو نوع محتوا برای مخاطبان خود ارسال مینمایید:
پیامهای متنی تبلیغاتی و اس ام اس مربوط به تراکنش ها.
پیامک های تبلیغاتی
پیامک های تبلیغاتی، پیامک هایی هستند که برای افزایش فروش، تبلیغ یک محصول یا ایجاد آگاهی از برند برای مخاطبان خود ارسال میکنید. شما میتوانید از این نوع پیام ها برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در مورد تولید یا فروش یک محصول جدید، فروش یا تخفیف ویژه، به اشتراک گذاری اطلاعیه های شرکت، تبلیغ رویدادهای برند و حتی ارائه نکاتی در مورد نحوه بهترین استفاده از محصولاتی که میفروشید، استفاده کنید.
بازاریابی پیامکی برای تبلیغ رویدادها یا همایش ها و همچنین، خدماتی که توسط یک کسب و کار ارائه میشوند، نیز کاربرد دارد.
در هر صورت اس ام اس مارکتینگ، یک روش ارتباطاتی کاملا موثر است که میتوانید بر اساس نیاز تیم بازاریابی خود، متن آن را تنظیم کرده و برای مشتریان ارسال کنید.
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی برای درک مخاطبان هدف
اس ام اس مربوط به تراکنش ها
پیامک مربوط به تراکنش ها معمولا برای کسب و کارهایی که فروش آنلاین دارند یا بانک و موسسات مالی مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع بازاریابی پیامکی، اگر یک خریدار، کالایی را به سبد خرید خود در وبسایت شما اضافه کند، میتوانید برای او یک پیام خوشامدگویی یا متن “سبد خرید آماده پرداخت است”، بفرستید تا او را تشویق به ثبت سفارش کنید.
این پیامک معمولا حاوی اطلاعاتی است که مشتریان شما به آن نیاز دارند، مانند جزئیات تأیید سفارش یا اطلاعات نحوه دریافت کالا یا مبلغی که باید پرداخت کنند.
آیا بازاریابی پیامکی موثر است؟
آمارهای مربوط به بازاریابی پیامکی نشان میدهد که این روش، یکی از مؤثرترین استراتژی ها برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان است، زیرا:
بازاریابی پیامکی، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالایی دارد!
نرخ دیده شدن اس ام اس ها بسیار بالا است که نشان دهنده تعامل بیشتر با مشتری نسبت به سایر روش های مارکتینگ است. با وجود اینکه کاربران معمولا پیامک را فقط برای اینکه اعلان روی گوشی را پاک کرده باشند، باز میکنند اما ۹۸٪ آنها پس از باز شدن پیامک، متن آن را میخوانند. به همین دلیل است که نرخ بازخورد بدست آمده از بازاریابی پیامکی مانند میزان کلیکها و تبدیلها نسبت به سایر روش های مارکتینگ بالاتر است. بنابراین، بسته به محتوایی که با مخاطبان خود به اشتراک میگذارید، پیام های متنی میتوانند از نظر نرخ کلیک و نرخ تبدیل، بهتر از بازاریابی ایمیلی عمل کنند.
اس ام اس مارکتینگ به برندها اجازه میدهد تا فوراً به مخاطبین هدف دسترسی پیدا کنند!
در بازاریابی پیامکی شما میتوانید روی مخاطبین هدف خاصی تمرکز کنید. به عنوان مثال میتوانید پیامک منطقه ای ارسال کنید یا پیامک های تبلیغاتی را براساس جنسیت یا شغل مخاطبین بفرستید. بنابراین، اگر رویدادی دارید که میخواهید مخاطبینی که در نزدیکی محل رویداد زندگی میکنند را مطلع کنید، به راحتی میتوانید ارسال اس ام اس های تبلیغاتی را فقط به مخاطبین همان منطقه محدود کنید.
ارسال پیامک بسیار سریع است و امکان سفارشی سازی آن وجود دارد!
از آنجایی که ارسال پیامک بسیار سریع است، میتوانید از پیامک به عنوان یک کانال ارتباطی فوری برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تخفیف محدودی برای برخی از محصولات خود گذاشتهاید، میتوانید سریعا به مشتریان وفادارتان، پیامک ارسال کنید و اجازه دهید آنها جزو اولین کسانی باشند که از محصولات جدید و فروش ویژه شما مطلع میشوند.
از طرف دیگر، شما میتوانید برای مدیریت بحران از ارسال پیامک سفارشی شده استفاده کنید. فقط کافی است پیام را از قبل آماده کنید و در پنل پیامکی ذخیره نمایید. شما حتی میتوانید مشخص کنید که این پیامک در زمانی که نیاز دارید، برای چه کسانی ارسال شود. در حقیقت، شما میتوانید لیست گیرندگان را سفارشی کنید. به این ترتیب، زمانیکه یک بحران بوجود میآید، در کوتاهترین زمان ممکن و فقط با یک کلیک، به افرادی که مدنظرتان است، اطلاع رسانی میکنید.
نکاتی که برای بازاریابی پیامکی موثر نباید فراموش کنید:
بازاریابی پیامکی فرصتی برای کسب و کار شماست تا روابط خود را با مشتریانتان عمیقتر کنید، اما در شروع کار باید چند نکته را در نظر داشته باشید:
- از آنجایی که ارسال پیامک، دوستانه تر از ایمیل است، باید در مورد متن پیامهایی که برای مشترکین ارسال میکنید و تعداد دفعات ارسال آنها، محتاط باشید.
- پیام های متنی یک راه عالی برای ایجاد وفاداری به برند هستند، اما در صورت استفاده بیش از حد این روش، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. بنابراین، اگر قصد دارید کمپین بازاریابی خود را راه اندازی کنید، ابتدا اطلاعاتی در مورد آنچه که مشترکین بهتر به آن واکنش نشان میدهند، بدست آورید؛ سپس، متن و زمانبندی ارسال پیامک ها را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
- انتخاب بستر مناسب برای ارسال پیامک نیز بسیار مهم است. با خرید پنل پیامکی از فراپیامک میتوانید مطمئن باشید که بازاریابی پیامکی شما طبق برنامه ریزی هایی که در نظر دارید، انجام خواهد شد.
سوالات متداول بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی چگونه انجام میشود؟
بازاریابی پیامکی، تکنیکی است که از ارسال اس ام اس انبوه برای انتشار پیامهای تبلیغاتی استفاده میکند. متن این پیامها، معمولا حاوی اطلاعاتی درباره تخفیفات ویژه، بهروزرسانی چند محصول جدید یا اطلاعات برگزاری رویداد است و معمولاً از مشتریان خواسته میشود تا با ارسال یک عدد به یک سامانه، با کسب و کاری که پیامک را ارسال کرده، تعامل برقرار کنند.
چه زمانی باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنم؟
کمپین های تبلیغاتی یا بازاریابی معمولا برای اهدافی نظیر افزایش فروش یا برقراری ارتباط بهتر با مشتری از پیام های متنی (SMS) استفاده میکنند. بنابراین، اگر میخواهید با تعداد گستردهای از مخاطبین خود در زمان کوتاهی ارتباط برقرار کنید و یک آفر ویژه یا اطلاعیه خاصی را برای آنها ارسال کنید، بازاریابی پیامکی مناسب شما است.
چگونه بازاریابی پیامکی را برنامه ریزی کنم؟
با خرید پنل پیامکی از فراپیامک به راحتی میتوانید کمپین بازاریابی پیامکی خود را برنامهریزی کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.