بازاریابی پیامکی هدفمند
بازاریابی پیامکی برای کسانی که میخواهند به بهترین شکل به نتیجه ای عالی در بازاریابی برسند، مناسب است. با بازاریابی پیامکی میتوان محصولات را معرفی کرد و یا شرح خدمات و سرویس ها را ارائه نمود. در هر صورت، به هر شیوهای میتوان کسب و کار را معرفی و تبلیغ کرد. افرادی که به بازاریابی پیامکی هدفمند فکر میکنند، میتوانند بهترین نتیجه را در کسب و کار و بازاریابی ببینند. با بازاریابی درست و هدفمند میتوان بهترین راهکارهای ارسال پیامک و یا ارسال اس ام اس را استفاده کرد تا به ایدهالترین نتیجه رسید.
استفاده هدفمند از بازاریابی پیامکی
با استفاده از بازاریابی پیامکی هدفمند میتوان به سوددهی بالا و کسب نتیجه مطلوب رسید. اما نکته قابل تامل این است که چرا باید استفاده از بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند باشد؟ بهتر است ابتدا علل بازاریابی هدفمند را بشناسید تا بازاریابی هدفمند را دنبال کنید. خوب است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بازاریابی خود را به یکی از راحتترین، پرسودترین و صد البته ارزانترین روش های بازاریابی تبدیل نمایید.
- باید مشتری و مخاطبین خود را وفادار نگه دارید.
- خوب است مشتریانتان همیشه منتظر پیامک های شما باشند.
- سود بسیار زیادی در گرو استفاده از بازاریابی پیامکی هدفمند برای مشتریان ثابت شما است.
- به دنبال جذب مشتری جدید باشید و بازار هدف های جدیدی را برای خود ایجاد کنید.
استراتژی بازاریابی پیامکی هدفمند چیست؟
دو روش برای اجرای بازاریابی پیامکی هدفمند وجود دارد. استراتژی برای شما باید با توجه به نیازها و اهدافتان صورت بگیرد. اگر در همه زمان ها بدانید که چه میخواهید و به دنبال چه چیزی هستید، روش مناسب و بهتری برای اس ام اس مارکتینگ خود خواهید داشت. از استراتژی های بازاریابی پیامکی میتوان به موارد زیر اشاره داشت که باید بدانید کدام برای شما مناسبتر است:
- تبلیغات انبوه با اس ام اس
- بازاریابی اجازه ای با پیام کوتاه
تبلیغات انبوه با اس ام اس
در این روش میتوان پیامک تبلیغاتی را به بازار هدف ارسال نمایید؛ اما از اینکه دریافت کنندگان این نوع پیامک تبلیغاتی، به معرفی محصولات شما راغب هستند، اطمینان ندارید.
بازاریابی اجازه ای با پیامک
در بازاریابی اجازه ای با پیامک، شما به کسانی اس ام اس ارسال میکنید که در خبرنامه پیامکی تان عضو باشند و با اشتیاق، منتظر ارسال پیامک های شما هستند.
بهترین روش بازاریابی پیامکی هدفمند
همانطور که در بالا به آن اشاره شد، باید بهترین روش و استراتژی در بازاریابی پیامکی را برای خود پیدا کنید. اما توصیه ما این است که از ترکیب هر دو روش برای بهبود کسب و کارتان استفاده نمایید؛ اما استراتژی طولانیمدت باید بر روی خبرنامه پیامکی متمرکز شود؛ به عبارت دیگر، لیستی از مشتریان وفادار خود تهیه نموده و با هزینه ای کمتر، بازدهی بیشتری را خواهید داشت.
انتخاب سامانه پیامکی
سامانه پیامکی یک نرم افزار آنلاین است که برای ارسال پیامک انبوه ساخته شده است. این سامانه به سیستم های مخابراتی متصل میباشد و میتوانید خیلی راحت، مدیریت پیام کوتاه را به عهده بگیرید. با ثبت در سامانه پیام کوتاه یک پنل اس ام اس در اختیارتان قرار میگیرد، که با استفاده از آن می توانید، پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال کرده و از مشتریانتان هم پیامک دریافت نمایید.
ویژگی های یک سامانه پیامکی خوب
- فرستادن پیام کوتاه در همه مقیاس ها مانند محله یا شهر یا کشور
- دسته بندی اصولی بانک شماره های تلفن
- گرفتن گزارش از اس ام اس های ارسال شده
- استفاده آسان از بخش های مختلف رابطه کاربری
- پشتیبانی خوب
- بودن ابزارهایی برای تحلیل عملکرد در بازاریابی پیامکی هدفمند
- پوشش دهی همه اپراتورها
- امکان تفکیک ارسال انبوه اس ام اس
- تعرفه مناسب
- ارسال سریع
- شارژ شدن اعتبار، با چند کلیک
تاثیرات بازاریابی پیامکی چیست؟
انجام بازاریابی هدفمند از گذشته تا امروز در فروش کالا و خدمات تاثیرگذار و مورد توجه بسیاری از کسب و کارها بوده است. از جمله تاثیرات این بازاریابی پیامکی میتوان موارد زیر را نام برد:
- سرعت بالایی که در استفاده از این نوع روش است باعث میشود تا برای شرایطی که دسترسی سریع به پیامک دارای اهمیت است، پیامک در اولین انتخابتان جای گیرد.
- بازاریابی پیام کوتاه هدفمند انعطاف پذیر است. میتوانید مخاطبین خود را دسته بندی کنید؛ سپس، با هدفی مشخص برای هر گروه اس ام اس ارسال نمایید.
مخاطبین میتوانند در لحظه وارد لیست پیام کوتاه شما شوند. یا اینکه از آن لیست خارج شوند. این کار در یک مرحله رخ میدهد. افرادی که از لیست شما خارج نمیشوند با اشتیاق پیام کوتاه شما را دریافت مینمایند.
آنالیز بازاریابی پیامکی هدفمند
بعد از ارسال اس ام اس باید عملکردمان آنالیز و بررسی شود. مواردی باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرد که به قرار زیر است:
چه تعدادی از اس ام اس های ارسال شده به مخاطبان رسیده است؟
باید بدانیم که کدام یک از شماره های تماس لیست پیامکی مان از دسترس خارج شدهاند. چه تعداد از پیامک های ارسالی به دست مخاطبان رسیده تا در زمان طولانی تری از هدر رفتن هزینه ها جلوگیری شود.
چه تعدادی از کاربران به درخواست ما پاسخ دادهاند؟
اگر فراخوان پیامکی، در مشاهده محصولات باشد، میتوان متوجه شد که چه تعداد وارد سایت شدهاند و محصولات را بازدید نمودهاند.
محاسبه هزینه ارسال اس ام اس تبلیغاتی و سودتان
برای اینکه متوجه تاثیرات مثبت در تبلیغاتتان باشید، میتوانید مقدار بازگشت هزینه را با تخمین سودتان از ارسال پیامک محاسبه کنید.
با آنالیز و بررسی در بازاریابی پیامکی میتوانید به نقاط ضعف و قدرتتان پی برده و در ادامه استراتژی های پیامکی خود را با دقت بیشتر و جامعتر طراحی کنید.
موفقیت در بازاریابی پیامکی هدفمند
- مطرح کردن پیشنهادات وسوسه انگیز
- منحصر به فرد کردن محتوای پیامکی
- اهمیت به سلائق شخصی مشتریان
- ارسال پیامک متناسب با شرایط مشتریان
- بستن راه انتخاب رقبا برای مشتریان
- معرفی خود و هویت خود به مشتریان
- کوتاه و متمرکز بودن
- ایجاد احساس خاص بودن برای مشتری
- معرفی محصولات و خدمات با ارزش به مشتری و معرفی مزیت خرید برای مشتری