وبلاگ فراپیامک

اشتباهات رایج در تبلیغات پیامکی

اشتباهات رایج در تبلیغات پیامکی

اشتباهات رایج در تبلیغات پیامکی

پیامک تبلیغاتی و اشتباه رایجی که افراد در ارسال آن مرتکب می‌شوند، مبحثی است که قصد داریم در این مطلب به شرح آن بپردازیم. گفتنی است که این اشتباهات گاها سبب می‌شوند تا پیامک تبلیغاتی شما با بازخورد مثبتی رو به رو نشود، از این رو، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم تا تعدادی اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی را به نقاط قوت خود در زمینه ارسال پیام تبلیغاتی تبدیل نمایید.

ارسال پیامک در زمان نامناسب

ارسال پیامک تبلیغاتی
ارسال پیامک در زمان نامناسب

ارسال پیامک در زمان های ناخوشایند به منظور تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، تلف کردن زمان و همچنین، هزینه‌ های بازاریابی ‌تان است و این که گاها این عمل موجب آزار مشتری می‌شود. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مشتری ‌تان پیام را مشاهده و قبل از آن که آن را به فراموشی بسپارد، درباره آن اقدام می‌کند.

مشتریان شما در ساعت ۱۰ صبح نیازی به یک نوشیدنی رایگان ندارند، یا این که دو روز قبل از تعطیلات نوروز به رزرو کردن جا برای گذران تعطیلاتشان نمی‌اندیشند. علاوه بر این، هیچ‌ فردی مایل نیست که ساعت ۲ نیمه ‌شب به خاطر پیامک بازاریابی، از خواب بیدار شود. برای برطرف نمودن این مشکل می‌توانید از ویژگی ارسال زماندار پنل پیامک استفاده نمایید و به گونه‌ای زمان ‌بندی کنید که پیامک های متنی‌ شما در زمان معینی ارسال شوند.

به بیان دیگر، نیازی نیست برای زدن دکمه “ارسال” صبر کنید، چرا که پیامک در مناسب ترین زمان ممکن به گوشی مشتری‌ شما و به صورت خودکار ارسال می‌شود.

البته باید بدانید که هیچ پیامک تبلیغاتی بین ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح ارسال نخواهد شد و این محدودیت از سمت مخابرات ایران لحاظ شده است.

درج نشدن ساعت و تاریخ انقضاء در پیامک تبلیغاتی

چنانچه تمایل دارید که پیامک های شما حالت فوری و ضروری داشته باشند، توصیه می‌کنیم برای پیامک تان تاریخ انقضا درج کنید؛ چرا که این کار علاوه بر ویژگی های مثبت دیگر آن موجب می‌شود تا پیامک‌هایتان حالت ضروری و فوری داشته باشد.

ارسال پیامک تبلیغاتی در فاصله های زمانی کوتاه

اگر تصور می‌کنید که با ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر، به مخاطبانتان نتیجه بهتری را کسب می‌نمایید، سخت در اشتباه هستید. درست است که مخاطبانتان باید مطلع باشند که شما آن ها را فراموش نکرده‌اید، اما این وفاداری را تنها یک بار در هفته یا زمان هایی که پیشنهادات ویژه دارید، به آن ها اثبات کنید.

ارسال پیامک تبلیغاتی در فاصله های زمانی
ارسال پیامک تبلیغاتی در فاصله های زمانی کوتاه

درج دستورالعمل دریافت تخفیفات

در زمینه ارسال اس ام اس تخفیف و پیشنهادات ویژه، چنانچه تمایل داشته باشید به موفقیت برسید، توصیه می‌کنیم که روش استفاده از این تخفیفات را نیز برای مخاطبانتان شرح دهید؛ گفتنی است که این دستورالعمل می‌تواند به درج اطلاعات تماس ختم شود.

اهمیت بالای متن پیامک تبلیغاتی فراموش نکنید!

توجه داشته باشید که متن پیامک تبلیغاتی را بدون غلط املایی بنویسید و این که آن را به صورت کلیشه ای ارسال نکنید. نوشته هایی موثرتر هستند که در آن ها هم خلاقیت به کار رفته است و هم این که از سمبل به منظور نگارش مستعمل استفاده شده‌ است. برای متن پیامک تبلیغاتی خودتان وقت بگذارید و متنی را ارسال کنید که نشان دهد مشتریانتان برایتان ارزشمند هستند.

همیشه در حین نوشتن متن هایتان این گونه تصور کنید که در میان شما و دیگر رقبای کاریتان، چرا مشتریان باید شما ‌را تعیین و تایید کنند. لازم به ذکر است که شما امکان استفاده تا ۱۶۰ کاراکتر را در پیامک تبلیغاتی خود دارید، پس به منظور صرفه ‌جویی در فضا بیش از اندازه از متن ‌های اختصاری استفاده ننمایید.

شما همچنین قادر خواهید بود با قرار دادن لینک کوتاه ‌شده وب سایت یا وبلاگ خود جهت ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان در فضا صرفه‌جویی نمایید یا این که در صورت لزوم تا سه پیام متنی را به یکدیگر اتصال دهید تا فضای بیشتری داشته باشید. در صورت درج لینک، می‌‌توانید نرخ کلیک ۲۰ درصد را در مقابل نرخ کلیک ۴ درصد از طریق پیامک، انتظار داشته باشید.

کنار گذاشتن مزیت های محصول در پیامک تبلیغاتی

در عوض تمرکز بیش از اندازه بر خصوصیات محصول، سعی کنید در مورد منافع و همچنین، مزایای آن صحبت نمایید. نیازی نیست در پیامک تبلیغاتی خود در مورد جزئیات طرح تسهیلات بازنشستگی موسسه خود صحبت نمایید؛ چرا که خوانندگان تمایل دارند بدانند که این برنامه چه مزیت های خاصی برای آن ها در پی دارد.

پیامک تبلیغاتی تکراری

مخاطبان خود را با پیامک ‌های بسیار زیاد بمباران نکنید. اگر چه درصد بالایی از مردم تمایل دارند پیشنهادات را از طریق پیامک دریافت نمایند اما بیشتر از ۸۰ درصد از آن ها دوست دارند حداکثر دو پیامک بازاریابی را در طول ماه دریافت کنند. ذکر این نکته ضروری است که همه چیز به کیفیت مرتبط می‌شود و نه کمیت؛ پس، همیشه سعی داشته باشید که پیامک های تبلیغاتی کم اما باکیفیت را در طول ماه برای مشتریانتان ارسال نمایید.

عدم امکان انصراف در پیامک تبلیغاتی

 انصراف در پیامک تبلیغاتی
عدم امکان انصراف در پیامک تبلیغاتی

حتی اگر درخشان ‌ترین پیامک تبلیغاتی را هم ارسال کنید باز هم با استقبال کلیه مشتریان رو به رو نمی‌شوید و این مشکلی نیست. سعی کنید که امکان انصراف بدون دردسر را در پیامک تبلیغاتی خود برای مشتریان ‌تان فراهم نمایید تا بدین وسیله اطمینان حاصل کنید که همچنان ذهنیت خوبی درباره شما دارند و همچنین، اطمینان کسب کنید که تنها برای مشتریانی پیامک ارسال می‌‌کنید که تمایل به ارتباط با شما دارند.

انتخاب مخاطبان اشتباه

به طور یقین، شما در محل کارتان به طور حضوری با همه مشتریان یکسان رفتار نمی‌کنید. اشخاص، علایق و نیازهای مختلفی دارا هستند. به همین علت، در سامانه پیامکی قابلیت های متعددی جهت تفکیک مخاطبان در نظر گرفته شده تا قادر باشید برای هر دسته از مخاطبانتان محتوای مناسب شان را ارسال کنید.

علاوه بر این، شما قادر هستید شماره تماس مشتریان را در دفترچه تلفن پنل اس ام اس خود ذخیره نمایید و این که با این روش، شما به راحتی می‌توانید مخاطبانتان را دسته بندی نمایید. به عنوان مثال، قادر خواهید بود مشتریان پرخرید را در یک دسته قرار دهید و کالاها و خدمات جدیدتان را سریعا به اطلاعشان برسانید. در حقیقت، با کمک این دسته بندی ها و قابلیت تفکیک مخاطبان این امکان را دارید که محتوای مرتبطتری را برای مشتریان خود ارسال نمایید.

راه های ارتباطی

شما تاثیرگذارترین متن ‌ها را در مناسب ترین زمان هم که ارسال کنید، بایستی حتما راه و روش ارتباطی صحیح را برای گیرندگان تان درج کنید. نشانی، نشانی اینترنتی، شماره های تماس ثابت، نشانی شبکه های اجتماعی و … را در آخر متن پیامک تبلیغاتی خود قرار دهید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک