وبلاگ فراپیامک

ارسال پیامک با پترن

ارسال پیامک با پترن

ارسال پیامک با پترن

ارسال پیامک با پترن از آن دسته موضوعاتی است که ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول ساخته است و اغلب افراد در مورد این که چرا باید از ارسال پیامک با پترن استفاده کنیم، آگاه نیستند. برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بدانیم که برای ارسال کردن پیامک وب سرویس دو روش ارسال پیامک وجود دارد که عبارتند از:

  • ارسال پیامک از طریق URL
  • ارسال پیامک از طریق پترن

در این مطلب قصد داریم، شما را با روش دوم یعنی ارسال پیامک از طریق پترن آشنا کنیم و  ۰ تا ۱۰۰ استفاده از ارسال پیامک بر اساس پترن را به شما آموزش دهیم، گفتنی است که شما بعد از مطالعه این مقاله قادر خواهید بود که پیامک‌های خود را کمتر از ۵ ثانیه ارسال کنید.

ابتدا یک سوال از شما می‌پرسیم و آن هم این است که آیا تا کنون به این موضوع اندیشیده‌اید که پیامک‌های تبلیغاتی چگونه در حجم انبوه ارسال می‌شوند؟ یا این که چطور در عرض چند ثانیه کد فعال سازی نرم‌افزار یا برنامه ‌های مختلف از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود؟ برای جواب دادن به این سوالات بایستی که با مفهوم ارسال پیامک بر اساس پترن آشنا شوید.

همان‌ گونه که اطلاع دارید، امروزه استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و همچنین، ارائه‌ سرویس پیامکی بسیار رونق پیدا کرده است. به همین علت، شیوه های جالبی نیز برای ارسال پیامک اختراع شده است که از جمله آن ‌ها می‌توان به وب سرویس پیامکی و پنل‌های اس ام اس اشاره نمود. ارسال پیامک از طریق پترن از جمله روش‌های کاربردی برای ارسال نمودن کدهای فعال‌سازی، پیامک‌های اطلاع رسانی و همچنین، پیامک‌های حاوی رمز عبور می‌باشد.

دلیل ارسال پیامک با پترن

دو نوع وب سرویس جهت ارسال پیامک وجود دارد، اولی وب سرویس url و دومین وب سرویس بر اساس الگو می‌باشد. در وب سرویس url شما قادر خواهید بود تمامی متن پیامک را خودتان از طریق وب سرویس ارسال نمایید و به خاطر این که کلیه متن از طریق وب سرویس ارسال می‌شود و همچنین، به دلیل حساسیتی که بر روی خطوط خدماتی وجود دارد، باید متن ارسالی شما از سمت مانیتورینگ سامانه پیامکی مربوطه، بررسی شده که این کار باعث تاخیر ۱ تا ۲ دقیقه‌ای در تائید و ارسال پیامک می‌شود. گاهی اوقات ماهیت بعضی پیامک‌ها به گونه‌ای می‌باشد که می‌بایست پیامک به صورت لحظه‌ای ارسال شود؛ در این حالت که وب سرویس ارسال بر اساس پترن سامانه موردنظر وارد عمل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا پیامک‌های وب سرویس خود را با سرعت بالا از طریق خط خدماتی و با الگو مشخص، ارسال نمایید.

ارسال پیامک با پترن
دلیل ارسال پیامک با پترن

افزونه های پیامکی با ارسال بر اساس پترن، سازگارند!

لازم به ذکر است که کاربران زیادی وجود دارند که از برخی سیستم های مشترک ارائه‌شده استفاده می‌نمایند. به همین دلیل است که اغلب سامانه های پیامکی نیز برای برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا و سایت سازها همچون وردپرس و …، افزونه با قابلیت ارسال پیامک با پترن را فراهم می‌کنند تا شما پیامک های خود را با سرعت بالاتری ارسال کنید، به گونه‌ای که دیگر نیازی به پرداخت هزینه به برنامه نویس نداشته باشید. در ادامه مطلب، برخی از افزونه‌هایی که با سیستم ارسال بر اساس پترن سامانه های پیامکی سازگار هستند را معرفی کرده‌ایم که عبارتند از:

  • افزونه پیامک دیجیتس
  • افزونه پیامک whmcs برای کد تایید
  • افزونه پیامک اپن کارت با پترن
  • افزونه پیامک گرویتی فرم با پترن
  • افزونه پیامک کد فعال سازی پرستاشاپ (یک نوع سیستم مدیریت محتوا همانند وردپرس)
  • افزونه پیامک ووکامرس با قابلیت پترن
  • افزونه اعتبار سنجی و همچنین ثبت نام با کمک شماره تماس در پوسته ایساتیس

 کاربردهای ارسال پیامک با پترن

همان گونه که بیان شد، ارسال پیامک از طریق الگو موجب افزایش سرعت ارسال خواهد شد؛ چرا که الگوهای ثابت و مشخص، به طور معمول نیازی به مانیتورینگ و بررسی مجدد ندارند. در این روش، تنها کافی است الگوی خود را انتخاب نمایید و پس از آن، بخش‌های متغیر را مشخص کنید. از جمله مهم ترین کاربردهای ارسال پیامک با پترن موارد ذکرشده در ادامه مطلب می‌باشند:

  • ارسال نمودن کد فعال‌سازی نرم‌افزارها یا سایت ‌ها
  • ارسال رمز عبور و نام کاربری
  • ارسال پیامک‌های تشکر بعد از اتمام خرید
  • ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشتریان
  • ارسال صورتحساب خرید مشتریان
  • ارسال پیامک‌هایی حاوی متن تبریک تولد
تصویری از کاربردهای ارسال پیامک با پترن
کاربردهای ارسال پیامک با پترن

نمونه کد های ارسال بر اساس پترن

اغلب سامانه های پیامکی به طور کامل با زبان های برنامه نویسی سازگار هستند، به طوری که برنامه نویسان قادر خواهند بود از وب سرویس های سامانه پیامکی ارائه شده جهت ارسال پیامک وب سرویس استفاده نمایند. لازم به ذکر است که در این شرایط، برنامه نویس از کیفیت سرویس دهی سامانه موردنظر، مطمئن‌تر می‌باشد.

در ادامه مطلب، برخی از مهم ترین نمونه کدهای ارسال با پترن برای شما درج شده است که شما می‌توانید با دانلود آن‌ها کلیت سیستم را ملاحظه کنید.

  • نمونه کد پترن برای  php
  • نمونه کد ارسال طبق الگو با  SOAP
  • نمونه کد ارسال پیامک پترن برای #C
  • نمونه کد ارسال پیامک طبق الگو برای  vb.net
  • نمونه کد ارسال طبق الگو با  cUrl
  • نمونه کد ارسال پیامک با پترن  node.js

ارسال پیامک با پترن در سامانه فراپیامک

در سامانه فراپیامک جهت ارسال پیامک وب سرویس از طریق پترن، شما بایستی متن کلی پیامک را تعیین ‌کنید و تنها در برخی از موارد که لازم است متغیر قرار می‌دهید. پس، کلیت متن شما ثابت می‌باشد و تنها یک مرتبه واحد مانیتورینگ فراپیامک متن پیامک را مشاهده و تایید می‌نماید. در صورتی که متن پیامک یک متن تبلیغاتی به حساب نیاید یک کد الگو در اختیار شما قرار خواهد گرفت و زمانی که شما از طریق این الگو پیامک های خود را ارسال می‌‌کنید، بدون تائید ناظر انسانی، پیامک ارسال خواهد شد و پیامک ارسال شده نیز در کمتر از ۵ ثانیه به دست مخاطب موردنظر می‌رسد.

تصویری از ارسال پیامک با پترن در سامانه فراپیامک
ارسال پیامک با پترن در سامانه فراپیامک

برای ارسال نمودن پیامک با الگو برای پیامک کد فعال سازی OTP، تشکر بعد از اتمام خرید مشتری از وب سایت و در هر مورد دیگری که مایل باشید پیامک شما در عرض چند ثانیه ارسال شود، می‌توانید از وب سرویس پیامک سامانه فراپیامک استفاده کنید تا پیامک سریعا ارسال شود. چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه ارسال پیامک با پترن در ذهن شما مطرح شده توصیه می‌کنیم که حتما با کارشناسان مجرب سامانه فراپیامک تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک