وبلاگ فراپیامک

ارسال پیامک با وب سرویس API 

تصویری از ارسال پیامک با وب سرویس  api 

ارسال پیامک با وب سرویس API

ارسال پیامک با وب سرویس API یکی از امکاناتی است که امروزه برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار، مفید واقع شده است و باعث پیشرفت چشمگیر آن ها در زمینه مورد فعالیتشان شده است. همان طور که می‌دانید استفاده از پیامک در بسیاری از برنامه های تحت وب، اپلیکیشن های موبایل و همچنین، وب سایت ها، امروزه رایج شده است.

ارسال پیامک با وب سرویس API یا به عبارتی امکان پیشرفته API تحت وب، کاربردهای زیادی را برای افرادی مانند طراحان وب سایت ها و همچنین، برنامه نویسان دارد؛ چرا که آن ها را قادر می‌سازد تا با کمک این سرویس، پیامک های خود را با استفاده از خطوطی که تهیه نموده‌اند، ارسال یا دریافت نماید.

اتصال به نرم افزارهای خارجی را می‌توان یکی از برجسته‌ترین و اساسی‌ترین کاربردهای پنل پیامک تحت وب دانست، گفتنی است این قابلیت مهم باعث می‌شود نرم افزارهای کاربردی بتوانند در هر شرایطی، ارسال پیامک را انجام دهند. بسیاری از نرم افزارها و وب سایت ها وجود دارند که این موضوع برایشان بسیار حیاتی است.

تصویری از کاربرد وب سرویس پیامک
کاربرد وب سرویس پیامک

فرض کنید که امکان ارسال پیامک با وب سرویس API برای شما فراهم شده است و می‌توانید از طریق آن برای تمامی مخاطبانتان، پیامک های مدنظرتان را ارسال کنید. اگر شما قصد داشته باشید ارسال پیامک تبریک، مبلغ بدهی و … را به طور خودکار برای مخاطبانتان ارسال کنید، کافی است این امکان را از طریق وب سرویس، در برنامه خود قرار دهید، به این صورت که در ابتدا از طریق وب سرویس به سرور خدمات اس ام اس متصل شده و سپس، برای ارسال پیامک اقدام نمایید.

نمونه هایی از کاربرد وب سرویس پیامک

همان طور که می‌دانید شما برای ارسال پیامک از طریق نرم افزار، نیاز به روشی دارید که با کمک آن بتوان به سامانه پیامک ارتباط پیدا کرد، وب سرویس ارسال پیامک API این امکان را برای شما فراهم می‌سازد. در ادامه مهم‌ترین کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه را ذکر خواهیم کرد:

  • استفاده در نرم افزارهای حسابداری

شما می‌توانید بسیاری از پیغام های مهم و گزارشات خود را در نرم افزارهای مالی، پیامک کنید؛ برای مثال بدهی اشخاص به طور اتوماتیک برایشان پیامک شود یا این که میزان فروش روزانه برای مدیر شرکت ارسال شود و یا حتی این که پیامکی به عنوان یادآور موعد چک، از یک روز قبل برای افراد ارسال شود.

  • استفاده از وب سرویس پیامک API در CMSها

شما می‌توانید وب سایت خود را با کمک بسیاری از CMSها نظیر وردپرس، جوملا و … طراحی کنید. شما قادر خواهید بود سایت خود را به سامانه پیامک متصل نمایید و از امکان ارسال و دریافت پیامکی که در اختیارتان قرار می‌دهد، نهایت بهره را ببرید؛

برای مثال شماره تماس کاربران‌تان را دریافت کنید و هر زمان که لازم بود پیامک هایی حاوی تخفیفات سایت، اخبار سایت و … را برایشان ارسال کنید.

  • بکارگیری وب سرویس در CRM یا باشگاه مشتریان یا پرتال آنلاین شرکت

سیستم مدیریت روابط مشتری را می‌توان یکی از مواردی به حساب آورد که پیامک در آن ها بسیار حیاتی است؛ چرا که شما قادر خواهید بود اکثر ارتباطات درون نرم افزار را برای مشتریانتان ارسال نمایید؛ برای مثال می‌توان به مواقعی که مشتری بعد از ثبت سفارش خود یک پیامک حاوی متن” سفارش شما ثبت شد” دریافت می‌کند، اشاره کرد، گفتنی است این پیامک به طور اتوماتیک و از طریق خود نرم افزار ارسال می‌گردد.

  • ارسال پیامک با وب سرویس  API در دستگاه های حضور و غیاب

با کمک این امکان می‌توان کاری کرد که هنگامی که کارمندی حضور و غیاب خود را در دستگاه ثبت کرد، پیامکی حاوی ساعت ثبت حضور را دریافت کند. همچنین، در مواقعی که کارمند دیر به محل کار آمد یک پیامک هشداردهنده برای وی ارسال شود. یکی دیگر از کاربردهای مهم این مورد زمانی است که دانش آموزی در مدرسه حاضر نشده و پیامکی برای والدین وی ارسال می‌شود.

ارسال پیامک با وب سرویس  API برای فروشگاه اینترنتی

می‌توان گفت که ارسال پیامک با وب سرویس API نیز در فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد و می‌توان کاری کرد که مشتری در جریان ثبت سفارش خود تا مرحله دریافت آن قرار بگیرد. نمونه‌ای از این مورد را می‌توان در سایت دیجی کالا نیز مشاهده کرد؛ به این صورت که علاوه بر دریافت پیامک ثبت سفارش، پیامک “آماده بودن سفارش برای ارسال” و همچنین، پیامک “سفارش ارسال شد” به همراه مشخصات سفارش و کد پیگیری، برای مشتری ارسال می‌گردد.

شما همچنین، قادر خواهید بود که هر نرم افزاری را به وب سرویس متصل کنید و استفاده های متفاوتی را به واسطه این ارسال پیام کوتاه داشته باشید؛ برای مثال نظرسنجی و مسابقه را در سایت خود راه‌اندازی کنید یا این که خبرنامه های پیامکی ایجاد نمایید و هر نوع عملیات دیگر را پیامک کنید.

تصویری از مزایای ارسال پیامک با وب سرویس  api
مزایای ارسال پیامک با وب سرویس  API

مزایای ارسال پیامک با وب سرویس API

ارسال پیامک با وب سرویس API یکی از امکاناتی است که برای اهداف حرفه ای و همچنین، اشخاص برنامه نویس نیز کاربردهای بسیاری دارد. وب سرویس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برنامه مدیریت پیامک توسط شخص شما، به طور جداگانه تولید شود. لازم به ذکر است، جهت انجام عملیات های داخلی، این سرویس برای مثال ارسال و دریافت پیامک و … به سرور مرکز اس ام اس اتصال پیدا کرده و از آن استفاده می‌کند.

شما برای ایجاد اتصال بین نرم افزارهای مختلف و وب سرویس تنها به چند خط برنامه نویسی احتیاج دارید که با کمک ارسال پیامک با وب سرویس API مجموعه فراپیامک به راحتی می‌توانید از این امکان بهره‌مند شوید.

از جمله خدمات وب سرویس مجموعه فراپیامک عبارتند از:
  • وب سرویس ارسال با خط خدماتی مناسب OTP
  • وب سرویس های مدیریت کاربران
  • وب سرویس های ارسال تکی و ارسال گروهی
  • وب سرویس ارسال های زماندار
  • وب سرویس های دریافت پیامک
  • وب سرویس Rest
  • وب سرویس های ارسال منطقه ای
  • وب سرویس مدیریت تیکت ها
  • وب سرویس دفترچه تلفن
  • و …
تصویری از وب سرویس های مدیریت کاربران
وب سرویس های مدیریت کاربران

شما عزیزان می‌توانید سوالات و ابهامات خود در زمینه ارسال پیامک با وب سرویس API را با کارشناسان فنی مجموعه فراپیامک در میان بگذارید، برای این کار، کافی است با شماره ۰۲۱۲۴۵۲۱۰۰۰ و یا ۰۲۱۲۴۸۱۴ تماس حاصل فرمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک