وبلاگ فراپیامک

ارسال پیامک انبوه خدماتی

تصویری از ارسال پیامک انبوه خدماتی

ارسال پیامک انبوه خدماتی یکی از راه های اطلاع رسانی به کارکنان یا مشتریان در شرکت ها، سازمان ها یا سایت های مختلف است. از طریق پیامک های انبوه خدماتی، شرکت ها یا سازمان ها می‌توانند با استفاده از یک سرشماره که به آنها اختصاص داده می‌شود، پیامک های حاوی اطلاعات مشخصی را به انواع اپراتورهای همراه ارسال کنند.

تصویری از پیامک خدماتی اختصاصی
پیامک خدماتی اختصاصی

پیامک انبوه خدماتی چیست؟

پیامک انبوه خدماتی از طریق سرشماره های مشخص از طرف متقاضیان، برای شماره های موجود در اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود.

این سرشماره ها در اختیار شرکت هایی مثل فراپیامک که در زمینه ارسال پیامک های انبوه فعالیت دارند، قرار دارد و متقاضیان می‌توانند برای ارسال پیامک های مورد نظر خود برای مشترکین خطوط اپراتورهای مختلف و جامعه هدف خود از جمله کارکنان و مشتریان، با مراجعه به وب سایت این ارائه دهندگان، سرشماره مورد نظر خود را خریداری کرده و برای ارسال پیامک انبوه خدماتی از آن استفاده کنند.

چرا باید از پیامک خدماتی استفاده کنیم؟

استفاده از پیامک خدماتی به کسب و کارهای مختلف این امکان را می‌دهد که متن های مختلفی را برای اطلاع رسانی کارکنان یا مشتریانشان ارسال کنند.

بیشترین کاربرد پیامک خدماتی را در بانک ها مشاهده می‌کنیم که اطلاعات مربوط به حساب آنها را پس از برداشت یا واریز به شماره ثبت شده در سامانه ارسال می‌کنند و یا برای ارسال رمز پویا به مشتریانشان از این خدمات بهره می‌برند.

وب سایت ها یا اپلیکیشن‌هایی که برای ورود به آنها یک کد رهگیری به متقاضی ارسال می‌شود نیز از دیگر کاربردهای ارسال پیامک انبوه خدماتی است.

مزایای ارسال پیامک انبوه خدماتی نسبت به دیگر پیامک ها

۱- در تعداد

پیامک انبوه خدماتی همان گونه که از نام آن مشخص می‌شود برای گروهی از کاربران و مشتریان ارسال می‌شود و به صورت تکی نیست.

۲- مقرون به صرفه بودن

 برای ارسال این نوع پیامک ها نسبت به دیگر رسانه های خدماتی، هزینه کمتری و در زمان کم تری صرف می‌شود.

۳- دسترسی به گروهی از مخاطبان

برای ارسال پیامک انبوه خدماتی به مخاطبان خاص خودتان دسترسی دارید که می‌توانید در زمان محدودی تعداد زیادی از این پیامک ها را به تعداد زیادی از آن ها برسانید.

تصویری از متن در پیامک انبوه خدماتی
متن در پیامک انبوه خدماتی
۴- امکان پاسخ گویی

افرادی که در زمینه ارسال پیامک خدماتی فعالیت می‌کنند، می‌توانند به پیامک های دریافت شده از طریق مشتریان خود پاسخ دهند و سئوالاتی که برای آن ها پیش می آید را پاسخگو باشند.

۵- امکان گزارش گیری

برای افرادی که کارشان ارسال پیامک انبوه خدماتی است، این امکان وجود دارد که از وضعیت های پیامک های ارسال شده خود گزارش تهیه کنند.

۶- امکان دریافت پیامک برای خط مسدودشده

پیامک خدماتی برخلاف پیامک تبلیغاتی، امکان دریافت پیامک ها برای مشتریانی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند، وجود دارد و این نوع از پیامک ها مخصوص ارائه خدمات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نظیر باشگاه مشتریان، فعالسازی اپلیکیشن ها و خدمات بانکی است. شرایط دریافت این گونه پیامک ها همان شرایط پیامک تبلیغاتی است به انضمام ارائه مدرک حقوقی و تعهدنامه و موارد مربوطه.

مراحل ارسال پیامک انبوه خدماتی

۱- مشخص کردن هدف

در ابتدا، باید هدف خود را از ارسال پیام خدماتی به مشتریان مشخص کنید تا دچار سردرگمی نشوید و در پایان ارائه خدمات و بررسی نتایج ببینید آیا به آنچه که خواسته‌اید، رسیده‌اید یا خیر.

۲- مشخص کردن متن پیامک خود

در مرحله دوم برای ارسال پیامک انبوه خدماتی باید متن پیامک را مشخص کنید و بر اساس نیاز مشتری آن را تهیه و تنظیم نمایید.

۳- تعیین تعداد کاراکتر ها

تعداد کاراکتر های پیام کوتاه خدماتی به زبان انگلیسی۱۶۰ و به زبان فارسی ۷۰ عدد است؛ بنابراین، در نوشتار متن پیامک تبلیغاتی خود دقت کنید!

۴- مشاهده گزارش ارسال

پس از هر ارسال در سامانه پیامک، می‌توانید گزارش وضعیت پیامک ها ارسال را مشاهده کنید؛ پس از دریافت گزارش، هزینه پیامک‌های نرسیده به مخابرات به شما عودت داده خواهد شد.

پیامک انبوه خدماتی
ارسال پیامک انبوه خدماتی

یکی از بزرگترین مشکلات سازمان ها، شرکت ها یا وب سایت هایی که مشترکین شان از عدم دریافت پیامک های اطلاع رسانی یا کد رهگیری آنها شکایت دارند، این است که به جای خرید سرشماره ارسال پیامک انبوه خدماتی از همان سرشماره های تبلیغاتی برای ارسال پیامک اطلاع رسانی استفاده می کنند.

به این ترتیب، مشترکینی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده باشند، این پیامک های اطلاع رسانی را نیز دریافت نمی‌کنند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

نینا بهروش

Subscribe
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
Call Now Buttonتماس با فراپیامک