کاربردهای پیامک برای رستوران ها و کافی شاپ ها قطعا بیشتر از میزانی است که فکر میکنید.
فقط کافیست با مزایای مختلف پیامک در این حیطه آشنا شوید.
احتمالا شما هم مشتری وفادار یک یا چند رستوران و کافی شاپ در شهرتان هستید.
آیا تا به حال به این مساله فکر کردهاید؛ که چه عواملی، وفاداری مشتری، به آن رستوران را بالا برده است؟
قطعا به غیر از نوع غذا، کیفیت غذا، سرویس دهی و محیط آن رستوران، عوامل دیگری برای اینکه شما را به یک مشتری وفادار تبدیل کند؛ وجود خواهد داشت.
با یک مثال ساده این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد؛
حتما برایتان پیش آمده که یکی از رستوران ها و کافی شاپ هایی که رفتهاید، فرم نظر سنجیای را در اختیارتان گذاشته باشد.
که در فرم به غیر از سوألات نظرسنجی، اطلاعاتی مانند نام، شماره همراه، تاریخ تولد و ازدواج از شما پرسیده شده باشد.
بعد از مدتی در روز تولدتان پیامک تبریکی از آن رستوران دریافت میکنید.
همین امر نوعی مشتری مداری محسوب میگردد و شما را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد.
ممکن است در آن پیامک، تخفیف ویژهای به عنوان هدیه روز تولدتان درنظر گرفته شده باشد.
بنابراین مجددا شما به سمت آن رستوران راهی شده و شام را در آن رستوران صرف میکنید.
اگر شما صاحب رستوران و کافی شاپ هستید، بهتر است بدانید که همه این کارها، جذب مشتری شما را افزایش خواهد داد؛
پس از مدتی، رستوران شما دارای تعداد زیادی مشتری وفادار و ثابت خواهد بود.
امکانات، مزایا و کاربردهای پیامک برای رستوران ها و کافی شاپ ها
در این بخش میخواهیم به صورت کاملتر، از کاربردهای پیامک برای رستوران ها و امکانات موجود در سامانه پیامک که میتواند پیامک شما را به یک پیامک تأثیرگذار تبدیل نماید صحبت کنیم.
ارسال پیام صوتی
ممکن است به این فکر کنید که تعدادی از مشتریان و مخاطبین پیامک شما، شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار داده باشند؛
پس بازاریابی پیامکی تأثیر چندانی برای شما نخواهد داشت.
در این مورد باید بگوییم، با توجه به امکان جدید پنل های کاربری فراپیامک، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.
امکان ارسال پیامک صوتی به شما کمک میکند تا بتوانید برای آن دسته از مشتریانی که اقدام به عدم دریافت پیامک تبلیغاتی کردهاند، اطلاع رسانی های خود را انجام دهید.
ارسال پیامک از ماژول سن و جنسیت
مطمئنا هدف شما به غیر از مشتری مداری، جذب مشتری جدید هم میباشد.
یکی از کاربردهای پیامک برای رستوران ها، ارسال تبلیغات پیامکی برای جامعه هدف مشخصی است.
به احتمال زیاد افراد مسن تمایلی به صرف غذاهای فست فودی یا دسرهای ویژه کافی شاپ ها را ندارند.
پس بهتر است، با استفاده از ماژول سن و جنسیت، به رنج سنی مشخصی که بیشتر از این نوع غذاها استفاده میکنند، ارسال پیامک انجام دهید.
ارسال پیامک از ماژول کد دهی
چنانچه کد تخفیفی را برای مشتریان همیشگی خود درنظر گرفتهاید، میتوانید از ماژول کد دهی سامانه فراپیامک استفاده کنید.
نحوه عملکرد این ماژول به گونهای است که ابتدا مخاطب میبایست یک کلید واژه به سامانه پیامکی شما ارسال نماید؛
درجواب، سامانه پیامکی، کد تخفیف را برای مخاطب ارسال میکند.
بنابراین اعلام کلیدواژه و شماره پیامکی در پایین منوی رستوران یا کافی شاپ، تأثیر زیادی بر روی مشتری مداری، خواهد داشت.
حتی اگر تبلیغات مردمی را درنظر بگیریم، این امر کمک بسیاری در جذب مشتری جدید خواهد کرد.
ارسال پیامک از ماژول منطقه، هدفمند یا پیامپ
یکی دیگر از کاربردهای پیامک برای رستوران ها و کافی شاپ ها، ارسال پیامک به محدوده جغرافیایی که رستوران/ کافی شاپ شما در آن واقع شده، میباشد.
امروزه به دلیل ترافیک بیش از حد، همه مردم ترجیح میدهند به نزدیکترین رستوران یا کافی شاپ مراجعه کنند.
پس این امکان میتواند تءثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد.
ارسال پیامک از طریق پیامک مناسبت
یکی از بهترین کاربردهای پیامک برای رستوران و کافی شاپ ها، ارسال پیامک مناسبت (تولد و سالگرد ازدواج) میباشد.
مقداری تخفیف هم میتوانید چاشنی متن پیامکی که برای مناسبت افراد ارسال میکنید، نمایید.
برای مثال به مناسبت روز تولدشان، ۲۰ درصد تخفیف کلی برای صرف شام درنظر بگیرید.
این هوشمندانه ترین کار برای مشتری مداری خواهد بود!
در نهایت میتوان گفت با استفاده از امکانات بسیاری که پنل اس ام اس فراپیامک برای کاربران خود تهیه دیده است، میتوانید از دیگر کاربردهای پیامک برای رستوران یا کافی شاپ خود بهرهمند گردید.
امکاناتی نظیر نظرسنجی و مسابقه پیامکی جهت جذب مشتری، تولید محتوا برای ارسال مطالبی مانند فواید مواد غذایی، تأثیر بسیاری در مشتری مداری خواهند داشت.